Shure sm7b naar PC

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderator: admin6

Plaats reactie
nickybbb

Shure sm7b naar PC

Bericht door nickybbb »

Hey,

Niet echt een radio vraag, maar jullie weten het of kunnen mij denk ik het beste advies geven.

Na het aansluiten van mijn Shure sm7b op de Behringer XENYX 302USB PA icm een FetHead zit er best wat ruis in en is het nog steeds zacht qua input. Nu heb ik zelf geen verstand van de technische kant van dit alles, dus ik dacht jullie kunnen dit vast verbeteren.

Budget:
€ 150,-

Wat zouden jullie veranderen om het te verbeteren? Andere audio interface? Zo ja, welk advies zou je geven?

Alvast bedankt!
v.ijl

Re: Shure sm7b naar PC

Bericht door v.ijl »

Even wat 'tech-talk': De xenix 302usb levert een fantoomspanning van 15 Volt :oops: .
De FetHead heeft om goed te kunnen werken 48 Volt nodig..........
Een oplossing is een losse fantoonvoeding te kopen, bv Devine MPS 500 of Behringer Micropower PS 400
Een andere oplossing is een Behringer U-Phoria UMC202HD audio-interface
en dan is er koffie......
nickybbb

Bericht door nickybbb »

v.ijl schreef: 31 mar 2020 12:11 Even wat 'tech-talk': De xenix 302usb levert een fantoomspanning van 15 Volt :oops: .
De FetHead heeft om goed te kunnen werken 48 Volt nodig..........
Een oplossing is een losse fantoonvoeding te kopen, bv Devine MPS 500 of Behringer Micropower PS 400
Een andere oplossing is een Behringer U-Phoria UMC202HD audio-interface
Dus je zou de 302 vervangen voor de Behringer U-Phoria UMC202HD? Zou het dan opgelost moeten zijn?
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Mijn inziens wel...
De Behringer U-Phoria UMC202HD is géén mengerd, óf microfoon óf line.
Wil je tóch microfoon en line mixen, ga dan voor de externe fantoomvoeding.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

nickybbb schreef: 31 mar 2020 09:51 Hey,

Niet echt een radio vraag, maar jullie weten het of kunnen mij denk ik het beste advies geven.

Na het aansluiten van mijn Shure sm7b op de Behringer XENYX 302USB PA icm een FetHead zit er best wat ruis in en is het nog steeds zacht qua input. Nu heb ik zelf geen verstand van de technische kant van dit alles, dus ik dacht jullie kunnen dit vast verbeteren.

Budget:
€ 150,-

Wat zouden jullie veranderen om het te verbeteren? Andere audio interface? Zo ja, welk advies zou je geven?

Alvast bedankt!
Dit zijn de eigenschappen van deze microfoon. Ook heeft deze een goede voiceprocessing nodig zoals de semetrix

Je hebt een microfoon gekocht met een zeer zachte output en hoge ruisverhouding.
nickybbb

Bericht door nickybbb »

Als jullie de sm7b zouden moeten aansluiten op een PC, wat zouden jullie dan doen met dat budget?
Feivel

Bericht door Feivel »

nickybbb schreef: 31 mar 2020 14:07 Als jullie de sm7b zouden moeten aansluiten op een PC, wat zouden jullie dan doen met dat budget?
Een DBX 286s voor je microfoon zetten. De output van de DBX naar de mengtafel. Mengtafel naar je PC.
nickybbb

Bericht door nickybbb »

en bijvoorbeeld mijn 302 vervangen voor alleen https://www.bax-shop.nl/externe-audio-i ... -interface ?
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Ja hoor, dat kan. Wel de FetHead gebruiken!!!!
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Ja hoor, dat kan. Wel de FetHead gebruiken!!!!
Iets goedkoper is de DBX286. (140 euri) En dan verder met de spullen die ja al hebt.
ERC

Bericht door ERC »

Ik sluit mijn SM7b aan op mijn Focusrite met de Fethead ertussen en Voicetrack zo naar Adobe Audition. Daarnaast kan ik de SM7b ook direct op mijn Denon X1800 hangen, deze heeft een ingebouwde gate en werkt best prima, ook heeft de Denon genoeg power zodat de Fethead niet nodig is (dit even als extra tip)

groet,
Erc
Sven Mesman

Bericht door Sven Mesman »

nickybbb schreef: 31 mar 2020 14:07 Als jullie de sm7b zouden moeten aansluiten op een PC, wat zouden jullie dan doen met dat budget?
SM7B verkopen en een Se x-1 aanschaffen :))
Sven Mesman

Bericht door Sven Mesman »

Maar zonder dollen, de SM7B is overrated en veel te duur, Koop dan een Shure SM57, zelfde microfoonelement in een beter behuizing die ook nog een klap goedkoper is.
Plaats reactie