Juiste versies Muziek Herman van Veen (uit de top 2000)

Discussieer over de formats van de stations of de muziek. Het is niet de bedoeling om muziek uit te wisselen.
Plaats reactie
De Nachtwacht

Juiste versies Muziek Herman van Veen (uit de top 2000)

Bericht door De Nachtwacht » 01 jun 2018 17:16

Hoi,

Onderstaande vraag heb ik ook al naar radio 2 gemaild, maar tot op heden nog geen antwoord ontvangen.
dus ik probeer het ook eens hier.

Ik ben al jaren op zoek naar de juiste versie
van 2 liedjes van Herman van Veen (die ook in de top 2000 genoteerd
staan).
Het gaat om de liedjes Liefde van later en Suzanne.
Ik heb verschillende albums van Herman van Veen, maar de juiste versie
staat er niet op.
Hij lijkt veel van zijn werk meerdere keren te hebben opgenomen.
Weet iemand van jullie op welk(e) album(s) de versies staan die tijdens de top 2000 gebruikt worden , zodat ik dit album kan kopen, of in elk
geval de bewuste nummers?

Groeten

wave

Re: Juiste versies Muziek Herman van Veen (uit de top 2000)

Bericht door wave » 02 jun 2018 12:59

Herman van Veen heeft inderdaad meerdere liedjes diverse keren opgenomen. Ook in de huidige bandsetting met o.a. Edith Leerkes zul je liedjes van vroeger tegenkomen die in een nieuw arrangement nog steeds worden gespeeld.

De Top2000 gebruikt gebruikt meestal de opname uit het jaar waarin het nummer het eerst is uitgebracht en dat lijkt ook bij deze nummers zo te zijn. 'Suzanne' komt van de single "Suzanne / Adieu Café" uit 1969, en is getrokken van het album "Herman van Veen II" uit dat zelfde jaar. 'Liefde van Later' is nooit op single uitgebracht maar komt eveneens van 'Herman van Veen II". Ik garandeer niets :wink: maar leg de Top2000 uitzending, die nog steeds is terug te luisteren, maar sync met de albumversies en oordeel zelf. Als je lid bent van een openbare bibliotheek dan kun je de CD lenen via Muziekweb. Of je zou eens bij Harlekijn Holland, Herman's productiemaatschappij, kunnen vragen of zij het je met zekerheid kunnen vertellen.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

De Nachtwacht

Re: Juiste versies Muziek Herman van Veen (uit de top 2000)

Bericht door De Nachtwacht » 02 jun 2018 21:58

Geweldig. Beide versies gevonden. Dank!

Plaats reactie