terrestrial schreef: ↑21 dec 2022 20:35
Zojuist gelezen dat Groot Nieuws Radio blijkbaar capaciteit huurt van een bestaande partij op 9C vanaf jan 2023 dus dan gaat er iets vervallen, maar de vraag is even wat.
Vanaf januari neemt Groot Nieuws radio de vervangende DAB+-capaciteit op 9C in gebruik. Dat zal aanvankelijk met Groot Nieuws Radio non-stop zijn. Vanaf september neemt het hoofdkanaal de plek in en worden de uitzendingen op kanaal 11C gestaakt.
Zojuist gelezen dat Groot Nieuws Radio blijkbaar capaciteit huurt van een bestaande partij op 9C vanaf jan 2023 dus dan gaat er iets vervallen, maar de vraag is even wat.
Je mag de capaciteit naar eigen inzicht gebruiken, als je maar een minimale kwaliteit per station biedt van - naar ik meen - 48 kbps AAC+. Zo heeft Talpa nu 4 stations op 3 kavels op 9C.
Ik zie nog een mogelijkheid, al weet ik niet of ik dit een mooie optie vindt: GNR huurt (een deel van) de ruimte van K-Rock van Kink. Dit levert Kink dan geld op. Ze zouden de volle 96 kb/s kunnen huren ten koste van K-Rock, of het wordt 64 kb/s, waardoor K-Rock en Kink Classics dan ook naar 64 kb/s gaan. Het hoofdkanaal van Kink kan dan op 96 kb/s blijven.
Ja, dat is een mogelijkheid. Je kunt het heel flexibel inzetten. En mocht Kink erin slagen een FM kavel te bemachtigen dan kan het hoofdkanaal naar 11C en kan er een kavel helemaal verhuurd worden. Mogelijkheden te over.
Ik ontvang 'm. Jammer dat Kink Classics niet meer op 96 kb/s zit, maar als er geld verdiend moet worden, dan is dit de minst slechte optie. Ik hoop dat Kink hier een mooi bedrag mee verdient. Ik vond het al opvallend dat GNR niet zelf aan de 9C-veiling meedeed.
ik merk hier in het noorden dat er op 9C (elke station) er af en toe een stilte valt in het geluid..
zowel op de Denon met buitenantenne, als in de auto met dak antenne..
laatst moest ik even in N-H zijn.. via de dijk lelystad - enkhuizen naar N-H en daar geen probleem..
op de rit terug via de afsluitdijk begon het weer net als of de zender(s) hier problemen hebben met de aanvoer / sync :?
Definieer 'af en toe', ik merk het niet regelmatig genoeg om het aan een zenderprobleem toe te schrijven. Ik woon te dicht bij de zender om last te hebben van sync problemen door met andere zenders.
Ik was 2 weken geleden even op vakantie in Drenthe en Groningen, en heb daar rondgereden met Vintage Veronica op de autoradio. Dacht het ook af en toe te horen. Heb het in een paar dagen tijd zeker 4 a 5 keer gemerkt.