Voorwaardelijke veiling B-kavels

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
EtherScout

Voorwaardelijke veiling B-kavels

Bericht door EtherScout »

Volgens Radio.nl gaat het plan om de B-kavels voorwaardelijk te veilen door. Dit betekent, dat stations die dat willen hun B-kavelvergunning kunnen inleveren, waarna deze geveild gaat worden met 10% regiogerichtheid. Echter, als een station er niet in slaagt om deze veiling te winnen, dan kan ze de veiling ongedaan laten maken, waardoor het oude hoge regiogerichtheidspercentage geldig blijft. Een zeer groot aantal stations heeft aangegeven, dat zij van deze regeling gebruik gaan maken.

Ik weet nog niet wat ik van deze regeling vind. Zou die veiling niet gewoon verplicht en zonder die noodrem gehouden moeten worden?
ruudam

Re: Voorwaardelijke veiling B-kavels

Bericht door ruudam »

Schandalig die voorwaardelijke veiling
Beloning crimineel gedrag.
De kavels zijn veelal verkregen op bod regiogerichtheid, dus werd er belachelijk hoog geboden, niet waar te maken. Men gokte dat AT niet zou handhaven en dat gebeurde ook tot er geklaagd werd. Mensen die het eerlijk wilde spelen en een reëel bod deden werden buitenspel gezet
En nu zouden ze via deze truuk van die door hun zelf te hoge regiogerichtheid af komen.
Ze hebben de Kamer belazerd, en AT werkt hier aan mee want die willen (en kunnen) niet handhaven.

Zie ook http://radio.nl/821706/bezwaren-tegen-v ... requenties
deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

Inderdaad, een ‘bezopen’ veiling op die manier:
Mocht het de bestaande vergunninghouder echter niet lukken om het hoogste bod te doen, dan kan deze de veiling ontbinden en het kavel behouden met behoud van de het oude hogere regiogerichtheidspercentage.
Geen enkele kans voor nieuwe gegadigden om een kavel te verwerven.
EtherScout

RadioCorp van 100%NL protesteert tegen de voorwaardelijke veiling, meldt Radio.nl. Ik snap heel goed dat zij dat doen. Ik vind dat er gewoon geveild moet worden zonder bescherming van de huidige vergunninghouders en zonder ketenvorming. Dat maximum van 30% moet nu eindelijk eens ècht gehandhaafd worden.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

EtherScout schreef: 11 apr 2021 14:39 RadioCorp van 100%NL protesteert tegen de voorwaardelijke veiling, meldt Radio.nl. Ik snap heel goed dat zij dat doen. Ik vind dat er gewoon geveild moet worden zonder bescherming van de huidige vergunninghouders en zonder ketenvorming. Dat maximum van 30% moet nu eindelijk eens ècht gehandhaafd worden.
Daarbij ook graag de volgende regels:

- Partijen mogen maar uitzenden op twee kavels.
- Geen ketenvorming.
- Onder verhuur alleen toegestaan aan partijen die verder nog nergens anders uitzenden of het maximale aantal kavels van 2 nog niet in bezit heeft.
- Partijen die gevestigd zijn in de regio van het betreffende kavel moeten een voorkeurpositie krijgen.
- Landelijke partijen of vehuurconstructies zoals bij 10 en Q limburg/randstad/brabant niet toestaan.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Wat een gezeik weer van Radiocorp en hier ook weer.
Die kavels zijn met enkel regionale radio gewoon niet levensvatbaar te krijgen en ook luisteraars zitten daar dus kennelijk niet op te wachten. Ik ben absoluut geen fan van Q non stop maar blijkbaar is de behoefte groot want Q music totaal is overduidelijk nummer 1 sinds die zender op FM zit. Ook Radionl en Continu doen het goed, de kleine zenders hebben het allemaal niet gered. Hou eens op met zeuren en richt je op het verbeteren van Slam en 100 % NL 😁😁
EtherScout

Johanneke schreef: 11 apr 2021 17:04 Wat een gezeik weer van Radiocorp en hier ook weer.
Die kavels zijn met enkel regionale radio gewoon niet levensvatbaar te krijgen en ook luisteraars zitten daar dus kennelijk niet op te wachten. Ik ben absoluut geen fan van Q non stop maar blijkbaar is de behoefte groot want Q music totaal is overduidelijk nummer 1 sinds die zender op FM zit. Ook Radionl en Continu doen het goed, de kleine zenders hebben het allemaal niet gered. Hou eens op met zeuren en richt je op het verbeteren van Slam en 100 % NL 😁😁
Omstandigheden zijn wellicht niet ideaal, maar laten wij eerlijk zijn: wat er tot nu toe op de B-kavels gebeurd is, is gewoon niet netjes. Zolang dat het geval is, hebben bedrijven als RadioCorp helaas een legitieme poot om op te staan.

Die 30% van de bevolking die ik noem, is niet eens zo'n laag percentage. Buiten de Randstad is dit gewoon het halve land, dus dat is prima te doen. Wil je landelijk, ga dan landelijk. De B-kavels zijn daar niet voor bedoeld.

De ware oplossing is ruimte in de ether. Die ruimte is/komt er (de DAB+herindelingsprocedure is halverwege) door digitalisering van die ether, dus analoog uit. Tot die tijd zijn er helaas strakke regels nodig, die in tegenstelling tot afgelopen jaren, strak gehandhaafd moeten worden.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Johanneke schreef: 11 apr 2021 17:04 Wat een gezeik weer van Radiocorp en hier ook weer.
Een mening mag een ieder hebben zowel ik als een ieder ander op dit forum en eveneens een radiobedrijf. Of die mening aansluit of gelijk is aan die van jou..Dat maakt niet uit. laat een ieder zijn mening en visie lekker in zijn of haar waarde! Om alles wat niet binnen je eigen visie valt, meteen af te schilderen met "gezeik" is een beetje makkelijk. Daar is het een forum voor, discussie en meningen op persoonlijke titel en laten die net per persoon kunnen verschillen!

Iets meer respect voor andere forumleden en posts is wel op zijn plaats.
Plaats reactie