Handheld radio.

n00b? Beginner? Newbie? Stel je vragen hier.
Plaats reactie
Repwherrewrrroo

Handheld radio.

Bericht door Repwherrewrrroo » 08 jul 2018 15:44

Hallo allemaal. :D

Mij lijkt het hartstikke leuk om met een radio te spelen. Alleen waar te beginnen?

Alleerst lijkt het mij handig om een radio te kopen alleen welke? Ik zou het liefst een handheld radio willen. Ik heb zitten kijken naar verschillende handheld radio's en die hebben natuurlijk allemaal specificaties. Nou ben ik geen radio nerd dus weet ik niet echt wat ik nou het beste kan kopen. Ik heb onderandre hier zitten kijken. https://www.twowayradiotalk.com/best-ha ... am-radios/ Ook waren sommige radio's niet beschikbaar.

Het liefst zou ik een handheld radio hebben die ook gps heeft (lijkt mij handig) dus waarmee je kan zien op welke lengte en breedte graag je dit.

Als ik eenmaal een radio heb gevonden en gekocht waar kan ik goede tutorials vinden hoe radio's werken, wat de communicatie protocollen zijn etc?

Alvast bedankt.

GerjanOpDreef

Re: Handheld radio.

Bericht door GerjanOpDreef » 08 jul 2018 16:06

Voor dit soort vragen is de VERON afdeling uit jouw omgeving denk een betere plaats
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

Gerjan Op Dreef - Iedere maandag 21:00 - 23:00 uur - MIDLAND FM
Veenendaal FM 104.9 MHz / Renswoude FM 105.6 MHz / Scherpenzeel FM 106.3 MHz

v.ijl

Bericht door v.ijl » 08 jul 2018 16:07

Alleen waar te beginnen?
Je begint met een studie zendamateur....... Na het behalen van de licentie heb je de kennis om te beoordelen wat je wilt en mag kopen.
en dan is er koffie......

ottoderuig

Bericht door ottoderuig » 08 jul 2018 20:30

Het gebruik van dit type portofoon is zonder de benodigde vergunning volkomen illegaal.
HIER een artikeltje over wat er kan gebeuren als je dat toch doet!
Koop voor (plusminus) 35-40 euro een setje PMR portofoons om kennis te maken met dit soort communicatie.
Beter nog is om gewoon eens aan te kloppen bij een zendamateur bij jou in de buurt. 9 van de 10 zijn heel welwillend.

Zendamateur
PD2ODR
Daar is de koffie!

RadioWave

Bericht door RadioWave » 09 jul 2018 15:42

...mooi hè, die jonge bevlogenheid, geen flauw idee hebbende (nog) van regelgeving, vereisten etc.

@topicstarter:
laat je de eerder genoemde toelichtingen niet in de weg staan om je enthousiasme voor het radiozendamateurisme weg te nemen.
Het blijft inderdaad "leuk om met een radio te spelen". Ik hoop dat je nu wel inziet dat er alleen iets meer bij komt kijken dan er simpelweg eentje aan te schaffen... maar dat geldt voor een hoop dingen in het leven. :wink:

Suc6

Plaats reactie