welk mengpaneel voor internet radio

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
spekkie1972

welk mengpaneel voor internet radio

Bericht door spekkie1972 » 10 nov 2014 18:31

hallo luitjes

ik heb een vraag,ik ben op zoek naar een mengpaneel voor internet radio broadcasting.
maar nu heb ik een leuk mengpaneel gezien,aleen zijn de uitgangen aan de achterkant allemaal jack aansluiting (geen tulp)
zou dit uitmaken? lijkt mij niet je kan toch kabels kopen van jack naar tulp of iets....
weer zowieso niet welke aansluiting van de pc je moet gebruiken nvoor het mengpaneel,of dit jack is,of tulp.
ik bedoel zodat alle muziek en spraak via mengpaneel gaat,en omdat de meeste mengpanelen tulp aansluiting hebben. :D

alvast bedankt voor jullie suggesties.

tspronsen

Re: welk mengpaneel voor internet radio

Bericht door tspronsen » 10 nov 2014 19:04

spekkie1972 schreef:maar nu heb ik een leuk mengpaneel gezien,aleen zijn de uitgangen aan de achterkant allemaal jack aansluiting (geen tulp) zou dit uitmaken? lijkt mij niet je kan toch kabels kopen van jack naar tulp of iets....
Heb je het topic over Welk mengpaneel moet ik kopen gelezen? Hierin staat veel praktische informatie over de verschillende soorten mixers die je kunt kopen.

Je vraag over tulp en jack aansluitingen: tulp zijn ongebalanceerde audio aansluitingen, jack zijn vaak gebalanceerde aansluitingen. Een gebalanceerde uitgang kun je op een ongebalanceerde ingang aansluiten maar je hebt wel signaal verlies, andersom gaat niet. Veel apparaten gaan er goed mee om als een ongebalanceerde audio bron is aangesloten op een gebalanceerde ingang, maar dat is niet standaard. Ga er dus niet vanuit dat het altijd werkt.

Als je per kanaal 2 jack aansluitingen hebt (1 voor links, 1 voor rechts) dan kun je er vanuit gaan dat het een gebalanceerde in/uitgang is. Sluit in geen geval 1 gebalanceerde aansluiting aan op links en rechts van een ongebalanceerde aansluiting. Wat je hoort is niet wat je wilt horen ;-)

Meer informatie over gebalanceerd en ongebalanceerde audio vind je o.a. hier.

Plaats reactie