Agentschap Telecom gaat zestien lokale FM-vergunningen verdelen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Agentschap Telecom gaat zestien lokale FM-vergunningen verdelen

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 16 mei 2022 12:59 Dat denk ik ook niet, zelfs niet met richtantenne's met dat vermogen.
Helemaal niet als je weet dat WOS Westland op 87,6 met flinke hoogte en vermogen 800 watt
Die 50 watt zal dan ook wel niet gericht zijn op westelijke regio.
density1

Bericht door density1 »

De tijd dat je met 50 watt of minder zelfs, nog een flinke afstand kon overbruggen is gewoon verleden tijd door de drukte op de FM band.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 16 mei 2022 13:16 De tijd dat je met 50 watt of minder zelfs, nog een flinke afstand kon overbruggen is gewoon verleden tijd door de drukte op de FM band.
Zal echt net genoeg zijn voor Gouda en meer niet
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

JanL schreef: 15 mei 2022 20:28
EtherScout schreef: 15 mei 2022 19:59
Het lijkt mij duidelijk, dat vanwege de korte looptijd het AT geen zin had om een heel nieuwe categorie op te zetten, zie de B-nummers. Om diezelfde reden verwacht ik dus ook, dat een flink aantal van deze kaveltjes toch als versterking voor bestaande regionale stations gaat dienen. Bijvoorbeeld:

- B47 (Etten-Leur 94,5), B48 (Breda 94,8) en B53 (Zeeland 105,5) zijn leuk voor Radio JND.

En zo zijn er vast nog meer te bedenken.
Dat gaat 'm niet worden hoor...JND, het wordt iets zelfstandigs echt iets regionaals.
Een comeback van een oude bekende in Brabant op 2 frequenties
density1

Bericht door density1 »

8FM?
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

-+dance
density1 schreef: 16 mei 2022 14:458FM?
Suc6fm, voornamelijk Brabantse artiesten Nederlands talig.

Goed dat zo iets lokaals ruimte krijgt ipv weer een grote commerciële partij
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Het verbaast me dat er nog aardig wat interesse is in deze lokale frequenties met niet al te hoog vermogen. Dacht serieus dat het onmogelijk was deze rendabel te krijgen in zo'n korte periode. Maar ach, een leuke hobby mag ook geld kosten toch ?

In de zender Rotterdam Hoogvliet heeft geen enkele partij interesse. En Gouda, daarvan is bekend dat Gouda FM dolgraag een etherfrequentie wil, maar Radio 182 is zeker ook een mogelijkheid. Het project van Luc van Rooij (iets met Kaas Radio of Kaas FM...Syrup FM :)) ) doet niet meer mee aangezien die vergunning weer later aan het CvdM terug is gegeven.

Op de website van Memories FM staat overigens dat ze niet enkel uit het Brabantse Zeeland gaan uitzenden maar ook op Ameland (frequentie van LOA)
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Pascal. K schreef: 16 mei 2022 12:55
density1 schreef: 16 mei 2022 12:37 Zoetermeer heeft toch geen FM frequentie?
Hij doelde op de Gouda frequentie, die gaat Zoetermeer niet halen.
Ik zou er niet om wedden ( met N44FM Wassenaar) was ook prima te horen in Zoetermeer.
Maar de band is wel steeds drukker geworden dus ik denk dat je een kat in de zak koopt als je nu gaat beginnen ik zou mijn geld op DAB+ lokaal zetten.
Of gewoon alleen internet.
Laatst gewijzigd door Echtwel op 16 mei 2022 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Madurodam FM schreef: 16 mei 2022 16:39 Het verbaast me dat er nog aardig wat interesse is in deze lokale frequenties met niet al te hoog vermogen. Dacht serieus dat het onmogelijk was deze rendabel te krijgen in zo'n korte periode. Maar ach, een leuke hobby mag ook geld kosten toch ?

In de zender Rotterdam Hoogvliet heeft geen enkele partij interesse. En Gouda, daarvan is bekend dat Gouda FM dolgraag een etherfrequentie wil, maar Radio 182 is zeker ook een mogelijkheid. Het project van Luc van Rooij (iets met Kaas Radio of Kaas FM...Syrup FM :)) ) doet niet meer mee aangezien die vergunning weer later aan het CvdM terug is gegeven.

Op de website van Memories FM staat overigens dat ze niet enkel uit het Brabantse Zeeland gaan uitzenden maar ook op Ameland (frequentie van LOA)
Dat Klopt Madurodam FM we zien Luc van Rooij Luc (die houd zijn centjes lekker in zijn zak) en zit aan een Cola en Koffie op Playa Puerto, met zo laag vermogen is niet interessant. Zelfs niet voor een diehard radioman.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

182 zal het niet worden vanuit Gouda, zitten beide in een geografisch gat. 182 moest zelfs een extra DAB zender plaatsen om Waddinxveen goed dekkend te krijgen
DX'r

Bericht door DX'r »

rvbracht schreef: 15 mei 2022 22:09 105,5 staat al aan met staande golf vanuit Zeeland. Bereik is, ondanks dat het in de lokale omroep band zit, niet verkeerd.
Op 105.5 hoorde ik vanmiddag Memories
rvbracht

Bericht door rvbracht »

DX'r schreef: 16 mei 2022 19:14
rvbracht schreef: 15 mei 2022 22:09 105,5 staat al aan met staande golf vanuit Zeeland. Bereik is, ondanks dat het in de lokale omroep band zit, niet verkeerd.
Klopt, met de PI code van wijlen L-FM, want dat logo verscheen meteen op mijn autoradio.
DX'r

Bericht door DX'r »

rvbracht schreef: 16 mei 2022 19:41
DX'r schreef: 16 mei 2022 19:14
Klopt, met de PI code van wijlen L-FM, want dat logo verscheen meteen op mijn autoradio.
Blijven prutsers daar bij RATO Zendertechniek want het zou dan niet gelijk zijn aan hun DAB+ signaal maar wellicht doen ze het bewust om geen koppeling tussen DAB en FM te hebben :???:
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Benieuwd wanneer de overige reeds vergunde zenders aan gaan in Breda, Etten-Leur en Gouda aan gaan..

Is Memories nu continu en stabiel in de lucht?
glokhoff

Bericht door glokhoff »

De vergunningen in Breda en Etten-Leur zijn, naast Zeeland, ook verworven door de Rato Omroep Stichting: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 14379.html
Plaats reactie