DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door density1 »

En weer een aanpassing: https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... tale-radio
In Lelystad op Allotment 23 komt er nu nog een radiostation van de Stichting Haags Radio Erfgoed...

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Zo te zien niet alleen in Flevoland maar ook in Den Haag, Zoetermeer en Leiden komt de Stichting achter Beat FM blijkbaar met een tweede station.
Grootste mysterie blijft toch wel Ad Ossendrijver's PAKO Media.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

density1

Bericht door density1 »

Toch Hofstad wellicht? Daar was even spraken van maar toen werd het toch dat Beat FM.

Almere 10C kwam net weer even binnen, hoogstwaarschijnlijk condities want blijft mager signaal. Heb even het audio beluisterd van Decibel 962, maar daar valt nog wel wat winst uit te halen. Veel mp3-achtige artifacts/bij geluiden.

Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Opvallend is dat de aanvragen voor Gouda zijn verdwenen...

Madurodam FM

Opvallend is dat de aanvragen voor Gouda zijn verdwenen...
Lijkt me een fout van AT om te delen in de geupdate lijst, er waren tenslotte al wat partijen die een vergunning hadden om in Gouda te mogen gaan uitzenden (Gouda FM, PAKO, Beat FM) ....benieuwd of ze het aanpassen of dat er misschien iets meer aan de hand is

*zo te zien inmiddels aangepast zie allotment 47

radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Ik kijk af en toe of er nieuwe meldingen zijn, maar wat er nu staat is van 8 mei en is aldoor zo geweest.

Madurodam FM

Er zijn wat kleine aanpassingen na de vermelding van 1-5, zo heeft Groningen eindelijk een LO die wil gaan uitzenden op DAB+ en zijn er zoals hierboven al is vermeld in een aantal muxen een toevoeging van Stichting Haags Radio Erfgoed bovenop de al bestaande Beat FM. Density1 gokt op Hofstad, ik denk wederom een compleet nieuw station, net als Beat. Een Hofstad radio is zo Haags dat het totaal niet tot z'n recht zou komen in bijvoorbeeld de Flevopolder. En ze hebben inmiddels een station met vergeten hits uit de jaren 60, 70 en 80, dan ga ik er automatisch vanuit dat hun tweede station met een compleet ander format zal komen.

density1

Bericht door density1 »

Weet niet of de organisatie achter Beat FM zulke diepe zakken heeft om nog een tweede station te lanceren. Volgens mij zijn het gewoon freaks die wat zijn begonnen onder de naam Beat FM.
Laatst gewijzigd door density1 op 13 mei 2020 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.

lion

Bericht door lion »

Madurodam FM schreef:
13 mei 2020 16:02
Er zijn wat kleine aanpassingen na de vermelding van 1-5, zo heeft Groningen eindelijk een LO die wil gaan uitzenden op DAB+ en zijn er zoals hierboven al is vermeld in een aantal muxen een toevoeging van Stichting Haags Radio Erfgoed bovenop de al bestaande Beat FM. Density1 gokt op Hofstad, ik denk wederom een compleet nieuw station, net als Beat. Een Hofstad radio is zo Haags dat het totaal niet tot z'n recht zou komen in bijvoorbeeld de Flevopolder. En ze hebben inmiddels een station met vergeten hits uit de jaren 60, 70 en 80, dan ga ik er automatisch vanuit dat hun tweede station met een compleet ander format zal komen.
Hofstad Radio wordt het niet want www.hofstadradio.com is alweer opgeheven als under construction website.

density1

Bericht door density1 »

Dat weet je niet, under construction kan zijn dat ze mee bezig zijn. Die website is/was er niet zomaar.

lion

Bericht door lion »

density1 schreef:
13 mei 2020 16:32
Dat weet je niet, under construction kan zijn dat ze mee bezig zijn. Die website is/was er niet zomaar.
hij bestaat al een paar weken niet meer klik er zelf maar op er stonden eerst vogels van hun logo op.

density1

Bericht door density1 »

Wil niet zeggen dus dat hij niet meer terug komt. Het URL zal iemand geclaimed hebben. Misschien is het nog under construction zoals je eerder schreef. Die vogels heb ik ook even gezien inderdaad voordat hij off line werd gehaald.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

of komt het omdat er nog een Hofstad is: https://hofstadradio978.nl/

Madurodam FM

Ik ken Hofstad als een station met classic hits en soms van die lange albumtracks uit de jaren 60, 70 en tachtig. Dat is dus ook wat momenteel Beat FM doet en je gaat niet in je eigen vaarwater zitten door zowel Hofstad Radio als Beat FM op DAB+ te zetten, lijkt mij (maar kan het uiteraard compleet mis hebben). Ik gok daarom op een station met iets totaal afwijkends van wat Beat FM doet, ook compleet andere doelgroep. Nu zag ik in een ander lijntje op dit forum de soap rond voormalige regiozender Fresh FM, die op haar social media beweerd dat de strijd nog niet voorbij is met kreten als 'soon' en 'return'. Nu meen ik mij te herinneren dat Hofstad Radio ooit haar 20 jarig bestaan mocht vieren op de frequenties van Fresh FM, ergens in 2000 of 2001. Hieruit maak ik dan op dat de mensen van Hofstad en die van Fresh elkaar kennen en (ookal is die kans minimaal) het zou toch een giller zijn als Fresh terug zou keren op lokale DAB+.....of is het misschien meer een wens van me ? :)) :)) :))

density1

Bericht door density1 »

Laten we dat laatste vooral niet hopen. Fresh FM is een gesloten boek, en terecht. Ze bakte er niet veel van, on air als achter de schermen (financieel).

Plaats reactie