DAB+ Lokale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: DAB+ Lokale Omroepen

Bericht door density1 »

radiogolfje schreef: 10 sep 2020 13:06 Hitradio werkt alleen bij die radio makers die het programma maken, zijn waarschijnlijk ook de enige luisteraars. :))
Zo is dat.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

density1 schreef: 10 sep 2020 17:52
radiogolfje schreef: 10 sep 2020 13:06 Hitradio werkt alleen bij die radio makers die het programma maken, zijn waarschijnlijk ook de enige luisteraars. :))
Zo is dat.
O, maar dat gaat zéker wel werken. Als de landelijke commerciële omroepen weer verboden worden en Radio 3 weer terug gaat naar De Muzikale Fruitmand, dan gaat het helemaal goed komen met de hits draaiende lokale (voormalige) piraten. Wedden dat ze dan in no time weer razend populair zijn? :wink:
DX'r

Bericht door DX'r »

density1 schreef: 10 sep 2020 10:53 Wel ja, eenheidsworst.
Wel nee joh heel veel diversiteit -zzz
density1

Bericht door density1 »

Ik begrijp uw cynisme....
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

RTD gaat er overal (waar ze dan opzaten) af. Crownfunding mislukt ??
Zal mij benieuwen of ze de vergubbignb dan weer terug geven, evenals Pako media, daar hoor je ook niets van, maar houden wel ruimte bezet.
density1

Bericht door density1 »

Nog even en dan mag Pako fijn zijn verkregen plekjes op diverse muxen inleveren. Dat ‘probleem’ lost zich dan van zelf weer op.
jessica

Bericht door jessica »

density1 schreef: 10 sep 2020 23:34 Nog even en dan mag Pako fijn zijn verkregen plekjes op diverse muxen inleveren. Dat ‘probleem’ lost zich dan van zelf weer op.
Hoeveel plekken houden ze bezet?
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

PAKO Media houdt momenteel onnodig 7 plekken bezet terwijl er anderen partijen zijn die staan te popelen op de mux te mogen.
PAKO heeft een vergunning voor Duivendrecht 5A/Den Haag 5C/Eindhoven 7B/Gouda 7B/Zoetermeer 8B/Delft 9B en Leiden 11B. Ze hebben nog tot een halve maand te gaan om met een teken van leven te komen.
RTD Radio heeft maarliefst 18 vergunningen, waarvan het merendeel nog nieteens aanstaat. Van de muxen waarop RTD al te horen was zijn er dus alweer twee verdwenen. Hopelijk gaat dat dus ook voor de overige 16 gebeuren. Wat bezielt dit soort partijen om een vergunning voor zoveel regio's te bemachtigen en dit achteraf niet voor elkaar te krijgen ? Ik heb al uit enkele bronnen vernomen dat er al heel wat wachtende stations zijn die de plekken die zo vrij komen te gaan bezetten. Gelukkig maar.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
density1

Bericht door density1 »

Zou mooi zijn, mooi voor de diversiteit.
jessica

Bericht door jessica »

Madurodam FM schreef: 11 sep 2020 10:43 PAKO Media houdt momenteel onnodig 7 plekken bezet terwijl er anderen partijen zijn die staan te popelen op de mux te mogen.
PAKO heeft een vergunning voor Duivendrecht 5A/Den Haag 5C/Eindhoven 7B/Gouda 7B/Zoetermeer 8B/Delft 9B en Leiden 11B. Ze hebben nog tot een halve maand te gaan om met een teken van leven te komen.
RTD Radio heeft maarliefst 18 vergunningen, waarvan het merendeel nog nieteens aanstaat. Van de muxen waarop RTD al te horen was zijn er dus alweer twee verdwenen. Hopelijk gaat dat dus ook voor de overige 16 gebeuren. Wat bezielt dit soort partijen om een vergunning voor zoveel regio's te bemachtigen en dit achteraf niet voor elkaar te krijgen ? Ik heb al uit enkele bronnen vernomen dat er al heel wat wachtende stations zijn die de plekken die zo vrij komen te gaan bezetten. Gelukkig maar.
Vanaf vandaag vervalt wel de gelijke inschrijving van publieke en commerciële omroepen. Dus als er op een mux 6 publieke en 6 commerciële konden en dat is nog niet volledig ingevuld. Bijvoorbeeld maar 3 publieke. Dan kunnen vanaf vandaag 3 commerciële omroepen zich ook inschrijven voor de 3 openstaande plekken.
density1

Bericht door density1 »

Dat is beter. Zijn we hopelijk snel van dat Pako af met hun onzichtbare station.
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

RTD had gewoon hun zaakjes niet voor elkaar. Je kunt voor bijna elk allotment wel vergunning aanvragen en ook krijgen. Maar ik vind het behoorlijk kneuterig dat je niet eerst financieel alles voor elkaar hebt dat je die handel ook daadwerkelijk in de lucht kunt brengen. Hadden gewoon klein moeten beginnen, eerst via internet en later maar eens vergunning aanvragen voor een paar allotments, eventueel als alles lekker loopt uitbreiden.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef: 11 sep 2020 11:29 Dat is beter. Zijn we hopelijk snel van dat Pako af met hun onzichtbare station.
Niet heel netjes om dit te speculeren zonder een bron te hebben. Men heeft nog 2 weken.

Maar het voelt wel vreemd gezien er niets is te vinden en totaal geen communicatie.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

R.J. Mulder schreef: 11 sep 2020 18:26 RTD had gewoon hun zaakjes niet voor elkaar. Je kunt voor bijna elk allotment wel vergunning aanvragen en ook krijgen. Maar ik vind het behoorlijk kneuterig dat je niet eerst financieel alles voor elkaar hebt dat je die handel ook daadwerkelijk in de lucht kunt brengen. Hadden gewoon klein moeten beginnen, eerst via internet en later maar eens vergunning aanvragen voor een paar allotments, eventueel als alles lekker loopt uitbreiden.
En dit is het lot van veel van dit soort niet zakelijke projecten. Met hobby en passie ga je niet ver komen. FM niet, dab niet, internet niet.
density1

Bericht door density1 »

Hoort-u-mij schreef: 11 sep 2020 20:02
density1 schreef: 11 sep 2020 11:29 Dat is beter. Zijn we hopelijk snel van dat Pako af met hun onzichtbare station.
Niet heel netjes om dit te speculeren zonder een bron te hebben. Men heeft nog 2 weken.

Maar het voelt wel vreemd gezien er niets is te vinden en totaal geen communicatie.
Die 2 weken neem ik op de koop toe, gaat toch niets meer te horen zijn vanuit deze club. Zou beter zijn dat ze een samenwerking aan gaan met Grolloo Radio van Johan Derksen. Dit station verdiend wel een plekje op DAB en ze hebben dan een mooie dekking gelijk.
Plaats reactie