U bagatelliseert.MFM schreef: ↑20 jan 2021 18:42Best raar eigenlijk dat er een complete grote doelgroep van harde kern vaste radioluisteraars door Ziggo en co gewoon langs de kant van de weg gezet worden.JG van Straten schreef: ↑20 jan 2021 18:24 Kan mij niet heugen dat ik een radio heb aangesloten op de kabel. De laatste jaren luisteren we naar de radio via internet.
Ten eerste heb ik hierboven al aangegeven, dat na 2 jaar publiciteit voor een petitie om analoge kabel FM in stand te houden, met schokken en stoten 1700 ondertekenaars heeft opgeleverd. Je kunt je inmiddels de vraag stellen of het er na 2 jaar nog wel 1700 zijn.
En daar moet een verouderde techniek voor in leven worden gehouden?
Ten tweede zijn er genoeg alternatieven. De meest voor de hand liggende is de tuner aan te sluiten op een dakantenne. Analoge ether FM is voorlopig nog niet weg. Misschien nog wel 10 jaar niet. Dus de doelgroep waar u op duidt, kan er 90 mee worden.
Ten derde is de technische vooruitgang zodanig, dat er nieuwe opties zijn gekomen. Tuners die zo op een versterker kunnen worden aangesloten en een verrijking bieden aan wat er al op de FM is.
Maar wellicht luisteren opa en oma de hele dag naar een handjevol dezelfde zenders?
Uw wens is niet proportioneel (meer) 1700 voornamelijk verouderde handtekeningen zijn al 2 jaar het bewijs dat "vrijwel geen hond" meer luistert naar analoge kabelradio.
Ik wens daar als Ziggo abonnee trouwens ook niet aan mee te betalen.