DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door density1 »

Vind Freak31 een beetje eenzijdig/eentonig. Dan is AMW.FM iets gevarieerder.
Danny Aerts

Bericht door Danny Aerts »

Dat heb ik met AMW, overkill aan minimal/jacking. Freak31 is dan meer veelzijdiger in de afwisseling. Veel meer wereldwijde dance.
density1

Bericht door density1 »

Maar weinig classics, zeg maar gerust niet. Voor de afwisseling en het door luisteren zou dat wel raadzaam zijn, stukje herkenbaarheid waardoor het fris blijft. Maar wat bedoel je met wereldwijde dance?
Danny Aerts

Zal wel aan mij liggen maar ik hoor overduidelijk veel classics uit de 90's voorbij komen en voor mij geven de recente remixen dat gevoel ook. Wereldwijde dance is Engelse dance en de mooie gezongen of deepe tracks uit bijvoorbeeld Italie, Frankrijk, Duitsland of de USA, Chicago of NY die je nergens hoort.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef: 20 nov 2020 14:41 Maar weinig classics, zeg maar gerust niet. Voor de afwisseling en het door luisteren zou dat wel raadzaam zijn, stukje herkenbaarheid waardoor het fris blijft. Maar wat bedoel je met wereldwijde dance?
Maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef: 19 nov 2020 21:18 Vind Freak31 een beetje eenzijdig/eentonig. Dan is AMW.FM iets gevarieerder.
Ook dat is smaak en geen geschreven regel
density1

Bericht door density1 »

Danny Aerts schreef: 21 nov 2020 13:27 Zal wel aan mij liggen maar ik hoor overduidelijk veel classics uit de 90's voorbij komen en voor mij geven de recente remixen dat gevoel ook. Wereldwijde dance is Engelse dance en de mooie gezongen of deepe tracks uit bijvoorbeeld Italie, Frankrijk, Duitsland of de USA, Chicago of NY die je nergens hoort.
Dat is ook wel zo, en hoor ook wel muziek van de afgelopen jaren. Maar weet je wat het is, dat is muziek die eigenlijk veelal op elkaar lijkt dus hoor je niet echt een verschil of een soulfull house plaat nu uit 2000 komt of hartstikke nieuw is. Dus klinkt het al gauw eenzijdig en niet afwisselend. Freak31 heeft als achtergrond hun Counterpoint FM tijd, ik zou juist dan wat meer classics uit die periode in de muziekmix brengen.
Ze hebben nu wel een hele mooie uuropener met daarin een tune die je veel hoorde op Counterpoint in een nieuw jasje gegoten.
Danny Aerts

De Counterpoint funk en soul classics zijn toch wel van een heel ander kaliber en gaan echt niet met de muziek van freak 31. Vroegah kon ik Counterpoint op mijn 9 elementjes vanuit Amersfoort redelijk ontvangen. De nieuwe jingel heb ik nog niet gehoord.
density1

Bericht door density1 »

Vind dat prima passen in de mix van Freak31 hoor. Ze draaien ook veel nu-disco meen ik u dus dat sluit naadloos aan op de nieuwe muziek. Alhoewel, ik heb eens geteld hoeveel nieuwe tracks Freak31 draait maar dat valt allemaal reuze mee. Veel zijn recurrents en van een aantal jaren geleden.
Plaats reactie