omnia 9

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderator: admin6

Plaats reactie
radio rodeo

omnia 9

Bericht door radio rodeo » 15 okt 2018 19:23

hallo
ik wil graag streamen met omnia9, onze test stream werkt perfect op encoder en mp3 server 2 ,maar onze vaste stream krijg ik helaas niet aan de praat, en we gebruiken shoutcast v2 kan iemand mij of ons tips geven?
mvg Rene

Parasound

Re: omnia 9

Bericht door Parasound » 16 okt 2018 05:02

Om je hiermee te helpen hebben we echt wel meer informatie nodig hoor.
Waar draait: " Onze teststream" en waar "onze vaste"

Lokaal intern binnen je eigen netwerk zal alles wel draaien, maar zodra het via het internet gaat, zul je moeten zorgen dat je naar buiten toe kan streamen, zodat je de " onze vaste" stream server kan bereiken.
je moet dus zorgen dat in je router de poorten van je lokale netwerk ook naar het internet worden gestuurd. Tevens moet je internet provider " streaming" Ondersteunen. Maar dit is in de meeste gevallen wel het geval.
StreamS professional HLS and Legacy Encoders. [i]The best sounding and most reliable Streams, are those produced with StreamS [/i]

radio rodeo

Bericht door radio rodeo » 16 okt 2018 09:13

samcast werkt wel maar omnia zit kennelijk haken en ogen aan .heb onze eigen stream gegevens erin gezet .maar blijft fails aan geven.

admin5
Moderator

Bericht door admin5 » 16 okt 2018 10:26

radio rodeo schreef:
16 okt 2018 09:13
samcast werkt wel maar omnia zit kennelijk haken en ogen aan .heb onze eigen stream gegevens erin gezet .maar blijft fails aan geven.
Als je wilt dat mensen je gaan helpen zal je met echte details moeten komen. Er is vast achter die "fail" iets van een duidelijke foutmelding te vinden. Deze kan je dan hier delen.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

radio rodeo

Bericht door radio rodeo » 16 okt 2018 12:36

het gaat erom waar ik de server details in moeten zetten .heb volgens mij alles er goed in staan maar hij connect niet.heb alle gegevens erin staan . maar op een of ander manier wil hij niet connect . ip staat erin en poort nr .omnia is voor mij hele maal nieuw. ik ga niet zomaar onze gegevens aan derden geven.

admin5
Moderator

Bericht door admin5 » 16 okt 2018 14:30

Dat moet je ook nooit doen, en daar wordt dan ook niet om gevraagd.
De exacte foutmelding, daar wordt wél om gevraagd. En als daar dan een username/password of andere gevoelige info in staat, dan *** je die effe weg.
Er is vast meer te vinden dan alleen "fails".
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

radio rodeo

Bericht door radio rodeo » 16 okt 2018 15:12

als iemand me kan helpen via teamvieuwer of ultra dan kan ik bij onze collega's dj's het ook terecht maken ben daarin effe hulp nodig

Plaats reactie