Radio zender starten

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.

Moderator: admin6

Plaats reactie
danielreefman

Radio zender starten

Bericht door danielreefman »

Hoi

Ik wil een radio zender starten ik heb al mengpanelen van D&R op het oog en microfoon en statief en koptelefoon en boxen ook al ik zoek alleen iets voor een koptelefoon aansluiting een kastje wat onder het studio meubel hangt ik zag het afgelopen week op tv bij radio 2 wie weet hoe dit heet graag een linkje ik hoor graag van jullie
Laatst gewijzigd door admin5 op 13 sep 2021 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar beginners subforum
R.J. Mulder

Re: Radio zender starten

Bericht door R.J. Mulder »

Een koptelefoonversterker?
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ik zou mij verdiepen in wat voor zender ik neem voor het gemak aan op internet maar FM kan natuurlijk ook
Ook de nodige vergunningen is een aandachtspunt succes met je station en laat nog wat van je horen 👍
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Feivel

Bericht door Feivel »

Is het een idee dat je eerst eens stage gaat lopen bij een lokale omroep en je dan open opstelt om alle facetten te leren? Van gastheer/vrouw (koffie inschenken en gasten ontvangen) tot redactie tot presenteren, en dus ook de techniek. Na een korte stage zou je misschien een paar jaar vrijwillig aan de slag mogen. Dan leer je hoe het een beetje in elkaar zit. Voordat je halsoverkop een eigen zender start, zonder dat je de juiste kennis hebt.

(Vergeet je trouwens ook niet te verdiepen in de vergunningen van het CvdM, die gelden ook voor online radio. En natuurlijk mag je ook de Buma Stemra en de Sena niet vergeten).
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Wat diverse andere zeggen sluit ik me bij aan, uit je tekst ben je een starter zonder al te veel ervaring. Vroeg of laat gaat dit mis
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Pascal. K schreef: 13 sep 2021 15:55 Wat diverse andere zeggen sluit ik me bij aan, uit je tekst ben je een starter zonder al te veel ervaring. Vroeg of laat gaat dit mis
Vallen en opstaan wij zijn er allemaal groot mee geworden zie Veronica die doet het nog steeds 😂
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Plaats reactie