Ik vond ergens online dit : This song is one of my favorites (Favorite)
I like this song (Like)
This song is okay (Neutral)
I used to like this song, but now I’m tired of it (Burn)
I don’t like this song and I never have (Negative)
I don’t know this song (Unfamiliar)
Ik probeer het zelfde op te bouwen momenteel, echter per 6 mappen zoals hierboven ook de muziek in decennium. dus 80s, favo, 80s like. al llijken die 2 toch de zelfde mappen een beetje. ik wilde mijn grote database gaan inkrimpen. ik was benieuwd hoe de collega's van rf hier dit hebben ingedeeld. vervolgens heb ik de mijn software alles op mood en style cq genre staan.
benieuwd naar jullie indeling
Moderator: admin6
Re: benieuwd naar jullie indeling
Ik heb alles op alfabetische volgorde staan.
Jaren 50 tot aan nu, met de opmerking dat hoe verder we in tijd komen na de jaren 80 hoe minder platen er in de lijst staan.
En dan wordt er rondom uit de lijst muziek gespeeld.
Deze lijst bestaat uit 9400 nummer en dat zou voldoende moeten zijn om 17 dagen vooruit te kunnen.
Jaren 50 tot aan nu, met de opmerking dat hoe verder we in tijd komen na de jaren 80 hoe minder platen er in de lijst staan.
En dan wordt er rondom uit de lijst muziek gespeeld.
Deze lijst bestaat uit 9400 nummer en dat zou voldoende moeten zijn om 17 dagen vooruit te kunnen.
Alles op alfabetische volgorde: artist - titel
Instrumentaal, tussen '50 en '80 (?) CD en LP. Alles in Mp3 (256 kbps) en wav.
Ik ben de enige die met dit systeem werkt.. Het zou anders kunnen, maar hoe en wat.....
Een en ander is ook afhankelijk van de radiosoftware die je gebruikt (hier: winamp of zararadio)
Instrumentaal, tussen '50 en '80 (?) CD en LP. Alles in Mp3 (256 kbps) en wav.
Ik ben de enige die met dit systeem werkt.. Het zou anders kunnen, maar hoe en wat.....
Een en ander is ook afhankelijk van de radiosoftware die je gebruikt (hier: winamp of zararadio)
en dan is er koffie......
Zij we nog de enige actieve hier? annyway tot dusver al bedankt voor de reacties :) ik zit echter nog in dubio of 6 catogorien met a -b c toch nog te veel is zoals hierboven aan mijn begin topic is geschreven.
-
Ik heb een live database en een muziek bibliotheek.
In de live database staat alle muziek onder gedeeld in 4 categorieën, Top 40, Tips, Classics, Thema.
De muziek bibliotheek is er vooral om dat ene liedje een keer te laten horen. Die heb ik op decennium ingesteld en dan met een submap per jaartal. De muziek zelf staat in de submappen op alfabetische volgorde, maar hebben ook allemaal een uniek ID nummer toegewezen gekregen wat begint met het jaartal.
In de live database staat alle muziek onder gedeeld in 4 categorieën, Top 40, Tips, Classics, Thema.
De muziek bibliotheek is er vooral om dat ene liedje een keer te laten horen. Die heb ik op decennium ingesteld en dan met een submap per jaartal. De muziek zelf staat in de submappen op alfabetische volgorde, maar hebben ook allemaal een uniek ID nummer toegewezen gekregen wat begint met het jaartal.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Er staan hier ongeveer 16.000 cd singles, evenzoveel singles en dan ook nog wat albums t/m deze week.
Worden bij binnenkomst netjes als wav ingelezen en zodra het een tip of hit notering heeft gehad hangen we er naast onze eigen voorkeurs notities ook die statistieken aan vast.
Wil je een typisch 80s format? Dan zoek je op die criteria. Alleen yachtrock? Rock 90s en 00’s? Eendagsvliegen? Nederpop? Kwestie van een zoekactie en je krijgt een lijst met daarin ook nog eens de voorkeuren (tip of juist een top 3/10/40/100 notering geweest, tempo etc.
Kwestie van de scherpe randjes eruit klikken en dan kun je die lijst importeren voor gebruik.
Persoonlijke voorkeuren en smaak veranderen. Statistieken zijn betrouwbaarder. (Kijk naar Joe of Sky, die draaien puur op bewezen statistieken zonder enige fantasie eromheen).
Worden bij binnenkomst netjes als wav ingelezen en zodra het een tip of hit notering heeft gehad hangen we er naast onze eigen voorkeurs notities ook die statistieken aan vast.
Wil je een typisch 80s format? Dan zoek je op die criteria. Alleen yachtrock? Rock 90s en 00’s? Eendagsvliegen? Nederpop? Kwestie van een zoekactie en je krijgt een lijst met daarin ook nog eens de voorkeuren (tip of juist een top 3/10/40/100 notering geweest, tempo etc.
Kwestie van de scherpe randjes eruit klikken en dan kun je die lijst importeren voor gebruik.
Persoonlijke voorkeuren en smaak veranderen. Statistieken zijn betrouwbaarder. (Kijk naar Joe of Sky, die draaien puur op bewezen statistieken zonder enige fantasie eromheen).
Intressant, maar hoe ziet dan een indeling op bijvoorbeeld hd eruit. ik merk bij me zelf dat ik het te groot aanpak en dat de database naar mijn mening veel kleiner kan gebracht worden... bijvoorbeeld 900 nummers in een map maar dan krijg je de mood tagging weer niet juist. kwam op internet een intresante site hierover tegen maar die is vrijwel dood, en enkele documenten staan er niet meer bij, vandaar mijn research. de commerciele stations luister ik al 23 jaar niet meer... althans toen zat stasse nog op 2. en was hazes nog levend. ik merk idd als ik af en toe switch dat die playlisten niet echt uniek meer zijn.MFM schreef: ↑11 sep 2024 14:56 Er staan hier ongeveer 16.000 cd singles, evenzoveel singles en dan ook nog wat albums t/m deze week.