[Microfoon Samson Meteor] werkt NOG niet op Windows 10!

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jeffarson

[Microfoon Samson Meteor] werkt NOG niet op Windows 10!

Bericht door jeffarson »

Hallowa iedereen!

Voor dat ik mijn vraag stel zal ik mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Jeff Ajit, momenteel 29 jaar oud. Sindskort ben ik begonnen met een podcast show op te nemen. Nu ik mijn eerste paar afleveringen via mijn telefoon heb opgenomen, wilde ik toch wel een wat professionelere microfoon gaan aanschaffen.

Sinds vorige week heb ik dus de Samson Meteor aangeschaft. Alleen ik zit nu met een "groot" probleem. De microfoon werkt niet!
  • Op het moment dat ik de mic had verbonden met de bijgeleverde usb-kabel zag ik heel even een blauw lampje, al snel veranderde de kleur in geel.
  • Ik gebruik een Windows 10 laptop, op het moment dat de usb-kabel in de computer is geplugt ontvang ik op mijn scherm een melding met de volgende titel "USB-device is not recognized" (NL: USB-apparaat wordt niet herkend). Ik heb deze melding ook bij mijn draagbare AON beeldscherm, alleen hierbij doet het scherm het wel.

Wat heb ik al geprobeerd:
POGING 1
  • Via Google kwam ik terecht op de website van Samson (samsontech.zendesk.com)
  • pdf "USB Microphone Windows 10 Recognization Issue.pdf" gedownload en de stappen doorgelopen.

POGING 2
  • De website van Samson (samsontech.zendesk.com)
  • Het bestand "Meteor Mic firmware repair.zip" gedownload.
  • Na het uitpakken van het bestand en het openen, kwam ik bij stap 4 al vast te lopen. Nadat ik de de VID: 0d8c PID: 016c had ingevoerd en op connect drukte kreeg ik de melding dat het HID apparaat niet gevonden kon worden.

POGING 3
  • Aangezien ik bij de vorige stappen de programma's "AUDACITY" en "FL Studio (met ASIO)" er nog had opstaan en de microfoon die ingebouwd is van mijn laptop ook net had ingeschakeld. Besloot ik maar voor de zekerheid om alles eraf te gooien. Windows te resetten (moest overigens toch gebeuren)
  • Alle Drivers en Windows is na de herinstallatie van windows weer up-to-date.
Tevergeefs werkt de Samson Meteor nog steeds niet.

Met vriendelijke groet Jeff Ajit

Alvast bedankt voor het reageren en de hulp die eventueel geboden wordt!

wave

Re: [Microfoon Samson Meteor] werkt NOG niet op Windows 10!

Bericht door wave »

Als je hierop Googlet lijk je niet de enige te zijn met problemen. Windows 10 in combinatie met USB microfoons levert sowieso meerdere “not recognized” hits op. Je hebt je zelf al heel veel (teveel) werk op de hals gehaald met een nieuwe Windows installatie, en eigenlijk zou ik dan geneigd zijn om het probleem bij de winkel terug te leggen of het ding terug te sturen.
Twee checkpoints: andere kabel geprobeerd + zit de micro rechtstreeks op de poort en niet op een hub?

Alternatief zou je eens na kunnen denken over een setup met een USB audio interface en een normale microfoon. Behringer heeft met o.a de UM2 spotgoedkope interfaces, en een Shure SM48 kost ook 4x niks. Je kunt dan altijd nog later upgraden.
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.

nostalgia

Re: [Microfoon Samson Meteor] werkt NOG niet op Windows 10!

Bericht door nostalgia »

Verkeerde info die ik had geplaatst :wink:

Plaats reactie