music format clocks!

Discussieer over de formats van de stations of de muziek. Het is niet de bedoeling om muziek uit te wisselen.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DutchEagleRadio

music format clocks!

Bericht door DutchEagleRadio » 29 apr 2019 22:29

Op een engelstalige site kwam ik via google terecht op dit item, nu ben ik dit in de omroep wereld al vaker tegen gekomen op papier.
echter wie kan mij in duidelijke taal vertellen welke hit bijvoorbeeld waar thuis hoordt van de laatste airplay top 40?.

Current New: a new release with potential to become more familiar & popular
Current Secondary Up: a current hit that is becoming more familiar & popular
Current Power: a current hit that is very familiar & popular (and now at its peak)
Current Secondary Down: a current hit that is familiar, but becoming less popular

Uit deze zin begrijp ik dat het volgende de oudere oldies betreft tot maximaal 2/3 jaar terug

Current Stay: a current hit that is very familiar & popular, but a bit older (up to 12 months)
Recurrent Power: a recent hit that is very familiar & popular, but a bit older (12-36 months)
Recurrent Secondary: a recent hit that is pretty familiar & popular, but a bit older (12-36 months)

Ik ben jullie zeer dankbaar voor de hulp hierbij.. ik blijf het boeiend lees materiaal vinden, maar wil het graag ook uitvoeren. echter ik weet pas hoe ik verder moet als ik een begin zie.

Voor mijn begrip is Davina Michelle met Duurt te lang een Current New?. uit de top 40 van week 17 (22 april 2019)

Wie kan en wil hier iets dieper op ingaan met nederlandse termen. nogmaals dankjewel!

Plaats reactie