DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Madurodam FM

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door Madurodam FM »

Op DAB-Lokaal 34 (Zandvoort/Haarlem) is jammergenoeg AMW vertrokken en is voor de liefhebbers van Nederlandstalige muziek Het Stamcafe toegevoegd. Het is op deze mux nog altijd Monteur Koffie Vending Automaten B.V. (Monique ?) die wel een vergunning heeft maar niets van zich laat horen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
density1

Bericht door density1 »

Jammer dat juist die stations die wat kunnen toevoegen aan DAB, zoals AMW weer verdwijnen. Maar misschien is het iets met geld en zo. Misschien dat ze er tijdens ADE weer zijn.
Feivel

Bericht door Feivel »

Ik denk dat voor AMW DAB ook niet zo heel interessant is, om het hele jaar door op uit te zenden. Volgens mij heeft AMW een betrekkelijk groot publiek in het buitenland. In Nederland valt dat wel mee. De Nederlandse luisteraars zijn vooral vrienden van de eigenaren en mensen die de eigenaren nog kennen van het DR-tijdperk. Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee, maar niet de moeite waard om zulke hoge kosten voor te maken op DAB.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Wat ik weet is dat de koffiefabriek niet betaald, maar wel twee kanalen bezet houdt. Zolang de vergunning niet wordt ingeleverd kan er officieel niemand bij, en hebben die jongens een begrotingstekort. (tenzij de rest meer gaat betalen)
Daar is dus niet over nagedacht.
density1

Bericht door density1 »

Feivel schreef: 28 sep 2021 12:34 Ik denk dat voor AMW DAB ook niet zo heel interessant is, om het hele jaar door op uit te zenden. Volgens mij heeft AMW een betrekkelijk groot publiek in het buitenland. In Nederland valt dat wel mee. De Nederlandse luisteraars zijn vooral vrienden van de eigenaren en mensen die de eigenaren nog kennen van het DR-tijdperk. Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee, maar niet de moeite waard om zulke hoge kosten voor te maken op DAB.
Zo zit het ook een beetje met DB962 wat in Almere (o.a.) op de mux zit. Weet niet of dat in het buitenland bekend is, aan de luisterstatistieken is dat niet af te lezen, maar v.b.w. Nederlandse luisteraar zou je dat ook zo bij hun kunnen stellen, luisteraars die het nog kennen uit het Decibel tijdperk. Handjevol luisteraars. Vind het knap dat het nog bestaat hoor met dat format van ze.
Feivel

Bericht door Feivel »

radiogolfje schreef: 28 sep 2021 12:57 Wat ik weet is dat de koffiefabriek niet betaald, maar wel twee kanalen bezet houdt. Zolang de vergunning niet wordt ingeleverd kan er officieel niemand bij, en hebben die jongens een begrotingstekort. (tenzij de rest meer gaat betalen)
Daar is dus niet over nagedacht.
Wat een verrassing, voor een hut die in 2014 al over de kop is gegaan (https://docplayer.nl/3137378-Openbaar-f ... 3a-fw.html). Als je even door zoekt, kom je ook uit bij een schuldsanering uit 2007, op naam van Radio Monique 96.3 (https://www.faillissementsdossier.nl/en ... ijnen.aspx). Eigenlijk raar dat AT en CvdM op een miljoen dingen toezicht houden, maar niet op de financiën van dit soort instellingen en kennelijk dus ook niet of er wel uitgezonden wordt…

Dat er niet uitgezonden wordt is ook niet verwonderlijk. Ik heb stukken gevonden dat er op het adres van de eigenaar is gevraagd om een antenne te realiseren en te legaliseren. De gemeente werkt daar niet met mee. Die heeft de bouw van de antenne verboden.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Feivel schreef: 28 sep 2021 12:34 Ik denk dat voor AMW DAB ook niet zo heel interessant is, om het hele jaar door op uit te zenden. Volgens mij heeft AMW een betrekkelijk groot publiek in het buitenland. In Nederland valt dat wel mee. De Nederlandse luisteraars zijn vooral vrienden van de eigenaren en mensen die de eigenaren nog kennen van het DR-tijdperk. Daar is natuurlijk helemaal niks mis mee, maar niet de moeite waard om zulke hoge kosten voor te maken op DAB.
Wat wacht je van db962 het oude decibel?
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
density1

Bericht door density1 »

Dat haal ik met mijn posting hier boven ergens ook al aan.
Feivel

Bericht door Feivel »

Echtwel schreef: 29 sep 2021 06:20
Wat wacht je van db962 het oude decibel?
Ik sluit me aan bij density1. Eigenlijk geldt dit voor vrijwel alle DAB-zenders die geen landelijke omroep of adept daarvan zijn. Ik denk dat bijvoorbeeld een VIB-Radio of GLXY ook maar een handjevol luisteraars en fans heeft. Het zijn simpelweg geen bekende zenders en ze doen ook niet erg veel aan marketing en online vindbaarheid.
Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet »

Heeft iemand pop rock fm al gehoord op kanaal 21/7b? Ik kan het in de regio Alkmaar goed beluisteren. Iemand bekend met dit station? Alleen vreemd dat ze fm in de naam hebben en voor zover ik weet niet op de fm zitten, wel op DAB dus.
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde
edg-nl

Bericht door edg-nl »

Mediaplanet schreef: 30 sep 2021 02:05 Heeft iemand pop rock fm al gehoord op kanaal 21/7b? Ik kan het in de regio Alkmaar goed beluisteren. Iemand bekend met dit station? Alleen vreemd dat ze fm in de naam hebben en voor zover ik weet niet op de fm zitten, wel op DAB dus.
Die FM in de naam zie je vaker: MagicFM op MTVnl en Ideaal FM op 5a/8c.
perikelen

Bericht door perikelen »

Mediaplanet schreef: 30 sep 2021 02:05 Heeft iemand pop rock fm al gehoord op kanaal 21/7b? Ik kan het in de regio Alkmaar goed beluisteren. Iemand bekend met dit station? Alleen vreemd dat ze fm in de naam hebben en voor zover ik weet niet op de fm zitten, wel op DAB dus.
Signaal is uitstekend, maar geluid is nog niet best. Heel veel artifacten. Alsof er slechte mp3's als basis worden gebruikt, nog een keer worden gecomprimeerd en het signaal daarna via een MP3 stream wordt aangeboden en wordt omgezet in AAC voor DAB. Bovendien snap ik de naam in combi met het format niet. Ik verwacht bij Poprockfm bijvoorbeeld geen Jacksons...
Tot zover deze digitaal gedistribueerde uiting van mijn virtuele mening...
density1

Bericht door density1 »

Het station PopRock FM bestaat al jaren op internet. Maar het genre pop/rock trekken ze wel erg breed inderdaad. Vind het format van hun daarom ook niet zo best.
Feivel

Bericht door Feivel »

PopRockFM is dan ook een zender van goedbedoelende hobbyisten. Voor deze hobbyisten is het leuk om je eigen zender op DAB te kunnen horen, maar echt een serieus station, zie ik er niet zo in, eerlijk gezegd.
edg-nl

Bericht door edg-nl »

Feivel schreef: 30 sep 2021 15:20 PopRockFM is dan ook een zender van goedbedoelende hobbyisten. Voor deze hobbyisten is het leuk om je eigen zender op DAB te kunnen horen, maar echt een serieus station, zie ik er niet zo in, eerlijk gezegd.
Is dat eigenlijk niet met vrijwel alle DAB+ Lokaal stations zo? Ik zit hier in de situatie dat ik tientallen van die lokale stations kan ontvangen, maar ik zie daar geen adverteerders achter kruipen om geld aan uit te geven.
Plaats reactie