Evenement radio station starten

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.
Plaats reactie
Tijmenk

Evenement radio station starten

Bericht door Tijmenk » 28 jul 2017 10:16

Hallo,

Graag zou ik willen vragen of iemand verstand heeft van het opzetten van een kleinschalig radiostation. Voor een jaarlijks terugkerend evenement maken wij namelijk al internetradio, echter zouden we dit jaar ook de FM op willen gaan. Ik heb al een vergunning bij het commissariaat van de media en een aanvraag voor vergunning bij het agentschap telecom (dus welke FM precies horen wij snel). Wij zitten alleen bij het vast bij het regelen van de apparatuur. We zoeken naar een persoon/bedrijf dat ons hiermee zou kunnen helpen! We zijn geïnteresseerd in zowel het huren als kopen van apparatuur (en de apparatuur hoeft niet high tech te zijn).

Het radiostation moet ongeveer een bereik hebben van 5 km en we zijn dus (?) op zoek naar een FM transmitter van ongeveer 15 W.

Alle hulp is welkom!!

Alvast bedankt,

Groetjes,

Tijmen

tspronsen

Re: Evenement radio station starten

Bericht door tspronsen » 28 jul 2017 10:28

Ga eens praten met Pro FM Broadcast of Broadcast Partners. Beide partijen verhuren volgens mij FM zenders voor evenementen. Ik meende dat HF Prints ook FM zenders verhuurde. Op zijn site kon ik niks vinden maar je kunt Rene natuurlijk altijd vragen wat hij voor je kan betekenen.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 28 jul 2017 10:42

HFPrints zelf niet, maar Eric van Showbizz wel degelijk. Inclusief een studio mocht daar behoefte aan zijn.
Rene van HFPrints heeft alleen de wandelzenders, beeldzenders en regie verbindingen mocht daar interesse in zijn, anders stuurt hij de mensen netjes door naar Showbizz.

Hij heeft wel nieuwe producten die binnenkort op zijn website staan, en dat zijn betaalbare DAB zenders, ook te leasen voor 150 euro per maand.
www.dabpartners.nl voor lokale DAB zenders.

morris

Bericht door morris » 30 jul 2017 14:06

Stuur mij maar even een pb met wat je precies wilt.
www.kickradio.nl is niet meer!!

Tijmenk

Bericht door Tijmenk » 01 aug 2017 18:12

Allemaal heel erg bedankt voor de hulp! Het heeft me enorm geholpen en ik ben nu met verschillende partijen in gesprek die apparatuur willen en kunnen leveren.

Delphi

Bericht door Delphi » 01 aug 2017 18:15

Misschien wat laat: vlak DB Mediagroep niet uit. Zij leverden apparatuur en kennis voor Radio Honkbalweek in Haarlem. Ook een evenementenstation.

https://www.dbmediagroep.nl/
Doe het goed of doe het niet...

Plaats reactie