Stoofpotje aan het leren.

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderator: admin6

Feivel

Re: Stoofpotje aan het leren.

Bericht door Feivel »

Ik zou je de nieuwe lowbudget productlijnen (Airlite, Airence, We station) van D&R niet aanraden. Er zit een vrij slecht klinkende sound chip in, met de USB-kanalen is het elke keer maar weer een roulette met onder welke fader het geluid vandaan komt. En dan laat ik de gekke bijgeluiden (hoge pieptonen etc) en het vaak ontbreken van fatsoenlijke EQ nog buiten beschouwing.

En wat is er ook met die gekke USB-voorversterker/omvormer/what ever it may be? Waarom werkt het niet gewoon out of the box?

Nee, dan zijn er wel leukere tafels te krijgen :). Wel zonder al die fancy jingle knopjes, maar wie heeft die nu echt nodig?
Stoofpotje

Bericht door Stoofpotje »

https://www.youtube.com/watch?v=zI339U6GS9s :eek:

Het is helemaal niet de bedoeling dat het out of de box werkt! :???: Daar zit juist de kracht in! RTFM toch! En hoezo zijn de pads slecht i.c.m M-air... Als je de Jumpers niet goed kunt zetten gaat het idd mis. En de drie band Para EQ kun je uitschakelen en ben je niet nodig met een after chain device. Het is een stukje extra wat als leuk meegenomen mag worden als je budget op is.

PS: Welke audiochip? Er zitten een paar meer in dan 1.... -bloos https://www.youtube.com/watch?v=KVymk9yYiak
Stoofpotje

En ik ben weer een stukje verder met mijn lessen.

Ik heb nu drie online radiozenders beluistert die een chat hebben. Ik merk op dat er veel verschillen zijn en dat er extreem veel achterdocht is in alles bij de tot nu toe gehoorde zenders. Het is al snel dat iedereen zich richt op wie de troll is naar mijn idee. Tevens is een beetje kritiek direct al olie op het vuur voordat je nog maar iets hebt gedaan. Het troll gedeelte is wel grappig omdat ik gewoon onder mijn IP werk en die al snel te herleiden is naar mijn woonplaats, maar dat je buiten de 'expert' om direct dus "verdacht" bent. Het liefste wil men direct alles van mij weten: men vraagt nog net niet om mijn bankpas pincode.

Wat mij opvalt is dat je er met gemak de goede Dj's uit weet te pikken, men reageert weinig op de chat, blijft beleeft en hapt niet op dingen en voornamelijk zit er geen ruis in de stream (QRM noemt men dat toch?). Geeft mij te kennen dat het Dj's zijn die echt draaien om het draaien en de liefde voor muziek. Je merkt dat ze wat afstandig zijn van het "kliekje" en meer voor zichzelf werken en de luisteraar.

Opvallend detail is direct dat men schreeuwt dat het maar voor de lol is en niet professioneel en het puur om plezier gaat... Ik denk daar persoonlijk anders over.

Mijn huidige top drie van zenders die ik heb beluisterd:

1. KruislandRadio. (Staat ver bovenaan tot nu toe, website achterhaald en zenderbaas zend met veel ruis. Leden zijn zeer vriendelijk.Bepaalde uitspraken werken niet en daarmee merk je dat het sterk veroudert is, maar er wel weer heel veel kennis aanwezig is.)
2. MusicPowerRadio. (leuk, maar chaotisch in format. Website redelijk. Veel oude problemen met Dj's)
3. RadioForstina. (Zeer vijandig, website goed en mooie chat)

Opvallend is het dat deze drie zender allen zeer snel spreken over het "team", wij, onderling, samen, elkaar begrijpen... Dit maakt sterk duidelijk dat het gaat om interne belangen en de zenders niet de focus leggen op de luisteraar. Hoewel radioKruisland er dan weer ver boven uitspringt en rekening hield met mijn achtergrond (Groninger).
Stoofpotje

Wat is mijn show/zender.
De afgelopen jaren heb ik verschrikkelijk veel zenders doorgespit en bleef altijd hangen in 3Fm omdat ik daar gewoon vaak live op de radio ben als beller en het gewoon makkelijk loopt met de show om het thema en etc er in te houden. Ik kan daar makkelijk inschatten welke muziek past om aan te vragen en anders vraag ik gewoon wat ze gaan draaien en vraag dat dan aan (gewoon geschreven script soms met waar ik over ga praten met kernwoorden).

Ik heb mij ingebeeld wie mijn luisteraars gaan worden en wat zij verwachten van "x" wat ik ga doen en wat ook bij mij past. Mijn smaak is richting melancholie in 60% en de rest een beetje .... geen genre voor op dit moment. Wat ik wel weet is dat mijn luisteraar geen chat wil, geen ingewikkelde website en alles minimalistisch moet blijven, het moet via een telefoon makkelijk te bedienen zijn allemaal. Mijn luisteraar zal veel via een koptelefoon luisteren en moet de klankkleur daar dus ook wat op aanpassen. Mijn luisteraar zal geen spotgoedkope koptelefoons hebben (of speakers) dus hou daar ook rekening mee.

Podcast / Live / Non-stop.
1. Podcast zal deels een speerpunt worden om thema gerelateerde onderwerpen te maken met verdieping (al dan niet met gasten), deze zal dus goed voorbereidt moeten worden van te voren en daarbij kan de luisteraar zijn moment nemen om het te beluisteren. Ik moet daar een systematisch iets voor maken zoals je een proefstuk maakt als voorbeeld; Dus een inleiding, verdieping, conclusie en nabespreking.

2. Live is live, daar zal in zekere mate een goed systeem bij moeten passen maar mag niet in beton gegoten zijn. Wat wel duidelijk is, mijn luisteraars kunnen niet tig nummers aanvragen en wellicht slechts twee nummers in totaal op twee uur draaien (dan moet het zelfs in het thema passen en maak daar blokken voor die ik kan aanpassen). Als ik een uur in 4 blokken indeel kan ik een extra blok hebben ter vervanging als een luisteraar via een appje iets stuurt en wil horen wat past in de show. Ik wil weinig praten in mijn show en wat ik wil vertellen moet ook echt van waarde zijn en een reden hebben, mijn luisteraar moet dus bewust gaan luisteren.

Wat ik nu ook beter begrijp is dat mijn akoestiek hier deels van belang is, ik wil natuurlijk niet in een late avond show met "x" muziek wat melodramatisch / melancholisch is niet een super heldere klank hebben via de Mic dat je mijn betonbunker hoort, het moet dus gedempt en close zijn op dat moment. Maar wil ik in de ochtend wat minder van mijn 60% hebben (wat logisch is naar mijn idee) dan moet het ook wat speelser en ruimtelijker zijn.

3. Non stop zal een uitdaging worden vanwege algoritme en moet daarvoor een sterk programma hebben die niet te zuinig is in de mogelijkheden. Wel weet ik dat ik in de current map een keer max 1000 nummers zal hebben. De kunst zal worden om het systeem goed te krijgen en het maximale uit de nummers te halen, voor mij is dat het leukste wat er is en heb daar wel een beetje gedachten bij. Ik kan een muziek nummers op verschillende manieren laten horen (maar dat is nu voor latere zorg). Hoe A/B verhouding en etc heb ik nu ook niet vast staan, dat is dus weer een mooi stuk om te leren en te bepalen wat past.

4. Wanneer "wat" heb ik nog niet vol besloten maar het maakt natuurlijk veel uit voor de programmering en etc, het moge duidelijk zijn dat ik niet op woensdag middag dikke melancholische depri muziek wil draaien met downtempo.

Tag me!
Ik wil een stuk software hebben waar mijn muziek in staat en daar moet ik flink ruimte hebben om tags te maken, ik moet dus met een paar vinkje's een selectie hebben die ik kan gebruiken. Nu zijn er allemaal specifieke termen voor, maar die weet ik nog niet en gebruik daarom mijn eigen woorden (dit is de basis die voor mij van belang is):

In loper
Uit loper
In/uit loper
In kicker
Uit kicker
In/uit kicker
Spraak in sluiper
Spraak uit sluiper

Solo Man
Solo Vrouw
Band man
Band vrouw
Band mix
Instrumental

Laag druk
Mid druk
Hoog druk

BPM
Instrument
Duur
Thema
Mid +/-. frequentie

PS:
Voorbeeld van een "in kicker" na een uuropener/zender aankondiging: https://www.youtube.com/watch?v=PUdyuKaGQd4
Als tussen nummer zou bijvoorbeeld (in/uit kicker) Bishop Briggs - River https://www.youtube.com/watch?v=h5jz8xdpR0M prima passen.
Dan wil ik als laatste in het setje van drie nummers achterelkaar een uitsluip nummer hebben waar ik overheen kan praten bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=AMzjbyZhM5U en kan laten overlopen in een soort achtergrond tune. Ik noem maar even ene paar nummers.

Een mooie insluiper zou kunnen zijn: https://www.youtube.com/watch?v=BgP9tzt9_Z8 Kan bijvoorbeeld het nummer mooi aankondigen tijdens het insluipen of nog beter als ik leer hoe te loopen. https://www.youtube.com/watch?v=cgqOSCgc8xc en deze is ook perfect als in/uit sluiper en mooi als "evergreen" kan heel mooi gebruikt worden in een thema met een x onderwerp en het nummer dan als stand alone gebruiken.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Music Master
Stoofpotje

Hoe ga ik de luisteraar vast houden?

Ed Sheeran - The A Team
Sia - Snowman
Chef’Special - Birds
AURORA - Runaway
James Blake - Lindisfarne
Anouk - Birds

Ik maak een thema met sneeuw, drugs of vogels. Ik zou deze nummers kunnen husselen en daarop mijn show kunnen aanpassen maar er zitten drie lagen in (Mijn luisteraar kijkt niet naar de playlist (geen popzender met livestream), maar hij zal wel op de site staan voor mijn vaste luisteraars.) Dus ik zou met deze basis nummers een show kunnen maken op drie verschillende manieren en toch op een vreemde manier ook drie onderwerpen kunnen aanspreken als ik goed ben in mijn sublieme uitzending. Ik wil dat mijn luisteraar een berichtje stuurt om iets aan te vragen en ik heb een stevige lijst met Tag's zodat ik kan zien of een aangevraagd nummer past.

Het moet dus breder worden, maar denk nu niet na over de klank, tempo of wat dan ook. Ik kan rustig wat aanvullen of er wat uitlaten, maar ik ontwikkel een thema die lagen heeft zodat ik niet slechts 1 gevoel of thema aanspreek bij de luisteraar. Drie lagen vind ik persoonlijk erg mooi, maar hou natuurlijk totaal geen rekening met mijn eigen smaak (not done)

Wil ik nu gaan sturen naar mijn luisteraar toe, dan ga ik met toonhoogte en etc spelen. Als ik wil dat mijn luisteraar een verhaal verteld van een slechts iets wat goed is afgelopen, dan pas ik de volgorde aan. Wil ik dat iets vrolijks donker en verdrietig gaat worden en etc...

Drie nummer met tekst, klank en kleur (dus rechtaan zonder veel speling wat ook prima kan) heel mooi als je de video ook wilt laten zien in een live stream:
https://www.youtube.com/watch?v=LLK4oaXUuLg
https://www.youtube.com/watch?v=gyCi4CMD29w
https://www.youtube.com/watch?v=4mAS_H6tuhw

Maar stel nu dat mijn doelgroep mensen zijn op een kantoor en muziek luisteren zoals Skyradio, wat horen zij om zich heen en via wat luisteren zij? Als je allemaal geluiden hebt op een kantoor, kan het zijn dat een bepaalde frequentie dan een soort anti iets krijgt? Moet ik bijvoorbeeld in een kantoor met veel mensen mijn mid wat versterken? Of juist niet teveel omdat men dan er last van ervaart? Wil ik mijn hoog en laag wat beter hebben en de spraak juist iets verminderen en dan in pauze tijden het weer iets versterken... wwwwww

Wie is de luisteraar in leeftijd? Een kind snapt soms weinig van de humor van een tekenfilm en een volwassen mens weet maar al te goed hoe of wat... Kan ik verwachten dat een luisteraar die expliciet veel Nederlandstalige muziek luistert, Engels goed verstaat en zo nee: heeft het dan zin om met mondegreens aan de slag te gaan in het Engels?

https://wiki.sha2017.org/w/Village:212
Stoofpotje

Als ik zeg sneeuw, dan zie je iets voor je.
Als ik zeg Mosselman, dan zie je iets voor je.
Als ik zeg Bohemian Rhapsody, dan zie je iets voor je.

Nu kan ik het visueel vermogen gebruiken, dus er is nog meer techniek om te gebruiken. :roll: Lets play!

Galantis - No Money
Sam Smith - Money On My Mind
Tiësto & KSHMR feat. Vassy - Secrets
KSHMR - Wildcard (feat. Sidnie Tipton)

Lekker de muziek verpruts, maar het verhaal is duidelijk zonder dat je het moet luisteren. Mocht je de show niet hebben beluisterd, dan nog kreeg je de indruk dat je het kon volgen omdat het visueel stimulerend is.
Stoofpotje

Wat praat ik nu dan... haal de woorden door elkaar en het begint een doolhof met alles te worden.

Zojuist bemerkt ik dat het ingewikkeld begint te worden met alles om het goed samen te brengen omdat veel in het Engels is, ik merk dat ik bepaalde wensen krijg, gedachten heb, verwachtingen heb en teveel informatie heb die ik nu moet gaan verwerken; Dat brengt mij bij overzicht en One-Note zodat het niet een onsamenhangende symfonie begint te worden.

1. Artiesten en muziek.
Music Master is voor wat ik nu heb gezien geschikt, Powergold is super en eventueel ... kom er niet meer op maar het was gratis en heb er niet echt naar gekeken. Wat ik ook weet is dat ik informatie over de artiesten en muziek nodig ben, ik weet niet of dat ook verwerkt kan worden in de software, maar anders wel in One-note. Ik weet ook dat ik een soort bestand wil hebben waar alles in staat zodat ik deze snel kan uitwisselen (third-party) hoewel veel al op elkaar inspeelt naar mijn indruk. Ook ga ik ervan uit dat er wel een logbestand aangemaakt word die voor "prio" rechten nodig is en tevens voor een site (Nu live) of voor bij podcast info en etc.

2. Wat als eerste aanschaffen?
Alles tegelijk kan niet i.v.m. kosten (de hele reutemeteut), dus moet hoe dan ook keuzes maken en de rechten en muziek aanschaf (of ik moet een aantal pluggers vinden op den duur; 'lobby de bassie twee') staan bovenaan. Ik neig ernaar om eerst met podcast te beginnen om wat beter gericht te werk kunnen gaan qua publiek en daarmee hoop ik een base op te bouwen, dan heb ik alles in huis wat ik nodig ben en maak ik geen extra kosten tot op dat punt. Grotere plannen maken heeft tot op dit punt weinig zin, maar heb wel wensen op korte termijn en denk na in welke volgorde waarbij een CD en LP speler van belang gaan worden. De reden is dat ik de muziek tastbaar wil hebben, geen prettig gevoel bij online aanschaf (of de plugger wil alleen online aanbieden); zo puur mogelijk houden en voor WAV.

Podcasts kunnen op vele manieren en die is dus ook te maken voor in een Non-stop, dit is de kortste klap zonder nog veel meer kosten aan apparatuur. Wil ik nu live gaan streamen krijg ik direct een hele hoop kosten voor apparatuur, het zou simpel kunnen maar dan voldoet het niet aan mijn wensen. Dit brengt mij bij het overzicht van apparatuur en aansluiten.

3. De chain volgorde.
Dit is iets wat ik super ingewikkeld vind en waar ik echt veel moeite mee heb, er zijn wensen die ik heb en mijn apparatuur moet daar op aansluiten. Om te beginnen wil ik bepaalde dingen echt puur houden qua geluid, ik wil dus een Lp draaien zoals die bedoelt is en moet er dan niets tussen hebben naar de stream. Een live concert moet zijn zoals het opgenomen is en niet met filters er tussen en akoestisch moet ook puur zijn. Ik wil dit, zodat ik geen uni worst aan klank geef, dit moet er voor zorgen dat bepaalde dingen "echt" en speels zijn.

Stel mijn platenspeler gaat over een EQ en limiter heen, dan is het niet meer zoals het bedoelt was en moet dus echt nadenken hoe deze aangesloten is. Ik ben dus een soort boom aan het maken met kabels in mijn gedachte hoe alles in de chain zit, dus een platenspeler naar optisch en dan naar analoog om vervolgens weer via het paneel naar digitaal te gaan is niet geheel logisch en zal zeer zeker niet ten goede komen aan wat ik wil en dan moet ik dus rekening gaan houden met de aansluitingen en kabels die ik gebruik.

Wat het voor mij interessant maakt (ik blijf even bewust hangen op de Lp) is dat de Lp wel via het mengpaneel mag (analoog), vervolgens niet naar de DEQ2496, maar alsnog wel omgezet moet worden naar digitaal en dat betekend dus een extra "iets" tussen dat en de Pc in. Maar dit kan ik uitzoeken en leren.

4. Heb ik vragen?
Ik loop tegen iets aan waar ik al een beetje bang voor was en wat mij tot nu toe niet lukt om te vinden zodat ik het verder kan uitzoeken en dat ergert mij. Als noob zijnde vind ik het prima dat wat ik tot nu toe heb uitgezocht nog veel fouten bevat en veel uitwerking en verdieping nodig is, maar iets niet kunnen vinden irriteert mij enorm omdat ik het dus niet kan leren of uitzoeken. Ik denk dat ik hier mijn trots ook echt moet laten varen op zeer korte termijn...

5. Tot slot.
Ik doe heel veel bewust op gevoel en eigen woorden zodat ik geen copycat ga worden. Veel van mijn benamingen voor dingen zullen niet kloppen maar doe dit in de gedachte van eerst zelf een beeld vormen en het kinderlijk eenvoudig kunnen uitleggen of inbeelden wat ik wil en verwacht. Ik wil zo min mogelijk beïnvloed worden en een absolute eigen stijl, vorm en wens creëren. Ik ga dus (heb het al deels gedaan) op papier gewoon letterlijk uittekenen waar mijn schuifje's en knopje's zitten van alles zodat ik daarna kan gaan zoeken naar dingen wat bij mij past. Ik wil bepalen in gedachten wat ik verwacht aan aansluitingen die ik nodig ben of wat ik wil hebben. Dus vergeef mij nog even voor alle fouten en domme praat, dat komt later wel goed wanneer het tijd is (ben ook nog maar een paar week bezig met dit).

PS: Apparatuur is lastig omdat ik steeds meer merk dat het alles in 1 concept niet goed gaat werken voor mij, het is de als de stereotoren kopen waar alles in zit vs. losse modules en bewust zijn van vervanging of uitbreiding. Ik merk dat ik duidelijk steeds meer de wens heb om veel dedicated te hebben. Hier moet ik in toegeven dat ik ook ergens wel merk dat het minimalistischer moet.

https://www.youtube.com/watch?v=QL8OFSrvCrU
Stoofpotje

Ik bleef hangen in gedachten en was er een beetje ondersteboven van.

Daar waar ik tegenaan liep/loop begint toch vorm te krijgen, ik kon er maar niet uitkomen hoe ik mijn zender/podcast ga identificeren met geluiden. Dus ik ben eerst maar gaan denken wat ik normaal gesproken hoor in uitzendingen op de radio en ben het vervolgens wat gaan uitdiepen.

1. De zender in het geheel.
Bij een zender hoor je een paar opvallend tussen geluiden, een soort schout/burst van de zendernaam, een mix met muziek wat men gemiddeld draait en soms een wat langer iets met de zendernaam. Ik bedacht mij dat van deze drie soorten meer varianten worden gemaakt en vroeg mij af op basis van wat. De conclusie is dat die mix veelal met bekende nummers gebeurt die vaker op de radio worden gedraaid en dat er bewust de stemmen van artiesten in worden gebruikt, vind ik geen gekke gedachte. De wat langere stukken komen sterk overeen met iets specifieks in de zender en worden volgens mij in gerichte shows gebruikt. Die schout is gewoon wat qua klank bij de zender past met heel soms een klein geluidje erbij. Ik denk dat je een aantal varianten moet hebben maar dat deze toch dicht bij elkaar in de buurt komen zodat het "speels" blijft maar wel bekend.

2. Show gericht.
Zelfde als bovenstaande maar dan echt gericht op de show, dus is het een show met meer diepgang dan zal die mix niet echt opgaan of juist meer een mix worden van een specifieke artiest die dan het hoofdonderwerp is (ik noem maar even iets), maar kan er wel een bijpassende klank worden ingezet wat regelmatig terugkomt in de show op basis van nummers die vaak in die show worden gedraaid. En op een aantal uren van een show kan wellicht in het begin of einde een keer een schout komen die over de hele zender heen gaat, maar moet er ook iets komen wat bij de show past.

3. Hoeveel en wanneer.
Volgens mij komt dit aan op hoeveel non-stop of shows/podcasts; als ik een keer in de week een podcast doe dan heb ik wellicht vrijwel geen klank op basis van artiesten nodig en moet het simpel blijven. Doe ik 5 shows in de week dan worden x artiesten vaker herhaald en kan ik dus gericht werken maar moet dan ook wat meer van die geluiden hebben om te variëren en te voorkomen dat ik een klank heb die daarna binnen no time wordt gevolgd door de muziek/artiest waarop ik dat gebaseerd heb. En uiteraard is alles ook weer afhankelijk van wat voor soort shows het zijn, dus moeten er ook dingen komen die de show zelf herkenbaar maken.

Afijn, ik kon hier niet echt iets over vinden wat het duidelijk voor mij maakte maar denk dat ik volgens mij wel heel dicht in de buurt kom van wat kan werken om de zender herkenbaar te hebben, de shows herkenbaar te hebben en alles toch afwisselend te kunnen houden afhankelijk van show duur en aantal keer in de week (Exacte getallen maken voor nu even niet uit).

4. En nu?
Tijd om een podcast te maken met muziek en geluiden (en mijn stem uiteraard). Alles uitschrijven (wanneer wat en welke muziek), en die jingels en etc maken. Dus voorlopig blijft het nu even stil van mijn kant en ga ondertussen ook de exacte namen en etc overal bij zoeken.

Tot over een poos!

PS: Dit is een nummer waarvan ik denk dat het echt wel overeenkomt met mijn genre wat ik wil en dankzij dit nummer ben ik er verliefd op geworden: https://www.youtube.com/watch?v=koAtzvSBvfE

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jingle

Voorproefje draaiboek eerste poging (nog niet alle info ingevuld):
Afbeelding
Stoofpotje

Oops....

Wat is een zender zonder naam? Dus afgelopen nacht alles uitgezocht wat ik kon zodat ik alle social mediakanalen kon claimen en een supermooie radio (en daarmee website) naam heb bemachtigd. Heb er altijd een hekel aan als ik iets maak voor een project dat namen altijd bezet zijn, dus dan moet je even creatief zijn. Gelukkig was het domein niet te duur en ben voor 35,00 klaar per jaar (.fm was te duur).

Verder al helemaal klaar met Garageband en stap over op Reaper / www.reaper.fm , voor een home versie slechts +/- 60 euro, kan ik vast wel iets leuks in maken (volgens mij ook 60 dagen op proef) en er zijn degelijke plugins en controllers voor. Hoewel jammer genoeg de Behringer X-TOUCH ONE (https://www.thomann.de/nl/behringer_x_touch_one.htm?) ondanks Mackie Control-protocol niet perfecte mapping heeft voor zover ik tegen kwam, althans heb ik nog geen script gevonden voor aanpassingen en heb ik het niet goed uitgezocht. Het was slechts mijn eerste keuze gezien het aantrekkelijk bedrag en eventueel later de extender als ik het prettig vind werken.

Mijn Midi Keybord is leuk voor eigen plezier, maar 88 is veel te groot en onhandig. Ik zit even een beetje te neuzen naar iets wat goed aanvoelt en niet te gek groot is. Eventueel is een drumpad ook nog een optie voor erbij (afhankelijk van alles kosten die ik nog wil/moet maken).

Verder heb ik een aantal optie's gevonden voor Wave download van muziek (en andere formaten) waarbij www.bandcamp.com mij op het oog viel en ruime keuze heeft voor mij; uiteraard zijn er meer opties.

EDIT: Ik zag dat ik een foutje maakte in een eerder bericht; Mijn Engels is perfect (Meh, in elk geval geen baksteen Engels), maar haal de talen door elkaar in termen. En mijn podcast en etc gaan ook in het Engels worden :cool:
Stoofpotje

Wel dat was even een flinke domper en schrik voor mij, ik dacht dat het echt wel meeviel met de kosten voor een podcast en heb mij daar totaal op verkeken. Dit heeft allemaal weer gevolgen voor mijn financieel plaatje en werkwijze. Maar ja, leerproces...

1. Software voor Jingel's en podcast.
GarageBand > Reaper > Logic > Adobe, ik kan nu niets beters vinden dan Adobe (Met dank aan Hoort-U-Mij) en het totaal pakket en het intergraal functioneren spreekt mij aan. Hoewel mijn iMac op dit moment het gros van visueel aspect niet ondersteund is dat niet erg (Nieuwe Pc/iMac staat al in de korte planning). Financieel is Adobe voor mij aantrekkelijk door het extreem uitgebreide wat aanwezig is (zoek maar eens op wat je met het pakket kunt) en kan dan al mijn zooi wat ik nu gebruik overboord gooien.

2. Podcast of niet?
Absoluut kosten wat het kost!!! Ik wil dit, ik kan dit, dit gaat lukken! Ik zeg niet dat het eenvoudig is of iets, het zal echt wel flink wat voeten in de aarde verzetten worden.

3. Kosten tot nu toe.
35,00 Domein naam per jaar.
50,00 Adobe per maand (1e jaar).

4. En verder.
Nu ik software heb kan ik mij beter richten op controllers voor DAW en MIDI (hmmm begrijp ik het verschil nu wel goed tussen DAW en MIDI?), nu gaat het weer wat makkelijker worden. :wink: En dankzij Adobe kan ik nu mijn website ook gaan bouwen op vele manieren en toekomstig visueel aanvullen. Was ook wel klaar met InktScape en Bender.

https://www.mathworks.com/help/audio/gs ... llers.html

Sorry, mijn autisme dwingt mij echt tot het plaatsen van een muziek link... (Als ik blij ben en wat aan het fiepen moet ik een muziek link gebruiken) https://www.youtube.com/watch?v=zNrKoWG7Cj0
Stoofpotje

Gisteren heb ik een deel van mijn huisje weer netje's gemaakt en alle gordijnen weer op de plaatst gehangen, wat ik wou werkte niet en de rails waren te zwak voor zware gordijnen (lopers vallen er doorheen). Wel heb ik mijn sportkamer weer helemaal leeg op het sport spul na (gaat de nieuwe plek worden). Tevens mijn huidige plek leeggehaald van alles zodat het minimale overblijft (Let er op dat je je niet ver hapt op de blauwe kleur, immers is dit puur persoonlijk en niet de uitstraling van mijn show! Zender herkenning en toekomst gericht zijn is meer dan audio in het huidige tijdperk.) , en foto's zijn leuk dus even 1 foto:

Afbeelding

Ik had geen zin om hem recht te zetten, dus toch en extra foto :lol: Dus boeie, maar dit gaat de nieuwe plek worden.

Afbeelding

Zie nu dat ze auto recht komen te staan:

Afbeelding
Stoofpotje

WAARSCHUWING!!!

Ik wou mij net inschrijven bij KVK en bleek op een nep site terecht zijn gekomen (gelukkig wist ik hoe het er uit moest zien en hoe het globaal werkt).

Let er op dat je dus wel eerst op gesprek moet komen en niet zomaar even iets betaald en dan denkt ingeschreven te zijn; het gaat onder de noemer van een handelsregister met KVK inschrijving wat dus niet waar is. Eindigt op .nu

Originele link KVK: https://www.kvk.nl

---

Ik vertelde een aantal berichten geleden als tip dat je reclame gewoon moet binnen laten komen en het handig kan zijn, wel dit is het voorbeeld waar het mis kan gaan bij Google en bij verdieping in muziek. :lol: En zo leren we weer de shit van alles wat je niet wilt!
Stoofpotje

https://www.youtube.com/watch?v=yZoEGcTtR-Q. Zonder muziek is het onderwerp niet leuk ;)

De naam van mijn zender en claimen als de pest!
Je hebt een website adres en een mooie radio naam wat je zender uitstraalt. Nu ga je alles claimen aan social media wat je maar kunt bedenken met die naam! Vertel nog aan niemand wat je naam is voordat je het echt goed geclaimd hebt! Stel ik dropte mijn naam en had het niet goed gedaan dan kon een ander accounts aanmaken op die naam en gaat de x geld vragen aan mij om het over te nemen. Dus niets zeggen en claimen.

Waarom zeg ik dit... 3 jaar geleden kocht ik een absurde reeks domeinen op (23 met .info) en heb ze daarna weer verkocht als geheel. De marktwaarde ligt extreem veel hoger als je alles claimt! Maar voor een radio zender is het feitelijk hetzelfde; bescherm je naam als deze uniek is en claim alles voordat je de naam gaat geven aan de wereld (Ik spreek dus over de wereld en niet Nederland).

Verder kwam ik er achter dat "Pappa" ook wel happig was op formats en etc, maar niet gegeven. :)) Dus f*ck dan ook maar de zogenaamde experts die je kunnen helpen als Dj.
Stoofpotje

Om uit te leggen wat claimen is (https://www.youtube.com/watch?v=gKbSr1Ssg9k):

Afbeelding

Dus je kunt je zender/podcast gaan boosten en je bent nog niet online. Ik doe er niets mee omdat het geen zin heeft voor mij :)) Ik gooi ze weer weg aan het einde van de looptijd. Dit valt dus niet onder reclame want ze blijven dood liggen (slechts ter illustratie).

https://www.youtube.com/watch?v=3xKUiva2WSQ

Disclaimer voor het beheer: De namen kosten 15 cent per stuk en zijn ter illustratie, ik weet wat ik ermee kan doen en heb niet die opzet! Nergens heb ik een slechte intentie! Het is voor mij niet rendabel en men moet elkaar ook wat kunnen gunnen. Ik mag dan ook aannemen dat dit past binnen het concept van beginners en leren.
Plaats reactie