Internet radio Medion.

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.
hanilascoltatore

Re: Internet radio Medion.

Bericht door hanilascoltatore » 29 okt 2018 12:40

Zelfde probleem heb ik ook. Ben fysiek niet zo snel. Als je een betere app voor je smartphone zoekt kan je ook undok proberen. Bevalt mij heel goed, Gewoon in de Andriod app store,
Laat Ons Luisteren!

Echtwel

Bericht door Echtwel » 29 okt 2018 13:13

jaren terug via Aldi de Wolfgang Internet radio radio gekocht is een cloon van een beter merk waarvan mij de naam even ontschoot

deze werkt ook op

https://www.wifiradiofrontier.com/

ik moest gewoon een account aanmaken en de code kon ik gewoon in eigenschappen vinden en staat er nog steeds in

https://www.teknihall.be/nl/products/wolfgang/50737

een prima ding doet het nog steeds -bier

Louis

Bericht door Louis » 29 okt 2018 13:43

@Echtwel

Nou, de code kan ik wel genereren met m'n Medion.....
Alleen verdwijnt die weer zo snel, dat ik dus niet genoeg tijd krijg om die op de website in te typen, waardoor er een andere radio, met bijna dezelfde ID als die van mij word toegevoegd....

Bij mijn lokale Aldi heb ik tot nu toe alleen maar Medion apparatuur gezien trouwens.
Ondanks ik mijn radio ooit bij Conrad vandaan gehaald heb.
Werkt op zich zeer goed, behoorlijk geluid ook...alleen kan ik door het weg vallen van de het oorspronkelijke portaal zelf geen stations meer toevoegen.
Een "oplossing" hiervoor is een dergelijk station aanmelding bij vtuner, maar het probleem daar is dat men niet zo snel is.
Als je daar een station aan meld, kan het zomaar 6 tot 12 maanden duren voordat men het ook daadwerkelijk in de lijst opgenomen word is mijn ervaring....

RadioPat

Bericht door RadioPat » 29 okt 2018 20:39

Ik weet niet of 't écht buiten dit topic valt, maar ik probeer 't toch...

Want vraagje:
Hebben doorgaans álle of anders de meeste internetradio's ook een internetpagina/portal waar je online, vanachter je computer, url's van radiostations kunt toevoegen die je dan op je internetradio kunt terugvinden en beluisteren?

Ik heb namelijk al jarenlang tot volle tevredenheid de Logitech Squeeuzebox Radio ingebruik en Logitech houdt nog altijd een portal voor deze radio in de lucht (HULDE, Logitech!), maar ik wil wel eens een nieuwe internetradio proberen, met nieuwe functies danwel betere geluidskwaliteit.

Er is keus genoeg op zich, maar ik kom er nou nooit achter of andere merken dan Logitech ─ die helaas helemaal gestopt is met internetradio ─ ook een (goedwerkend) internetportal hebben bij hun internetradio's. En dat weerhoud mij er tot nu toe van om eens naar een ander merk internetradio uit te kijken. Of nou ja, kijken wel, maar tot nu toe niet durven kopen!

Louis

Bericht door Louis » 30 okt 2018 00:59

Ik kan alleen maar spreken voor mijn geval...
Maar Medion heeft dus dat internet-portaal gesloten, waardoor ik geen url's van stations meer kan toevoegen.
Het enige wat ik kan, is stations beluisteren die in de lijst van vtuner staan.
Zijn er duizenden...maar goed...je zult net zien dat het station dat jij wilt horen er dan niet bij staat.
Een station daar toevoegen kan dan, maar in mijn geval duurde het 6 tot 12 maanden voordat zo'n station in de lijst van vtuner opgenomen werd.
Kortom, ondanks Medion radio's nog steeds bij winkels als Conrad te koop zijn...en ik absoluut over de radio zelf erg tevreden ben...raad ik Medion toch af, omdat je daar niet meer via een portaal zelf url's kunt toevoegen.

alex de groot

Bericht door alex de groot » 30 okt 2018 11:56

Dat radioportal is nog steeds open. Ik heb er onlangs ons nieuw radiostation 'Radio 854' aan toegevoegd om dat het via vTuner een tijdje kan duren voordat je station er instaat. Je moet wel een account aanmaken en je toegangscode van je internetradiotoestel invullen om je toestel te registreren.

Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma » 30 okt 2018 12:58

Ik heb ooit eens een medion gehad (type nummer geen idee). Daar kon ik het IP adres van de radio in mijn browser typen en kon ik rechtstreeks stations instellen in de radio, zonder portal.

Misschien kan dat nu nog?

Louis

Bericht door Louis » 30 okt 2018 13:49

@alex de groot

Voor zover ik weet is http://internetradio.medion.com/ , het portaal waar mijn toestel gebruik van maakte al heel lang gesloten.
Je krijgt er een "under construction" melding te lezen nu in het Duits.
Voor zover ik begreep is Medion ook niet van plan om dat portaal te vernieuwen of te heropenen.

@Ane Sybesma

Mijn toestel heeft inderdaad een webpagina waar ik het IP-adres kan instellen.
Alleen kan ik er helaas geen stations toevoegen.

alex de groot

Bericht door alex de groot » 30 okt 2018 15:14

Louis schreef:
30 okt 2018 13:49
@alex de groot

Voor zover ik weet is http://internetradio.medion.com/ , het portaal waar mijn toestel gebruik van maakte al heel lang gesloten.
Je krijgt er een "under construction" melding te lezen nu in het Duits.
Voor zover ik begreep is Medion ook niet van plan om dat portaal te vernieuwen of te heropenen.

@Ane Sybesma

Mijn toestel heeft inderdaad een webpagina waar ik het IP-adres kan instellen.
Alleen kan ik er helaas geen stations toevoegen.
Omdat je op de verkeerde website zit. Om je radiostation toe te voegen moet je naar https://www.wifiradiofrontier.com/setup ... SignIn.asp gaan.

Louis

Bericht door Louis » 30 okt 2018 16:33

Volgens mijn gebruiksaanwijzing toch echt http://internetradio.medion.com/

Ga ik naar https://www.wifiradiofrontier.com/ dan ziet dat portaal er hetzelfde uit als het oude portaal, maar krijg mijn radio tot op heden niet geregistreerd.
Probleem is dat je de acces code (of zoiets in ieder geval) moet invoeren....deze kan ik zonder problemen genereren op mijn radio.
Echter, ik krijg de indruk dat je die code zo snel moet invoeren, dat er steeds een andere radio word toegevoegd, behalve de mijne.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 31 okt 2018 12:22

Louis schreef:
29 okt 2018 13:43
@Echtwel

Alleen verdwijnt die weer zo snel, dat ik dus niet genoeg tijd krijg om die op de website in te typen, ........
.
foto maken ?

of je gebruikt deze link : http://vtuner.com/setupapp/guide/asp/he ... tation.asp
men update elke vrijdag nacht hun database ;-)

diverse ( eigen ) stations zo aangemeld altijd met succes ..... -bier

Louis

Bericht door Louis » 31 okt 2018 12:41

Echtwel schreef:
31 okt 2018 12:22
foto maken ?

of je gebruikt deze link : http://vtuner.com/setupapp/guide/asp/he ... tation.asp
men update elke vrijdag nacht hun database ;-)

diverse ( eigen ) stations zo aangemeld altijd met succes ..... -bier
Foto maken is niet nodig, daar ik ook de optie krijg om een toestel toe te voegen op die site.
Echter, zoals ik al zei....blijkbaar moet je de code razendsnel invullen....wat mij niet lukt...
Hierdoor krijg ik dus foute ID's....niet die van mijn radio...

Wat vtuner betreft, ook die link kende ik al...en die werkt op zich prima...
Alleen duurde het in mijn geval 6 tot 12 maanden eer ze de stations die ik op gaf toevoegden.

jessica

Bericht door jessica » 01 nov 2018 11:33

Louis schreef:
29 okt 2018 13:43
@Echtwel

Alleen verdwijnt die weer zo snel, dat ik dus niet genoeg tijd krijg om die op de website in te typen, ........
Je zou de code van radio eerst in een Word bestand kunnen zetten. Dan dit nummer kopieeren. Op dat moment staat het in het geheugen van de pc.
Dan alles op de site invullen en vanuit het geheugen het nummer van de radio kopieren. Dat zou snel genoeg moeten zijn.

Louis

Bericht door Louis » 01 nov 2018 20:44

jessica schreef:
01 nov 2018 11:33
Je zou de code van radio eerst in een Word bestand kunnen zetten. Dan dit nummer kopieeren. Op dat moment staat het in het geheugen van de pc.
Dan alles op de site invullen en vanuit het geheugen het nummer van de radio kopieren. Dat zou snel genoeg moeten zijn.
De site is niet zo zeer het probleem misschien...
Het probleem is dat de code die de radio zelf genereert op de display maar een paar seconden blijft staan.
Dus voordat ik uitgetypt ben, is die code al verdwenen, en blijkbaar ook niet meer geldig op de site vrees ik.

Het werkt dus eigenlijk hetzelfde als met internet-bankieren....
Alleen blijft daarbij je code drie keer zo lang staan.
Ook op de radio is de code steeds weer anders, dus in word zetten....of er met mijn mobiele telefoon simpelweg een foto van maken (al geprobeerd), gaat dus niet op....
Blijkbaar moet je binnen de tijd dat de code op de display van de radio staat, deze hebben ingevoerd en verzonden hebben op de website.

Gesloten