Lijst wissen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
Goldenwave

Lijst wissen

Bericht door Goldenwave » 23 okt 2018 19:56

In de dab radio lijst zie ik ook Duitse zenders staan. Die kan ik niet ontvangen. Nu wil ik deze zenders wissen. Maar dat kan niet? Ik heb systeem reset gedaan. Maar dan krijg ik ook zenders die zeer zwak zijn. Die wil ik niet! Hoe kun je dat oplossen? De ontvanger gaat na reset een full scan doen!

EtherScout

Re: Lijst wissen

Bericht door EtherScout » 23 okt 2018 20:25

Goldenwave schreef:
23 okt 2018 19:56
In de dab radio lijst zie ik ook Duitse zenders staan. Die kan ik niet ontvangen. Nu wil ik deze zenders wissen. Maar dat kan niet? Ik heb systeem reset gedaan. Maar dan krijg ik ook zenders die zeer zwak zijn. Die wil ik niet! Hoe kun je dat oplossen? De ontvanger gaat na reset een full scan doen!
Dit gedrag is niet vreemd, maar hoe scherp de scan is, is afhankelijk van de ontvanger en de antenne. Je zou kunnen proberen om een factory reset te doen met een ingeklapte of losgekoppelde antenne. Sommige ontvangers hebben ook een 'prune'-functie, die alle stations met een vraagteken verwijdert. Hiermee is een factory reset niet nodig.

Nog beter is het om, als de ontvanger dit ondersteunt, een voorkeuzelijst te maken of voorkeuzeknoppen in te stellen. De grote lijst is er immers om alle te ontvangen stations te laten zien, ook de zwakkere stations.

Goldenwave

Re: Lijst wissen

Bericht door Goldenwave » 23 okt 2018 20:33

Ook zenders die verdwijnen blijven bestaan, inderdaad met een vraagteken. NPO nieuws is verdwenen dus dat is handig wat je aangeeft. Dank voor je tip!

Plaats reactie