Het punt met het huidige 3FM format:

Discussieer over de formats van de stations of de muziek. Het is niet de bedoeling om muziek uit te wisselen.
De Nachtwacht

Re: Het punt met het huidige 3FM format:

Bericht door De Nachtwacht » 30 jan 2018 11:41

rutgrrr schreef:
30 jan 2018 11:35
Dat is al jaren zo.
En terecht, want er wordt veel meer muziek gestreamed dan gekocht dus dat geeft een veel beter beeld.

Wel Leuk om die streaminglijst eens te zien. Ben weliswaar geen liefhebber van de Nederlandse hiphop (hier en daar een kleine uitzondering) maar zie er desondanks toch nog genoeg liedjes instaan die ik leuk vind. Ben dus nog niet helemaal oud :)

jessica

Bericht door jessica » 19 feb 2018 00:53

rutgrrr schreef:
26 jan 2018 10:48
Inconsistent uitvoeren van het format. Dit is mijn amateuristische, volkomen persoonlijke observatie maar poeh, het valt me op:

Ik luister nu naar Michiel. ZIjn playlist bestaat voor 80% uit pop/rock. De playlist van Domien was voor 70% pop/dance. Dit betekent dat ik binnen 2 uur naar een totaal andere zender luister.Wat verder vooral binnen een uur opvalt is de grote golven van muziek binnen 1 genre. 3 a 4 rock platen na elkaar, of 3 pop/dance. Dit zorgt m.i. voor een erg inconsistent geluid voor de zender, de energie is niet constant zeg maar.

Gezien de zeer korte luistertijd van 3FM tegenwoordig snap ik niet dat er niet voor een strakker gehanteerde mix wordt gekozen. Valt meer mensen dit op, denk ik teveel door, is het toeval?
Nog strakker lijkt me ook niet de goede oplossing. Dan raak je nog meer luisteraars kwijt. Ik weet niet of het klopt wat je zegt het verschil tussen Domien en Michiel. Dat kunrnen ze beter gelijktrekken. Dus in allebei de programma's 50% dance en 50% rock. Maar dan wel mooi verspreid over de uren. Denk dat dan de energie al een stuk beter is.

jessica

Bericht door jessica » 05 jul 2018 02:09

Ben benieuwd nu de nieuwe zendermanager is aangetreden welke kant het format van 3FM opgaat.

Plaats reactie