LPFM na afschakeling

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Hoort-u-mij

Re: LPFM na afschakeling

Bericht door Hoort-u-mij »

big T schreef: 06 dec 2020 11:53 Voor het AT is dat toch snel 40.000 euro, is serieus geld lijkt me.
Daar gaat dan nog een deel van naar de belasting van deze omzet.
big T

Bericht door big T »

geloof het niet, je betaald ook geen BTW bij het AT
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Dat was te verwachten
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

MFM schreef: 05 dec 2020 20:57 Heel dat fm bandje zal straks net zo veel/weinig opleveren als middengolf nu doet.
Radioluisteraars van de toekomst zitten dan allang niet meer naar een fmsignaal te luisteren. Zeker als de al hierboven gepasseerde plannen voor 3meter, zoals defensie, data, telecommunicatie, het luisteren naar qrp zenders onmogelijk maakt.

Ook al blijft het leuk voor de hobbyisten, het zal nooit meer wat opleveren, hoeveel je er ook in stopt.
Dat klopt, maar de realiteit is dan ook dat je op de middengolf heel weinig radiostations vind die echt iets toevoegen.

Ik schat dat ik ongeveer 10 tot 20% van de Nederlandse middengolfzenders heb gehoord. Een informatief programma ben ik nog niet tegengekomen. Wel veel non-stop muziek. Maar dan met een belabberd format en even treurige dj's die niet verder komen als; 'dit was, bedelen om een sms, dit is'.

Ik ken 1 uitzondering, Radio Seabreeze uit Grou. Luister regelmatig naar die gasten. Redelijke dj's en een prima muziek format.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

big T schreef: 06 dec 2020 11:53 Voor het AT is dat toch snel 40.000 euro, is serieus geld lijkt me.
Betaal je 40.000 euro aan het AT om op de middengolf te mogen uitzenden... :eek:
HansTNX

Bericht door HansTNX »

https://www.fmtvdx.eu/tvdx/20jaartvdx/holland.html

Ned1 (NPO1) Gerbrandy-Lopik, CCIR Ch4 (62.250MHz), was 11-12-2006 voor ‘t laatst te zien..., af toen ligt Band-I gewoon dood sls een pier (wat experimenten daargelaten?); de freq.ruimte-honger van Defensie valt -dus- wel mee.

Inderdaad..(imaging-processing-)digitalisering (bijv. man-packed radar)icm benodigde transport-bandbreedte zal -in geval van rf-dragers (x-ofdm..?)- enorm veel meer bandbreedte gaan vragen...
In geval ‘t tot een (al dan niet beperkte( ‘wereldbrand’ mocht komen..herhaalt zich de geschiedenis!
Dan zullen ook ‘good old’ (met name!)‘illegale’ verbindingen in SW, MW (en UKW), gelijk WW2, weer hot/actueel worden...!

Stel voor dat...tot die tijd........Band II een prima bestemming krijgt, dat daar voor een redelijk toezicht-tarief (gelijk registratie) betaald zou moeten worden, lijkt me niet onredelijk.

Wat (mede-respondent) FdeBoer stelt.., dat het gemiddelde salaris van een AT-medewerker boven de Balkenende-Norm zou liggen (4x 40K ..) moet een grap zijn...;)!
Zo niet..., dan ook(!) die hele club asap uitfaseren en vers jong (lees: veel goedkoper) bloed erin ;).

Het ‘jagen op etherpiraten’, een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden, is dan in basis ‘over en uit’!
Een te ontwikkelen nieuwe regulering (met inachtneming van de bestaande cultuur) zal de door een ieder gewenste bestaansrust brengen.
“ It’s more fun to be a pirate..than join the Navy..!”
(Steve Jobs-RIP)
https://innov8rs.co/news/its-more-fun-t ... -the-navy/
fdboer

Bericht door fdboer »

Ik 'beweer' niks, ik weet dat een werknemer die 40k ontvangt de werkgever ruwweg 4x zoveel kost. Die AT medewerkers zijn bovendien HBO of universitair geschoold personeel en verdienen derhalve meer dan 40k per jaar.
HansTNX

Bericht door HansTNX »

Edit Moderator: Reactie verwijderd, off-topic en in strijd met forumregels.
“ It’s more fun to be a pirate..than join the Navy..!”
(Steve Jobs-RIP)
https://innov8rs.co/news/its-more-fun-t ... -the-navy/
fdboer

Bericht door fdboer »

... (waar is de wisknop?)
admin6

Bericht door admin6 »

Reactie van HansTNX verwijderd vanwege off-topic en andere overtredingen van de forumregels.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
Plaats reactie