DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Madurodam FM

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door Madurodam FM »

Helaas helaas, ik hoorde 'm vanmorgen in de auto Lion, Urban Traxx inderdaad nu ook in Den Haag. Wel een format wat het volgens mij goed doet in de grote steden, zie het succes van FunX. Echter de combi jongeren en DAB+ lijkt me moeizaam.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
density1

Bericht door density1 »

Slechte keuze om voor een Urban station te kiezen. DAB+ en jongeren heeft een nog veel langere weg te gaan wil dat gemeengoed worden in deze doelgroep, als dat al lukt. Dan kun je je het beste richten op een oudere doelgroep die wat dichter bij dat doel 'gemeengoed worden' ligt misschien.
deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

EtherScout schreef: 22 jan 2021 14:52 KBC heeft nu een vergunning voor Allotment 39 in de regio rond Ede en Wageningen. Zou dit het einde van KBC op MTVNL aankondigen?
Inderdaad: https://mediamagazine.nl/kbc-radio-stop ... vnl/?amp=1
EtherScout

Bericht door EtherScout »

deradioluisteraar schreef: 28 jan 2021 11:08
EtherScout schreef: 22 jan 2021 14:52 KBC heeft nu een vergunning voor Allotment 39 in de regio rond Ede en Wageningen. Zou dit het einde van KBC op MTVNL aankondigen?
Dit verbaast mij niets en ik vroeg mij al af, of KBC dat landelijke huurnetwerk wel kon betalen. Voor het station is dit een goede keuze. Ik ben benieuwd op welke andere lokale muxen KBC ook gaat verschijnen.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

EtherScout schreef: 28 jan 2021 20:16
deradioluisteraar schreef: 28 jan 2021 11:08
Dit verbaast mij niets en ik vroeg mij al af, of KBC dat landelijke huurnetwerk wel kon betalen. Voor het station is dit een goede keuze. Ik ben benieuwd op welke andere lokale muxen KBC ook gaat verschijnen.
Ik ken de eigenaar van KBC een beetje, maak je daar geen zorgen over. De vraag is meer of hij het wil.
EtherScout

WinnaarRadioring2023 schreef: 28 jan 2021 22:24
EtherScout schreef: 28 jan 2021 20:16 Dit verbaast mij niets en ik vroeg mij al af, of KBC dat landelijke huurnetwerk wel kon betalen. Voor het station is dit een goede keuze. Ik ben benieuwd op welke andere lokale muxen KBC ook gaat verschijnen.
Ik ken de eigenaar van KBC een beetje, maak je daar geen zorgen over. De vraag is meer of hij het wil.
Als dit zo is, dan is KBC geen truckerradio. Voor truckerradio zouden ze toch het grootste bereik moeten willen, dat ze kunnen betalen. Met die doelgroep hebben ze er immers weinig aan, als de vrachtwagens in kwestie in een half uur buiten bereik van hun zenders zijn.
WinnaarRadioring2023

EtherScout schreef: 29 jan 2021 13:02
WinnaarRadioring2023 schreef: 28 jan 2021 22:24
EtherScout schreef: 28 jan 2021 20:16 Dit verbaast mij niets en ik vroeg mij al af, of KBC dat landelijke huurnetwerk wel kon betalen. Voor het station is dit een goede keuze. Ik ben benieuwd op welke andere lokale muxen KBC ook gaat verschijnen.
Als dit zo is, dan is KBC geen truckerradio. Voor truckerradio zouden ze toch het grootste bereik moeten willen, dat ze kunnen betalen. Met die doelgroep hebben ze er immers weinig aan, als de vrachtwagens in kwestie in een half uur buiten bereik van hun zenders zijn.
Welkom in 2021. Er wordt nergens zoveel gestreamd als in de cabine van een vrachtwagen. Dat gaat een KBC geen luistervinken kosten.
EtherScout

WinnaarRadioring2023 schreef: 29 jan 2021 13:58
EtherScout schreef: 29 jan 2021 13:02 Als dit zo is, dan is KBC geen truckerradio. Voor truckerradio zouden ze toch het grootste bereik moeten willen, dat ze kunnen betalen. Met die doelgroep hebben ze er immers weinig aan, als de vrachtwagens in kwestie in een half uur buiten bereik van hun zenders zijn.
Welkom in 2021. Er wordt nergens zoveel gestreamd als in de cabine van een vrachtwagen. Dat gaat een KBC geen luistervinken kosten.
Als dit zo is, dan verklaart dat nog steeds niet de move naar lokale DAB+.
WinnaarRadioring2023

EtherScout schreef: 29 jan 2021 15:05
EtherScout schreef: 29 jan 2021 13:02 Als dit zo is, dan is KBC geen truckerradio. Voor truckerradio zouden ze toch het grootste bereik moeten willen, dat ze kunnen betalen. Met die doelgroep hebben ze er immers weinig aan, als de vrachtwagens in kwestie in een half uur buiten bereik van hun zenders zijn.
Ik zal het eens vragen als ik hem spreek.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

En online is er meer concurrentie.

Ik luisterde laatst KBC... maar niet echt truckers muziek.

Veel jeugd top 40 pop plaatjes waarbij men zich echt niet doet onderscheiden als een truckers zender.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Denk dat vooral hoge kosten een verklaring is
WinnaarRadioring2023

Pascal. K schreef: 30 jan 2021 13:21 En online is er meer concurrentie.

Ik luisterde laatst KBC... maar niet echt truckers muziek.

Veel jeugd top 40 pop plaatjes waarbij men zich echt niet doet onderscheiden als een truckers zender.
Wat is truckers muziek? Radio Veronica en Radio NL zijn ook erg populair in de vrachtwagencabine. Er is niets in mij wat daar nu de overeenkomst in hoort.
EtherScout

Pascal. K schreef: 30 jan 2021 13:22
WinnaarRadioring2023 schreef: 29 jan 2021 13:58 Welkom in 2021. Er wordt nergens zoveel gestreamd als in de cabine van een vrachtwagen. Dat gaat een KBC geen luistervinken kosten.
Dat denk ik ook. Ik heb even op een andere verklaring gewacht, maar die is er nog niet gekomen. Mijn idee over deze move is nog steeds hetzelfde:

De hoge kosten van een landelijke plaats op het nieuwe MTVNL-net dwingen het station om een stapje terug te doen. Maar KBC gelooft nog steeds in etherradio en zij doen er alles aan om in de ether aanwezig te zijn. De lokale muxen, die er een paar jaar geleden nog niet waren, bieden die mogelijkheid. Nu kan het station in de ether blijven, zonder dat zij in financiële problemen komen. Daarom heb ik deze move een aantal reacties terug ook 'een goede keuze' genoemd.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

EtherScout schreef: 02 feb 2021 09:04
Pascal. K schreef: 30 jan 2021 13:22
Dat denk ik ook. Ik heb even op een andere verklaring gewacht, maar die is er nog niet gekomen. Mijn idee over deze move is nog steeds hetzelfde:

De hoge kosten van een landelijke plaats op het nieuwe MTVNL-net dwingen het station om een stapje terug te doen. Maar KBC gelooft nog steeds in etherradio en zij doen er alles aan om in de ether aanwezig te zijn. De lokale muxen, die er een paar jaar geleden nog niet waren, bieden die mogelijkheid. Nu kan het station in de ether blijven, zonder dat zij in financiële problemen komen. Daarom heb ik deze move een aantal reacties terug ook 'een goede keuze' genoemd.
Ook je buma, sena en kosten cvdm schieten naar landelijk tarief...
Plaats reactie