KW53 AM radio

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.
Plaats reactie
KW53

KW53 AM radio

Bericht door KW53 » 30 sep 2018 17:03

Hallo mensen.

Vanuit mijn stichting ALHUI www.alhui.org is er een toestemming van verzorgen van een commerciële radio-omroepdienst gekomen van Commissariaat van de Media.

Het gaat om een Commerciele AM radiostation op het eiland Ameland met <25000 huishoudens in het dorp Nes bedoeling is om ook de frequentie aan te vragen bij Agentschap telecom en via Buma Stemra een licence te krijgen zodat er geen verassingen komen.

Ik ben op zoek naar mensen die een programma willen maken en helpen de zender op te starten en tips hebben welke frequentie het beste is voor deze locatie op Ameland en afstellen Frequentie met horizontale draadantenne.

De Zender is AM 40 watt met een piek tot 140 watt verstelbaar op frequentie te zetten hij staat nu op 1550 bereik wat mij verteld is omdat je op Ameland bij zee zit kan je ver komen, Engeland halen zou mooi zijn.
Doel is mensen op de offshore Noordzee en de regio te bedienen met muziek, Stijlen Pop Country NL Rock

De antenne is een simpele draad antenne 50 Ohm coax die moet afgesteld worden op de frequentie die wij krijgen gaan , zelf heb ik daar weinig tot helemaal geen verstand van. Ik heb een radioprogramma gehad vroeger en wil dit nu met een eigen zender zonder bemoeienis en beperkingen.

Ik heb het draad (Coax 50 Ohm) strak vastgemaakt tussen de schoorstenen van mijn huis hoogte is ongeveer 7 meter en lengte draad (strak) horizontaal is ongeveer 8 meter. naar beneden in de studio los hangend om in de zender te doen.

Bedoeling is 24 u uit te zenden 7 dagen per week per 1 januari 2019.
Stichting ALHUI is een non-profit stichting vrijwilligers zijn welkom. Mocht het goed gaan lopen met reclame dan kunnen we altijd overleggen.

Tevens de bedoeling om elkaar te leren kennen en ervaringen uit te wisselen op een gezellige KW53 dag op Ameland.
interesse neem contact op of schrijf hieronder

met vriendelijke groet.

Albert Huizeling uit Ameland
tel 0683413708

Plaats reactie