DAB+ Lokale Omroepen
Moderator: admin6
-
Re: DAB+ Lokale Omroepen
Ook SALTO lijkt geen haast te hebben, maar heb te doen met commerciele partijen die op de mux zitten. De LHBTI+ zender Pidi Radio (waar overigens weinig van te merken is dat het om een Gay-zender gaat, maar voornamelijk format met dance) heeft de vergunning voor Rotterdam teruggegeven aan de RDI maar had dus nu al kunnen uitzenden inplaats van afwachten totdat Amsterdam aangezet gaat worden.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Er zijn twee opties nog mogelijk:Vanjeafisharder schreef: 06 mar 2025 14:43 Nog afwachten of Amsterdam en Gooi dan ook bij RNN komen.
1: ze hebben nog geen keuze gemaakt tussen RNN of BP
2: ze gaan met BP in zee
Beide gevallen moeten we geduld hebben vrees ik.
Kan ook zo zijn dat een commerciële partij dwars zit. Ik ken een mux waar dat het geval is. NLPO gaat dan bemiddelen, ze moeten 1 september in de lucht zijn, anders zullen alle vergunde partijen een boete krijgen.Madurodam FM schreef: 06 mar 2025 14:55 Ook SALTO lijkt geen haast te hebben, maar heb te doen met commerciele partijen die op de mux zitten. De LHBTI+ zender Pidi Radio (waar overigens weinig van te merken is dat het om een Gay-zender gaat, maar voornamelijk format met dance) heeft de vergunning voor Rotterdam teruggegeven aan de RDI maar had dus nu al kunnen uitzenden inplaats van afwachten totdat Amsterdam aangezet gaat worden.
Welke commerciële partij is dat?Pascal. K schreef: 06 mar 2025 15:05Kan ook zo zijn dat een commerciële partij dwars zit. Ik ken een mux waar dat het geval is. NLPO gaat dan bemiddelen, ze moeten 1 september in de lucht zijn, anders zullen alle vergunde partijen een boete krijgen.Madurodam FM schreef: 06 mar 2025 14:55 Ook SALTO lijkt geen haast te hebben, maar heb te doen met commerciele partijen die op de mux zitten. De LHBTI+ zender Pidi Radio (waar overigens weinig van te merken is dat het om een Gay-zender gaat, maar voornamelijk format met dance) heeft de vergunning voor Rotterdam teruggegeven aan de RDI maar had dus nu al kunnen uitzenden inplaats van afwachten totdat Amsterdam aangezet gaat worden.
Schijnen meerdere partijen zelfs te zijn in het gehele land. Namen ga ik verder niet noemen. Het is algemeen bekend dat de commerciële zenders de kosten te hoog vinden. Deze hebben ook gezamenlijk bezwaar gemaakt via hun belangen organisatie.DX'r schreef: 06 mar 2025 16:10Pascal. K schreef: 06 mar 2025 15:05Kan ook zo zijn dat een commerciële partij dwars zit. Ik ken een mux waar dat het geval is. NLPO gaat dan bemiddelen, ze moeten 1 september in de lucht zijn, anders zullen alle vergunde partijen een boete krijgen.Madurodam FM schreef: 06 mar 2025 14:55 Ook SALTO lijkt geen haast te hebben, maar heb te doen met commerciele partijen die op de mux zitten. De LHBTI+ zender Pidi Radio (waar overigens weinig van te merken is dat het om een Gay-zender gaat, maar voornamelijk format met dance) heeft de vergunning voor Rotterdam teruggegeven aan de RDI maar had dus nu al kunnen uitzenden inplaats van afwachten totdat Amsterdam aangezet gaat worden.
Welke commerciële partij is dat?
Vandaag zijn de nummers 11 (kanaal 10B) en 12 (kanaal 12D) aangezet vanuit Smilde.
Nummer 12 kan ik hier in ZO-Drenthe ontvangen.
En dat is de eerste van de drie. De nummers 8 en 18 volgen hopelijk binnenkort ook.
Nummer 12 kan ik hier in ZO-Drenthe ontvangen.
En dat is de eerste van de drie. De nummers 8 en 18 volgen hopelijk binnenkort ook.
-
Ik dacht dat het Amstelland was, daar hebben zowel RNN als BP een plan voor ingediend bij de NLPO. RNN is door de NLPO afgewezen, maar de omroepen zijn niet tevreden met het voorstel van BP, terwijl ze RNN ontarmen.
Dus daar staat tijdelijk iets aan, maar de keuze is er nog niet
-
En nu is er een halfslachtig netwerk in de lucht. Echt, waar gaat dit over? Kom op mensen, maak er wat van...radiogolfje schreef: 18 apr 2025 09:20 Ik dacht dat het Amstelland was, daar hebben zowel RNN als BP een plan voor ingediend bij de NLPO. RNN is door de NLPO afgewezen, maar de omroepen zijn niet tevreden met het voorstel van BP, terwijl ze RNN ontarmen.

@big Tbig T schreef: 18 feb 2025 19:01 Stadskanaal zal geen probleem worden.
De mastdelen die boven op de bestaande mast moeten komen, liggen al klaar en in april moet het er op gezet worden.
De mast kan ik van huis zien staan![]()
Heb jij zicht op de werkzaamheden daar?
Op dit moment is er nog geen signaal te bespeuren......
De mast staat er weer en men is bezig om de telefoon antennes er in te hangen zodat de noodmast weg kan.
De DAB en 3 meter antenne zitten er al in.
De DAB en 3 meter antenne zitten er al in.
-
Mijn dikke duim voelt dat Stadskanaal aan staat. 

Ik lees elders dat dat klopt. Maar ik ben nu zelf op vakantie, dus kan het zelf nog niet checken.
Ik ben inmiddels thuis en heb de ontvangst gecheckt.
En waar ik al bang voor was......, in mijn woonplaats is geen ontvangst op kanaal 8C.
En notabene wel op 12D vanuit Hoogersmilde.
Inmiddels een e-mail gestuurd richting Radio Netwerk Nederland.
Daar was ik helaas bang voor, ik heb zicht op de mast en het signaal is maar een S9 +10 dB.
Antenne van mij staat op 20 meter hoogte en is een 3 elements, vertikaal gericht.
Vanuit de mast is dat richting west west noord.
Wel een hele scherpe richtantenne dus. Ter Apel is goed wordt op Facebook gemeld.
Antenne van mij staat op 20 meter hoogte en is een 3 elements, vertikaal gericht.
Vanuit de mast is dat richting west west noord.
Wel een hele scherpe richtantenne dus. Ter Apel is goed wordt op Facebook gemeld.
Woon je in het gebied van 8C?Noordzee schreef: 09 mei 2025 15:52Ik ben inmiddels thuis en heb de ontvangst gecheckt.
En waar ik al bang voor was......, in mijn woonplaats is geen ontvangst op kanaal 8C.
En notabene wel op 12D vanuit Hoogersmilde.
Inmiddels een e-mail gestuurd richting Radio Netwerk Nederland.