Streamen hoe en wat?

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.
Gesloten
154871

Streamen hoe en wat?

Bericht door 154871 » 04 okt 2018 17:56

Hee hallo
Ik zie hier veel handige mensen betreft streaming.

Ik zou ook graag een stream willen maar heb er geen kaas van gegeten.

Wie zou mij hier mee willen helpen dat ik goede kwaliteit muziek kan streamen

Mvg jarno groteboer
Jarno_groteboer@hotmail.com

tspronsen

Re: AAC streamen hoe en wat?

Bericht door tspronsen » 04 okt 2018 19:09

Hallo Jarno,

Welkom op het radioforum. Als je kijkt bij de Techniek en Internet Radio subfora dan zie je dat er al veel geschreven is over streamen. Er zijn zelfs complete how-to's geschreven van de keuze van de apparatuur. Kijk ook naar de topics over kosten, want als je gaat streamen moet je ook betalen. Een mooi startpunt als je wilt beginnen met je eigen online radiostation. Tip: gebruik de zoekfunctie als je niet direct iets over een onderwerp kunt vinden.

Tot slot: je hebt nu je bericht geplaatst in een 5 jaar oud onderwerp. Omdat je bericht niet inhoudelijk in gaat op het oorspronkelijke onderwerp, kaap je het topic. Dat is op zijn zachts gezegd niet netjes. Er is een speciaal Beginners subforum waar je een nieuw topic kunt openen als je toch nog vragen hebt, nadat jij je in alle informatie hebt verdiept.

154871

Re: AAC streamen hoe en wat?

Bericht door 154871 » 04 okt 2018 20:22

Oke srry

Ik zit nooit op een forum als dit zal proberen mun weg er in te vinden

Excuses

admin5
Moderator

Re: Streamen hoe en wat?

Bericht door admin5 » 05 okt 2018 08:08

Het is niet nodig sorry te zeggen. Ik heb je vraag uit het (hierboven) genoemde topic gesplitst naar een nieuw topic in het beginners subforum.
Maar zelfs in het beginners subforum is je vraag een iets te open vraag. We snappen echt wel dat je vragen hebt, maar dan zien we het liefst dus een stel gerichte vragen. Zoals: ik wil dit en dat bereiken, kan dat zo en zo, of is er een betere manier?
Een beetje aantoonbaar zelfonderzoek is dus gewenst, en info daarover is veelvuldig te vinden.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

radio rodeo

Bericht door radio rodeo » 16 okt 2018 02:51

hallo
ik wil graag streamen met omnia9, onze test stream werkt perfect op encoder en mp3 server 2 ,maar onze vaste stream krijg ik helaas niet aan de praat, en we gebruiken shoutcast v2 kan iemand mij of ons tips geven?
mvg Rene

admin5
Moderator

Bericht door admin5 » 16 okt 2018 10:25

Crossposten is nogal ongewenst. 1x is genoeg. Hier verder: viewtopic.php?f=34&t=31303
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

Gesloten