DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
big T

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door big T »

WinnaarRadioring2023 schreef: 21 okt 2020 21:52 Je zou toch zeggen dat 1 Hindoestaans radiostation wel voldoende is. Of hebben de Hindoestanen misschien dezelfde problemen met samenwerken als die je bij de streekomroep ziet :eek:
Je zou ook kunnen stellen, 1 popstation is voldoende toch?
Of hebben deze ook problemen om samen te werken?
DX'r

Bericht door DX'r »

density1 schreef: 22 okt 2020 13:27 Excellent FM is trouwens http://www.excellentfm.nl/ De voorganger van Jamm FM in Ouder Amstel dus wat die op de mux van Almere te zoeken hebben is me een raadsel.
Lekker slim met een logo / afbeelding incl. vermelding 104.9 - waar ze niet te horen zijn -zzz
density1

Bericht door density1 »

Ja en als ik hun stream eens beluister weet ik al weer genoeg...
Feivel

Bericht door Feivel »

density1 schreef: 22 okt 2020 17:20 Ja en als ik hun stream eens beluister weet ik al weer genoeg...
En een website die niet responsive is (dus niet functioneel op de mobiel). Kijk ik naar de programmering, dan zie ik vooral veel geïmporteerde programma’s. PowerDonderdag, Willem op je Radio, Goudkoorts, Eenmaster, Born2bewildshow, Muziektherapie... Saai! Kun je overal horen. En de muziekmix is nogal ‘lokale omroep.’

Ik snap niet dat mensen geld blijven steken in zenders van dit niveau :eek:. Geld te veel of zo?
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Toen ik de website zag, dacht ik van dit is de website zoals Excelent tig jaar geleden uit de lucht ging, omdat een betere kandidaat de vergunning kreeg. Alleen al die 104.9 MHz er in. Daar zit Jamm dus.
Kijk je bij gemist, zie je de éénmaster vanuit 2010. Beetje jammer.

Maar als ik rechts boven kijk, dan staat er wel een datum op van vandaag.

Vreemd clubje daar. -zzz
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

big T schreef: 22 okt 2020 14:03
WinnaarRadioring2023 schreef: 21 okt 2020 21:52 Je zou toch zeggen dat 1 Hindoestaans radiostation wel voldoende is. Of hebben de Hindoestanen misschien dezelfde problemen met samenwerken als die je bij de streekomroep ziet :eek:
Je zou ook kunnen stellen, 1 popstation is voldoende toch?
Of hebben deze ook problemen om samen te werken?
Klopt, maar 7 dezelfde popstations is ook overdreven. Die DAB+ muxen zitten vol met nietszeggende Spotify radio. Zonde van de beschikbare etherruimte.
density1

Bericht door density1 »

Feivel schreef: 22 okt 2020 19:00
density1 schreef: 22 okt 2020 17:20 Ja en als ik hun stream eens beluister weet ik al weer genoeg...
En een website die niet responsive is (dus niet functioneel op de mobiel). Kijk ik naar de programmering, dan zie ik vooral veel geïmporteerde programma’s. PowerDonderdag, Willem op je Radio, Goudkoorts, Eenmaster, Born2bewildshow, Muziektherapie... Saai! Kun je overal horen. En de muziekmix is nogal ‘lokale omroep.’

Ik snap niet dat mensen geld blijven steken in zenders van dit niveau :eek:. Geld te veel of zo?
Dat is zoals veel internetradiostations hun programmering op vullen, om het nog wat te laten lijken, met syndicated programma's die niet exclusief voor 1 zender zijn gemaakt maar voor meerdere zonder station ID's gemeld door de DJ van dienst. Die laat gewoon in het midden waar je naar luistert. Vind dat wel creatieve armoede.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

density1 schreef: 22 okt 2020 13:27 Excellent FM is trouwens http://www.excellentfm.nl/ De voorganger van Jamm FM in Ouder Amstel dus wat die op de mux van Almere te zoeken hebben is me een raadsel.
En je had radio excellente in Nooddrop vroeger
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
WinnaarRadioring2023

density1 schreef: 23 okt 2020 00:55
Feivel schreef: 22 okt 2020 19:00

Dat is zoals veel internetradiostations hun programmering op vullen, om het nog wat te laten lijken, met syndicated programma's die niet exclusief voor 1 zender zijn gemaakt maar voor meerdere zonder station ID's gemeld door de DJ van dienst. Die laat gewoon in het midden waar je naar luistert. Vind dat wel creatieve armoede.
Is het ook. Bij Wild FM Hitradio werkt ook zo’n prutser.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Ik zie op de lokale DAB inmiddels al drie stations die jammergenoeg gebruik maken van syndicated programma's, waarbij dan naar mijn mening ook meteen het lokale karakter van zo'n station is verdwenen. Hoe wil jij je als station onderscheiden van de overige stations die ik als luisteraar kan ontvangen ? Met een redelijk doorsnee playlist ga je het vast niet redden tegen al die stations die er al zijn maar ook zeer binnenkort, regionaal en landelijk bij gaan komen op DAB+. Dat kan toch enkel als je een afwijkende playlist of format hebt, of juist een lokale binding hebt met je luisteraars ? Anders ben je een station als zovele en boeit het mij geen moer of ik naar jou of je concurrent luister.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
density1

Bericht door density1 »

Het enige wat dan anders is bij die zenders zijn de jingles, maar de muziek en programma's inwisselbaar. Dat zou juist andersom moeten zijn.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

En mochten ze nog geen jingles hebben, dan kan de naam op het display kijken, dan kan je tenminste zien naar wie je luistert.
DX'r

Bericht door DX'r »

Madurodam FM schreef: 22 okt 2020 11:58
Moet je eens naar Paramaribo gaan. Daar heeft volgens mij elke straat of wijk een radio station.
Veelal hindostaans.
Logisch, in Paramaribo wonen relatief gezien ook veel Hindoestanen. In de regio Den Haag overigens ook, en ik kan mij ook nog de tijd van illegale radio in Den Haag in de jaren '80 herinneren waarbij ook tientallen Hindoestaanse stations uitzonden. Enkele van hen zoals Sangeet Mala en Sangam gingen veelal legaal verder op zo'n subkanaal op de kabel. Van Hindoestanen is ook bekend dat zij veel naar de radio luisteren, echt een onderdeel van hun cultuur met behalve hun muziek ook de vele familieberichten. Wist je dat bijvoorbeeld een Radio Amor FM zowel in Nederland als in Suriname in de ether te horen is ? Er zijn vrij recent nog nieuwe vergunningen afgegeven voor nieuwe frequenties waar nu leuke stations als NIO 107.5 en Color Radio 102.5 te horen zijn. Die laatste overigens met herkenbare jingles. Wie weet gaan zie hier ook nog ooit eens over op DAB+ :wink:

Over Hindoestaanse stations op DAB+ gesproken, Sunrise FM wat ik hier twee maal ontvang; regio Den Haag en regio Zoetermeer. Was al opgevallen dat de naamsaanduiding niet hetzelfde was, maar ook SunriseFM vanuit Zoetermeer wijkt af met Service ID. Ik schakelde gisteravond van de ene mux naar de andere mux en hoorde op Sunrise een compleet ander nummer dan de Sunrise op de andere mux. Heeft Sunrise FM soms twee verschillende stations ?
Probleem met 2x Sunrise is nu opgelost volgens mij
WinnaarRadioring2023

density1 schreef: 23 okt 2020 13:15 Het enige wat dan anders is bij die zenders zijn de jingles, maar de muziek en programma's inwisselbaar. Dat zou juist andersom moeten zijn.
Andere muziek en programma's en dezelfde jingles lijkt me anders behoorlijk verwarrend. :wink:

Desalniettemin, je heb wel een punt, zorg dat je uniek bent, dan komen je fans vanzelf.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Probleem met 2x Sunrise is nu opgelost volgens mij
Klopt DX'r , nog slechts 1x Sunrise FM :))
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Plaats reactie