Veiling B05, B28, B29 en B34

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Veiling B05, B28, B29 en B34

Bericht door Pascal. K »

Een zegsman van DPG Media zegt dat het bedrijf geen plannen heeft met deze frequenties iets te ondernemen zoals een speciale Randstad-versie van Qmusic Randstad of het op FM uitzenden van de internetzender Joe. DPG Media was wel op de hoogte dat Radio Limburg 97FM deze frequenties wilde verwerven. Qmusic heeft in de Randstad al een goede FM-dekking voor haar radiostation. Radio Limburg 97FM zou net als in Limbug met een derde partij een produktie-overeenkomst kunnen sluiten tot uitzending van een bepaalde radiostation, niet ongebruikelijk bij de regionaal commerciële radiofrequenties.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Er komt geen Q-music of Joe, maar wel achterlijk veel geld betalen. Voor dik 2 jaar. Vreemd

EtherScout

Bericht door EtherScout »

LokaleSter schreef:
05 feb 2020 17:27
Er komt geen Q-music of Joe, maar wel achterlijk veel geld betalen. Voor dik 2 jaar. Vreemd
Als ze niet betalen, dan begint het hele circus opnieuw. Het is toch echt te hopen dat er íets op komt...

density1

Bericht door density1 »

Tuurlijk gaat er iets op komen. Je gaat geen geld uitgeven aan een kavel om er vervolgens niets mee te doen. Overigens is het niet conform de nieuwe reglementen dacht ik.

lion

Bericht door lion »

Pascal. K schreef:
05 feb 2020 17:24
Een zegsman van DPG Media zegt dat het bedrijf geen plannen heeft met deze frequenties iets te ondernemen zoals een speciale Randstad-versie van Qmusic Randstad of het op FM uitzenden van de internetzender Joe. DPG Media was wel op de hoogte dat Radio Limburg 97FM deze frequenties wilde verwerven. Qmusic heeft in de Randstad al een goede FM-dekking voor haar radiostation. Radio Limburg 97FM zou net als in Limbug met een derde partij een produktie-overeenkomst kunnen sluiten tot uitzending van een bepaalde radiostation, niet ongebruikelijk bij de regionaal commerciële radiofrequenties.
Ja dit staat dus ook in die link die gepost heb.

boxfm

Bericht door boxfm »

Pascal. K schreef:
Raar dat DPG Media 'op de hoogte was'. Ze hebben er namelijk aan meebetaald, volgens datzelfde artikel is Radio Limburg 97FM voor 25% eigendom van DPG, de andere 75% van Bartelet.

Persoonlijk verwacht ik toch een Q-versie of Joe op de frequenties. Woordvoerders hebben wel vaker geruchten ontkend, terwijl het korte tijd later alsnog werd aangekondigd. Voor Joe zou het etherdekking geven in de Randstad (wel matig pakketje, maar het is een begin) en een plek op DAB+.

ruudam

Bericht door ruudam »

EtherScout schreef:
05 feb 2020 17:32
LokaleSter schreef:
05 feb 2020 17:27
Als ze niet betalen, dan begint het hele circus opnieuw. Het is toch echt te hopen dat er íets op komt...
Nee, dat is veranderd. Er wordt dan opnieuw geveild alleen onder de achtergebleven toegelaten partijen. Dat hadden ze de vorige keer ook moeten doen....

WinnaarRadioring2023

boxfm schreef:
05 feb 2020 19:28
Pascal. K schreef:
Raar dat DPG Media 'op de hoogte was'. Ze hebben er namelijk aan meebetaald, volgens datzelfde artikel is Radio Limburg 97FM voor 25% eigendom van DPG, de andere 75% van Bartelet.

Persoonlijk verwacht ik toch een Q-versie of Joe op de frequenties. Woordvoerders hebben wel vaker geruchten ontkend, terwijl het korte tijd later alsnog werd aangekondigd. Voor Joe zou het etherdekking geven in de Randstad (wel matig pakketje, maar het is een begin) en een plek op DAB+.
Het feit dat DPG Media voor 25% eigenaar is hoef niet te betekenen dat ze ook meebetalen. De andere eigenaar kan dat ook gewoon op eigen rekening doen.

Het bedrag wat daarentegen betaald is, is dermate hoog dat het eigenlijk niet anders kan dan dat DPG Media heeft meebetaald. Met oog op de aanstaande veiling zou ik dat ook heel logisch vinden.

Radio heeft vaak een paar jaar nodig om zijn plekje in de markt te veroveren. Door nu voor relatief weinig geld op een kavel te gaan zitten in het drukste deel van het land, geef je een radiostation de mogelijkheid rustig toegroeien om in 2022 toe te slaan op een landelijk kavel met een reeds bekend merk.

EtherScout

Johanneke schreef:
05 feb 2020 15:23
Echtwel schreef:
05 feb 2020 15:10
Beter Q non stop dan die verschrikkelijke Marieke in de ochtend -kots
Dat zal ook de reden zijn dat ik die zender steeds vaker hoor opstaan in winkels enz.
Ook op het werk heb ik er maandag een hele dag naar moeten luisteren.
Maar ik zou serieus een andere baan zoeken als dit dagelijkse kost was. Creatieve armoede is het, zonder enige hoorbare liefde voor radio.
Mee eens, maarja, geld. Dit is dus commerciële radio. En dat 'willen wij' met z'n allen toch zo graag? In een marktsituatie zie ik dit als onvermijdelijk. Ik stel voor om het publieke alternatief te koesteren en tegelijk te blijven pleiten om zo snel mogelijk de extra DAB+ruimte uit te geven voor nieuwe initiatieven. Met name de goedkope plekjes op de nieuwe streek-DAB+ (bovenlokaal) zijn hiervoor erg belangrijk.

EtherScout

LokaleSter schreef:
05 feb 2020 14:06
Wordt tijd dat die veiling volledig openbaar wordt. Dan weten we ook hoeveel radiostations uit de betreffende er aan de kant gezet zijn voor een partij van elders uit het land.
Sympathiek idee, maar denk je dat dit gaat helpen? Commerciële radio blijft om geld draaien. Dat verander je hier niet mee.

EtherScout

jassy schreef:
05 feb 2020 15:11
Als Team FM een zender in Stadskanaal krijgt, en dus op kanaal 6B komt, zullen ze MTVNL 7C gaan verlaten. Dan is dat de tweede mux die leeg staat (9C Noord Brabant staat op Oke FM na ook leeg).

Triest!!
Mee eens, maar het verbaast mij totaal niet. Ik vraag mij al jaren af waar ze bij MTVNL mee bezig zijn. Zóveel ruimte, zóveel mogelijkheden... Volgens mij is MTVNL inderdaad één grote rem van de gevestigde orde. Zonde van die mooie ruimte. Echt zonde.

WinnaarRadioring2023

EtherScout schreef:
06 feb 2020 08:20
LokaleSter schreef:
Wordt tijd dat die veiling volledig openbaar wordt. Dan weten we ook hoeveel radiostations uit de betreffende er aan de kant gezet zijn voor een partij van elders uit het land.
Sympathiek idee, maar denk je dat dit gaat helpen? Commerciële radio blijft om geld draaien. Dat verander je hier niet mee.
Klopt. Het blijft een veiling met wereldvreemde voorwaarden waarbij de centen leidend zijn.

Echtwel

Bericht door Echtwel »

lion schreef:
05 feb 2020 16:45
Madurodam FM schreef:
05 feb 2020 14:33
Overigens, het zou mij niet verbazen als Joe op het Fresh FM kavel wordt gezet
Ik mag het serieus hopen LokaleSter, of Q-Nonstop op 11C vervangen door Joe en in de Randstad Q-Music Nonstop.... maar met deze uitslag ben ik als luisteraard in iedergeval niet blij. Dacht namelijk dat deze veiling juist langer op zich liet wachten omdat de minister wou voorkomen dat er landelijke partijen met een regioversie zouden beginnen.
ik hoop ook Joe. Beetje een Royaal (oldies versie) 8FM, Radio 10 mix is dat.
Ik gok nog steeds op NRJ
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Echtwel schreef:
06 feb 2020 12:09
lion schreef:
05 feb 2020 16:45
Madurodam FM schreef:
05 feb 2020 14:33

Ik mag het serieus hopen LokaleSter, of Q-Nonstop op 11C vervangen door Joe en in de Randstad Q-Music Nonstop.... maar met deze uitslag ben ik als luisteraard in iedergeval niet blij. Dacht namelijk dat deze veiling juist langer op zich liet wachten omdat de minister wou voorkomen dat er landelijke partijen met een regioversie zouden beginnen.
ik hoop ook Joe. Beetje een Royaal (oldies versie) 8FM, Radio 10 mix is dat.
Ik gok nog steeds op NRJ
Directe concurrent in België van DPG/Q dus zal niet op Randstad kavel komen. Gaat gewoon een Q zender worden

EtherScout

LokaleSter schreef:
06 feb 2020 11:18
EtherScout schreef:
06 feb 2020 08:20
LokaleSter schreef:
Klopt. Het blijft een veiling met wereldvreemde voorwaarden waarbij de centen leidend zijn.
Zo wereldvreemd zijn die veilingen en die voorwaarden niet. Niet meer. Ze zijn juist gericht op de praktijk; op wat commerciële radio is, namelijk gewoon business. Commercieel betekent activiteiten met geld verdienen als doel. Dat dit niet het radiolandschap oplevert, dat jij en ik graag zouden zien, doet commercieel gezien niet ter zake.

Er is in het verleden geprobeerd om te sturen op programma-inhoud. Dat dit faliekant mislukt is, komt niet alleen door slecht doordachte regels en procedures. Dit komt voornamelijk, doordat dit in strijd is met het doel van commerciële radio, namelijk geld verdienen. Commerciële partijen gingen zich in alle mogelijke bochten wringen om onder deze programma-eisen uit te komen. Vaak nog met succes ook. Kortom, het werd een drama.

Hoe-dan-ook, het mooie etherradiolandschap moet er op een andere manier komen. Via de huidige commerciële kavels komt het er niet.

Plaats reactie