DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door jessica »

Urbenhuis schreef: 04 jan 2021 09:45 in ons land hebben we geen staatsomroep.
NPO heeft er toch aardig wat trekjes van.
big T

Bericht door big T »

Ga eens naar noord Korea, dan weet je hoe een staatsomroep klinkt.
En als dit niet mogelijk is, China op de korte golf, geeft ook een ontluisterde inkijk.
En op YT de Russen met hun nieuws kanaal.
DX'r

Bericht door DX'r »

density1 schreef: 09 jan 2021 00:38 Niemand zit er op te wachten.
Zat je wel te wachten op
Radio Excellent, Beat FM, Experience, Loostad Radio, hofstad, eramus, eemland, golfbreker, sunbeach, radio 182 om maar een paar te noemen :lol:
density1

Bericht door density1 »

Een aantal daarvan wel ja.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 09 jan 2021 00:38 Niemand zit er op te wachten.
Maar dat is met de meeste flashback stations. Denk vooruit en kijk waar de behoefte doet liggen en niet radio maken om het radio maken en de liefhebbers en het team te bevredigen.

Het is op een aantal stations na vervangbaar

Niemand zit te wachten op het zoveelste station met muziek en gevoel van toen, niemand zit te wachten op het zoveelste dance station.

Het gaat weer compleet mis met de invulling er van. De hobby zenders wisten niet hoe snel ze op vele muxen moesten inschrijven, waren ze maar zo actief met adverteerders werven.

Goede invulling zijn wel zenders zoals Brainport radio, Engelstalige radio voor de internationale studenten in Eindhoven.

Of The Eagle voor Amerikaans militairen in Brabant en Limburg die er zitten op basissen van de NATO.

Community radio zie ik meer in dan veelal van hetzelfde zenders die non-stop zijn.
RTD Radio

Bericht door RTD Radio »

Pascal. K schreef: 09 jan 2021 18:06

Het gaat weer compleet mis met de invulling er van. De hobby zenders wisten niet hoe snel ze op vele muxen moesten inschrijven, waren ze maar zo actief met adverteerders werven.

Als je haast 1000 bedrijven benaderd in allerlei vormen en men zegt we komen bij u terug en je hoort niets meer van ze, heeft het niets te maken met de snelheid van inschrijven te maken :wink:
DX'r

Bericht door DX'r »

RTD Radio schreef: 09 jan 2021 18:46
Pascal. K schreef: 09 jan 2021 18:06 Het gaat weer compleet mis met de invulling er van. De hobby zenders wisten niet hoe snel ze op vele muxen moesten inschrijven, waren ze maar zo actief met adverteerders werven.
Als je haast 1000 bedrijven benaderd in allerlei vormen en men zegt we komen bij u terug en je hoort niets meer van ze, heeft het niets te maken met de snelheid van inschrijven te maken :wink:
Vandaar dat jullie de stekker uit DAB lokaal hebben getrokken want sinds gisterenavond is het stil op jullie kanaal
RTD Radio

Bericht door RTD Radio »

DX'r schreef: 09 jan 2021 19:30
Pascal. K schreef: 09 jan 2021 18:06 Het gaat weer compleet mis met de invulling er van. De hobby zenders wisten niet hoe snel ze op vele muxen moesten inschrijven, waren ze maar zo actief met adverteerders werven.
Vandaar dat jullie de stekker uit DAB lokaal hebben getrokken want sinds gisterenavond is het stil op jullie kanaal
Dat klopt...en wij hebben wel iets meer dan 1000 bedrijven benaderd, helaas houd men de hand op de knip in deze tijden en is denk breder problematiek...als de pot met goud leeg is...
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Pascal. K schreef: 09 jan 2021 18:06

Dan gaan ze schijnbaar luisteren en komen ze tot ontdekking dat ze hun merk/product of bedrijf niet vinden passen bij het station.

Alleen al het bezoeken van de website geeft mij al geen goede indruk, het oogt niet professioneel en dat doet bedrijven wegjagen.

Je moet wat te bieden hebben en tevens zijn veel bedrijven geïnteresseerd in representatieve luistercijfers door een onafhankelijk onderzoek.

Een station met programma’s die ook elders zijn te horen is niet meer uniek genoeg, eigenheid en identiteit is heel belangrijk

Ik denk dat het wel met snelheid van inschrijven heeft te maken en zakelijke kennis, eerst je financiën op orde en dan pas starten
Laatst gewijzigd door Pascal. K op 09 jan 2021 20:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

RTD Radio schreef: 09 jan 2021 19:39

Dat klopt...en wij hebben wel iets meer dan 1000 bedrijven benaderd, helaas houd men de hand op de knip in deze tijden en is denk breder problematiek...als de pot met goud leeg is...
Vreemd dat de regionale omroepen zowel commercieel als publiek goed vol zitten in deze tijden van bedrijven die juist inspelen op de huidige tijd.

Ik geeft het toch de oorzaak dat het allemaal goed bedoeld en geprobeerd is, maar niet de sales power heeft wat je nodig moet hebben in de media wereld

Tevens is de uitstraling van RTD amateuristisch waardoor een bedrijf al snel denkt “doe maar niet” het is hobby radio en geen onderneming. Men doet maar wat ze zeg leuk vinden. De gevestigde namen hebben hele media bureaus, sales afdelingen, overwogen muziekformat en niet zomaar wat de programmamaker doet leuk vinden.

De belangrijkste vraag die je moet stellen als adverteerder is “waarom daar adverteren, pas ik daar bij? Wat zijn eerder behaalde resultaten”
Laatst gewijzigd door Pascal. K op 09 jan 2021 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
DX'r

Bericht door DX'r »

Ik ben benieuwd wie jullie plek gaat vullen en welke format die hebben :)) :lol:
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

Waarom is er niet eerst voor gekozen de financiën rond te krijgen? DAB+ kost gewoon geld. Is van tevoren bekend. Ik blijf t een vreemde manier van werken vinden en dat roept op forums natuurlijk allerlei vragen en geruchten op. Ik koop ook geen Ferrari en ga daarna mijn baas om meer salaris vragen en dan na een aantal weken t ding maar weer terug te brengen naar de dealer.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

DX'r schreef: 09 jan 2021 20:16

Ik ben benieuwd wie jullie plek gaat vullen en welke format die hebben :)) :lol:
De ruimte zal dan weer vrij komen en men kan zich daar op dan weer inschrijven bij AT
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

R.J. Mulder schreef: 09 jan 2021 20:17 Waarom is er niet eerst voor gekozen de financiën rond te krijgen? DAB+ kost gewoon geld. Is van tevoren bekend. Ik blijf t een vreemde manier van werken vinden en dat roept op forums natuurlijk allerlei vragen en geruchten op. Ik koop ook geen Ferrari en ga daarna mijn baas om meer salaris vragen en dan na een aantal weken t ding maar weer terug te brengen naar de dealer.
Daarom schreef ik al dat men te snel heeft ingeschreven op alle kavels met een hoge dosering grootheidswaanzin.

Nooit een bedrijfsplan en risico analyse gedaan en klakkeloos de hobby route gaan volgen. De omschrijving bij de KVK inschrijving gaf al weinig hoop.
Aart Rietveld

Bericht door Aart Rietveld »

Als je inschrijft op meerdere muxen krijg je een groot verzorgingsgebied waardoor je minder aantrekkelijk bent voor de kleine adverteerder die dankzij de gunfactor sneller een spot bij jouw laat draaien. Tenzij je gaat werken met verschillende edities die de kosten weer verhogen.

En de grotere spelers op de reclamemarkt vragen naar luistercijfers. Maar een beginnende omroep heeft sowieso nog geen luistercijfers. Komt het er toch weer op neer dat er een externe financier moet zijn voor de opstart van de toko. Anders wordt het een kip-en-ei-verhaal.
Plaats reactie