Herindeling DAB+netten

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
EtherScout

Re: Herindeling DAB+netten

Bericht door EtherScout » 23 sep 2019 08:37

MFM schreef:
22 sep 2019 18:07
Uiteraard bedoel ik natuurlijk gewoon dat het onzin is om dab+ via de kabel te distribueren terwijl de kabelaars/tv en internetproviders gewoon al zeer veel radiozenders in hun digitale pakket hebben.

(Wat ik uit het verhaal van Etherscout begrijp is dat Dab+ via kabel beter en duurder zou zijn, 2 dingen waar de consument wat radio luisteren betreft geen cent extra voor zou betalen)
Dat bedoel ik niet. DAB+ via de kabel heeft één voordeel, namelijk dat je met een gewone radio of stereoset met DAB+ naar digitale radio kan luisteren. DVB-C-ontvangers (kabelboxen) zijn ontworpen voor TV-kijken en maken het radioluisteren met de TV uit nodeloos omslachtig en weinig gebruiksvriendelijk. Daarnaast heeft niet iedereen de radio naast de TV staan in de woonkamer. Verder is er geen verschil. Het geluid is digitaal en de kwaliteit ervan wordt bepaald door de kabelaanbieder.

Ik stel voor om in dit topic verder te gaan over DAB+ via de ether. Voor DAB+ via de kabel is er een nieuw topic.

Plaats reactie