Meng paneel voor karaoke advies

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Cosi

Meng paneel voor karaoke advies

Bericht door Cosi »

Beste mensen
Ik heb een analoog mengpaneel nodig voor karaoke
Is dit een beetje prima ?
Xlr microfoons zijn aanwezig en het geluid wordt afgespeeld via een iPad .
En het wordt aangesloten op een surround set waar best prima geluid uit komt
Vindt de prijs best aantrekkelijk het is voor een feestjes

https://www.bax-shop.nl/analoge-mengpa ... NxwffmupUE
wave

Re: Meng paneel voor karaoke advies

Bericht door wave »

Je hebt het over een mixer in het onderste prijssegment van de goedkope markt. Dat spul wordt ergens in Azië in elkaar gezet, naar Nederland gevaren, dan moeten er nog importheffingen en BTW betaald worden én Bax wil er een mooie marge op maken. Als je uitrekent wat die mixer mag kosten als die de fabriekspoort verlaat, dan weet je welke kwaliteitseisen je mag stellen en of die passen bij jouw definitie van 'een beetje prima'.

Als het voor huiskamer/privé thuis gebruik is doe dan jezelf een plezier, geef een paar tientjes meer uit een koop een Behringer Xenyx1002FX. Twee redenen. A: Karaoke kan niet zonder galm / echo, en Behringer heeft dat ingebouwd op dat ding. Erg goed klinken die effecten niet, maar voor Karaoke gaat het al snel meer om de overdaad aan effect dan om het mooie. B: voor 75 euro mag je evenmin veel verwachten, maar door de schaalgrootte van de achterliggende MusicTribe groep is de kwaliteit al wat beter. Bovendien geeft Behringer 3 jaar garantie, wat de levensduur wel ongeveer zal afdekken.

Bij gebruik buiten je eigen huiskamer moet je ook je eisen aan degelijkheid en kwaliteit op een wat hoger niveau leggen, en zul je in de low-budget prijsklasse moeten denken aan bijvoorbeeld een Soundcraft Signature 10
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Cosi

Bericht door Cosi »

wave schreef: 13 okt 2021 20:18 Je hebt het over een mixer in het onderste prijssegment van de goedkope markt. Dat spul wordt ergens in Azië in elkaar gezet, naar Nederland gevaren, dan moeten er nog importheffingen en BTW betaald worden én Bax wil er een mooie marge op maken. Als je uitrekent wat die mixer mag kosten als die de fabriekspoort verlaat, dan weet je welke kwaliteitseisen je mag stellen en of die passen bij jouw definitie van 'een beetje prima'.

Als het voor huiskamer/privé thuis gebruik is doe dan jezelf een plezier, geef een paar tientjes meer uit een koop een Behringer Xenyx1002FX. Twee redenen. A: Karaoke kan niet zonder galm / echo, en Behringer heeft dat ingebouwd op dat ding. Erg goed klinken die effecten niet, maar voor Karaoke gaat het al snel meer om de overdaad aan effect dan om het mooie. B: voor 75 euro mag je evenmin veel verwachten, maar door de schaalgrootte van de achterliggende MusicTribe groep is de kwaliteit al wat beter. Bovendien geeft Behringer 3 jaar garantie, wat de levensduur wel ongeveer zal afdekken.

Bij gebruik buiten je eigen huiskamer moet je ook je eisen aan degelijkheid en kwaliteit op een wat hoger niveau leggen, en zul je in de low-budget prijsklasse moeten denken aan bijvoorbeeld een Soundcraft Signature 10
Om eerlijk te zijn vindt ik dat ie niet bepaald low budget is
Je moet ergens mee beginnen en ik had zo iets van voor 50€ kun je geen bult vallen en is het nog iets om mee te beginnen
Calypso

Bericht door Calypso »

Cosi schreef: 14 okt 2021 12:47
wave schreef: 13 okt 2021 20:18 Bij gebruik buiten je eigen huiskamer moet je ook je eisen aan degelijkheid en kwaliteit op een wat hoger niveau leggen, en zul je in de low-budget prijsklasse moeten denken aan bijvoorbeeld een Soundcraft Signature 10
Om eerlijk te zijn vindt ik dat ie niet bepaald low budget is
Je moet ergens mee beginnen en ik had zo iets van voor 50€ kun je geen bult vallen en is het nog iets om mee te beginnen
Volgens mij geeft Wave je prima antwoord op je vraag en geeft een goede suggestie voor een beter product wat dicht tegen hetzelfde bedrag ligt (de Behringer) inclusief motivatie.

Als het enkel voor spielerei is zit je daar dus naar te kijken. Tegelijk geeft-ie ook nog eens aan dat als je er iets serieuzer mee om wilt gaan dat je dan naar de Soundcraft gaat kijken, en ja, daar hangt een hoger prijskaartje aan. Maar ik kan je uit eigen ervaring bevestigen dat dat op het gebied van fatsoenlijke mengpanelen nog steeds echt low budget is.
wave

Bericht door wave »

Cosi schreef: 14 okt 2021 12:47 Om eerlijk te zijn vindt ik dat ie niet bepaald low budget is
Dat je ergens moet beginnen klopt, maar ook dan zijn 56 euro's nog steeds echte euro's die je maar één keer uit kunt geven. Anyway; je vraagt advies, dat heb je gekregen van 2 mensen die mengpanelen van 4 tot 40+ kanalen onder de vingers hebben gehad, en vervolgens is het nu aan jou om daar wel of niet iets mee te doen :)).
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
Plaats reactie