DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hoort-u-mij

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door Hoort-u-mij »

Maar in Grolloo is geen kanaal beschikbaar.

Wil hiermee aanduiden dat ook weer van dit soort kanalen men misbruik doet maken.

Het blijven lokale kanalen. In half Nederland een station als RTD of wie dan ook is dan weer keihard het doel en de functie van deze kanalen voorbij gaan.

Ik zie liever meer lokale iniatieven die binding hebben met de betreffende uitendlokatie.

Een hoge school, een kerk instantie, een van de vele culturen. Muziek only is wat mij betreft onnodig, al ingehaald door online platforms. Snap ook wel dat het nu weer is gaan kriebelen bij oud radiostations en dat men nu vol enthousiasme gaat starten, al vrees ik ook daar een groot percentage afhakers over een jaar, kosten zijn hoog en de inkomsten laag tot 0 vrees ik. Want als een lokale of streekomroep het al moeilijk heeft om adverteerders te werven (en dat met FM, kabel, digitaal enz) is het voor een hobby station helemaal moeilijk.
Hoort-u-mij

Ben ook benieuwd naar de subkanalen van de lokale omroepen die straks aangevraagd kunnen worden.
DJKen-ZV

Bericht door DJKen-ZV »

radiogolfje schreef: 09 sep 2020 21:15 Volgens mij zijn ze achter de schermen druk aan het zoeken voor een goede locatie nu de plek bij Meerradio geen doorgang krijgt.
Daar heb ik geen woord over gezegd, voorlopig heeft Dab+ geen prioriteit om in de mast te krijgen naast Meerradio . Eerste prioriteit is alle technische apparatuur werkend te krijgen
DJKen-ZV

Bericht door DJKen-ZV »

jessica schreef: 10 sep 2020 00:28
radiogolfje schreef: 09 sep 2020 21:15 Volgens mij zijn ze achter de schermen druk aan het zoeken voor een goede locatie nu de plek bij Meerradio geen doorgang krijgt.
Ze kunnen daar waar Meerradio zit in die kerk er naast toch een DAB+ zender opstellen?
Dat zal kunnen, de mast is echter van KPN en Meerradio huurt daar een plekje in de mast voor het ontvangst van FM. Zoals ik tegen radiogolfje ook al zei, het heeft nu geen prioriteit voor de lokale omroep. Zodra ik iets weet, hoor je het van mij ;-)
DX'r

Bericht door DX'r »

DJKen-ZV schreef: 11 sep 2020 23:22
jessica schreef: 10 sep 2020 00:28
Ze kunnen daar waar Meerradio zit in die kerk er naast toch een DAB+ zender opstellen?
Dat zal kunnen, de mast is echter van KPN en Meerradio huurt daar een plekje in de mast voor het ontvangst van FM. Zoals ik tegen radiogolfje ook al zei, het heeft nu geen prioriteit voor de lokale omroep. Zodra ik iets weet, hoor je het van mij ;-)
Snap het probleem niet want ze hadden allang in de mast van 6A in Schalkwijk richtantennes kunnen plaatsen richting Hoofddorp
JeroenC

Bericht door JeroenC »

DAB+ heeft bij Meerradio de volle prioriteit. Er wordt vanuit de omroep druk gezocht naar een antenne locatie. Waar zeer binnenkort een positief resultaat uit gaat komen. DJ Ken geen idee wie je bent maar jou info klopt dus niet en is gemeld aan het MT van Meerradio.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

DJken is dus UPG.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Toch weer een RTD Radio toegevoegd in Noord-Holland.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
radiogolfje

Toch weer een RTD Radio toegevoegd in Noord-Holland.
Ik ben benieuwd bij wie, want die partijen met wie ik wel eens contact heb, die hebben RTD er niet opstaan, kunnen het financieel niet eens worden.
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

Volgens https://radio-tv-nederland.nl/ vanuit Heiloo
john48jaar

Bericht door john48jaar »

Heb contact gehad met Vincent van radio rtd hij zit te wachten op de beheerder van Haarlem , Zandvoort Bloemendaal tot dat ie contact opneemt met rtd radio
Dan heb je tenminste geen eenheidsworst meer op de radio want ik heb net geluisterd en het station klinkt zeer aangenaam voor een radio freak dus ik ben in afwachting
radiogolfje

Die Vincent heeft contact gehad met zowel de beheerder van Haarlem als de streek rond Amsterdam, maar ze komen er financieel niet uit. :cry:
john48jaar

Bericht door john48jaar »

Wanneer heb jij Vincent gesproken? Ik heb hem gisteren middag gesproken , maar hoe zit het met meer radio?
Weet jij daar al wat van
Hoort-u-mij

john48jaar schreef: 15 sep 2020 18:55 Heb contact gehad met Vincent van radio rtd hij zit te wachten op de beheerder van Haarlem , Zandvoort Bloemendaal tot dat ie contact opneemt met rtd radio
Dan heb je tenminste geen eenheidsworst meer op de radio want ik heb net geluisterd en het station klinkt zeer aangenaam voor een radio freak dus ik ben in afwachting
Het klinkt als het zoveelste webstations.

Op de site stopt de stream naar een paar minuten .

Geen eigen player mogelijk, moet dus op de site blijven.
radiogolfje

Er is gistermorgen contact met RTD geweest. hij vond de (huur)vraagprijs in die regio's te veel.
Ik was gistermorgen (10.45 uur) in de winkel waar één van die Haarlem mensen werkt, en toen was het gesprek met RTD net geweest.
Dus als hij gistermiddag tegen jouw verteld dat hij nog geen contact had gehad klopt er iets niet.

Van Meerradio weet ik niet veel, alleen dat ze niet in de mast kunnen waar de FM in zit.
Plaats reactie