DAB+ zender ontvangst problemen
DAB+ zender ontvangst problemen
Op mijn DAB+ Radio-adapter Dual DAB 2A DAB+, FM kan ik alle NPO zenders, waterland etc probleemloos ontvangen zelfs zonder antenne.
Alleen de commerciële zenders zoals Q-music Veronica etc krijg ik de scherm melding niet beschikbaar, want is hier aan te doen.
Ik woon in Middenmeer en 7 km ligt Wieringerwerf en daar staat en zendmast.
Dank voor de suggesties en een vriendelijke groet,
Stef
Alleen de commerciële zenders zoals Q-music Veronica etc krijg ik de scherm melding niet beschikbaar, want is hier aan te doen.
Ik woon in Middenmeer en 7 km ligt Wieringerwerf en daar staat en zendmast.
Dank voor de suggesties en een vriendelijke groet,
Stef
-
Re: DAB+ zender ontvangst problemen
12C NPO, 11C Commerciëel en 9D regionaal zenden allemaal uit vanuit Wieringermeer. Ik denk dat een scan uitvoeren wonderen doet.
- Zorg dat de antenne aangesloten en goed geplaatst is.
- Zorg dat jouw ontvanger op 'DAB' staat i.p.v. 'FM'.
- Zoek de 'scan'-functie op en activeer deze.
- Laat de ontvanger scannen.
Nu kun je alle landelijke en regionale stations van jouw regio ontvangen. Coastline FM komt er later bij, dus voer regelmatig een scan uit om 'm erbij te krijgen.
- Zorg dat de antenne aangesloten en goed geplaatst is.
- Zorg dat jouw ontvanger op 'DAB' staat i.p.v. 'FM'.
- Zoek de 'scan'-functie op en activeer deze.
- Laat de ontvanger scannen.
Nu kun je alle landelijke en regionale stations van jouw regio ontvangen. Coastline FM komt er later bij, dus voer regelmatig een scan uit om 'm erbij te krijgen.
Ondanks is er bij mij nieuwe kunststof kozijnen geplaatst met dubbel glas. Voorheen met enkel glas kon ik veel zenders ontvangen binnenshuis. Ik ben aan het scannen geslagen en kom tot de conclusie dat ik alleen nog maar NPO radio 1 t/m 5 kan ontvangen. De rest van de zenders slaat ie over. off-air krijg ik op m'n display. Zelfs radio west slaat ie over. Weet iemand een oplossing voor dit probleem want een buitenantenne zal wel de oplossing zijn maar boren mag ik niet in kunststof kozijnen.
- radiogolfje
Dat is een bijkomend probleem met HR++ glas. Het isoleert niet alleen de warmte, maar ook de radio en evt GSM telefonie.
Lasercom, de betaalbare DAB zender
- radiogolfje
Maar misschien een andere plek voor je radio, net voor het raam. Ga eens zoeken of er een plekje is waar hij het doet.
Lasercom, de betaalbare DAB zender
Nee, je boort door een muur heen, van binnen naar buiten, schuin omlaag........ maar boren mag ik niet in kunststof kozijnen.
Als dit niet mogelijk is, dan een speciale antenne kabel:

Bij allekabels.nl: https://www.allekabels.nl/antenne-kabel ... IEUvD_BwE#Of bij een bouwmarkt?!
en dan is er koffie......
Oke. Bedankt voor de tip v. ijl.