Kink op DAB+

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten
Plaats reactie
passie3105

Kink op DAB+

Bericht door passie3105 » 30 jan 2019 09:55

Ik zie KINK net voorbijkomen in het overzicht van 11C.
Even geluisterd maar kwaliteit is matig. (56 Kbps !!)
Hopelijk gaat dit nog veranderen.

Madurodam FM

Re: Kink op DAB+

Bericht door Madurodam FM » 30 jan 2019 11:23

Dit is waar je het voorlopig mee moet doen, beter gaat het niet worden. Er is simpelweg geen ruimte meer beschikbaar op deze mux, en het is al bijzonder dat er door flink te schuiven ruimte is gemaakt voor KINK. Echt een topaanvulling en hopelijk een enorme stimulans om meer mensen naar DAB+ te trekken. Als er 'ooit' nog extra ruimte beschikbaar komt op DAB+ en er een nieuw landelijk DAB+ netwerk bij gaat komen zou KINK de overstap kunnen maken en de kwaliteit omhoog kunnen schroeven.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

density1

Bericht door density1 » 30 jan 2019 11:31

Ik vind het voor 56 kbps juist wel goed klinken al is er altijd ruimte voor verbetering maar dat los je niet alleen op door de bitrate te verhogen. Heb je Radio Maria wel eens gehoord in dezelfde bitrate, TS? Dat klinkt pas slecht. Orban 6300 (neem ik aan?) doet het erg goed als processing.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 30 jan 2019 11:41

Madurodam FM schreef:
30 jan 2019 11:23
Dit is waar je het voorlopig mee moet doen, beter gaat het niet worden. Er is simpelweg geen ruimte meer beschikbaar op deze mux, en het is al bijzonder dat er door flink te schuiven ruimte is gemaakt voor KINK. Echt een topaanvulling en hopelijk een enorme stimulans om meer mensen naar DAB+ te trekken. Als er 'ooit' nog extra ruimte beschikbaar komt op DAB+ en er een nieuw landelijk DAB+ netwerk bij gaat komen zou KINK de overstap kunnen maken en de kwaliteit omhoog kunnen schroeven.
Sterker nog, die extra ruimte is er gewoon. Er wordt alleen al meer dan een jaar over gesteggeld en er worden maar geen knopen doorgehakt. Combinatie van gevestigde belangen en een slappe overheid. Als beheerder van etherruimte moet je soms gewoon besluiten nemen en handelen in plaats van alle processen aan 'de markt' over te laten. De etherluisteraar is nu de dupe.

jassy

Bericht door jassy » 30 jan 2019 12:33

Het zou leuk zijn als mensen inhoudelijk luisteren en oordelen en niet alleen kijken naar de bitrate op het scherm. Als je er energie in steekt kan 56kbps gewoon heel goed klinken. Natuurlijk zou 80 of 96 geweldig zijn maar daar is domweg geen ruimte voor dus je moet doen met wat er beschikbaar is en er het beste van maken.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

EtherScout

Bericht door EtherScout » 30 jan 2019 14:21

jassy schreef:
30 jan 2019 12:33
Het zou leuk zijn als mensen inhoudelijk luisteren en oordelen en niet alleen kijken naar de bitrate op het scherm. Als je er energie in steekt kan 56kbps gewoon heel goed klinken. Natuurlijk zou 80 of 96 geweldig zijn maar daar is domweg geen ruimte voor dus je moet doen met wat er beschikbaar is en er het beste van maken.
Ja en ik heb er alle vertrouwen in dat Kink alles uit die 56 kb/s zal halen wat mogelijk is. Maar dat is mijn punt niet. Mijn punt is, dat er nog genoeg ongebruikte DAB+ruimte in de ether vrij is. DAB+ is in Nederland nog helemaal niet vol, nog lang niet. Er is ruimte zat voor een eigen, niet gehuurde plek voor Kink, die ook nog een fatsoenlijke bandbreedte heeft.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 30 jan 2019 15:03

...en ruimte zat voor andere partijen die al hebben aangegeven graag een plek op DAB+ te willen, zoals Arrow Classic Rock.
KINK is nu een mooie aanvulling maar Arrow is tot nu toe een groot gemis.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

jassy

Bericht door jassy » 30 jan 2019 15:29

EtherScout schreef:
30 jan 2019 14:21
jassy schreef:
30 jan 2019 12:33
Ja en ik heb er alle vertrouwen in dat Kink alles uit die 56 kb/s zal halen wat mogelijk is. Maar dat is mijn punt niet. Mijn punt is, dat er nog genoeg ongebruikte DAB+ruimte in de ether vrij is. DAB+ is in Nederland nog helemaal niet vol, nog lang niet. Er is ruimte zat voor een eigen, niet gehuurde plek voor Kink, die ook nog een fatsoenlijke bandbreedte heeft.
Uiteraard dat ben ik volledig met je eens. Er is frequentie ruimte genoeg en het zou leuk zijn als de overheid daar mee over de brug zal komen. Voor nu is 11C met 56kbps een perfecte mogelijkheid om.landelijk op dab te zitten.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

Noordzee

Bericht door Noordzee » 30 jan 2019 20:11

Ik heb KINK nu zo'n half uurtje opstaan, leuke muziek!
Ben benieuwd naar de reguliere uitzendingen vanaf vrijdag.

-love

Plaats reactie