DAB+ Omroepen in laag 7

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

density1

Re: DAB+ Omroepen in laag 7

Bericht door density1 »

Noordzee schreef: 03 dec 2022 22:03 Ook bij Veronica Vintage toch wel binnen 30 seconden.
Niets te zien na 30 seconden....
density1

Bericht door density1 »

Noordzee schreef: 03 dec 2022 22:09
density1 schreef: 03 dec 2022 15:47 Ik heb een andere DAB+/Internet radio met display dus ik zie nu ook stationslogo's die meegezonden worden. Ziet er goed uit, zeker die van de NPO die in het logo zelfs titel en artiest info mee zend. Dat zie je nergens anders, behalve bij Nostalgie doen ze het wel.
Ik mis alleen bij Vintage Veronica een logo. Klopt dit?
Ik zie bij vrijwel elk station ook de artiest en titel in beeld (naast het logo)
Voorbeelden : Frysk FM , Grand Prix Radio, Kink Alt Rock, ArrowClassicRock
Die heb ik bij veel streams naast het logo staan die info, maar de logo's zelf zijn vaak niet te zien of vrij traag ingeladen.
density1

Bericht door density1 »

Het Vintage Veronica logo komt na een ruim een kwartier pas in beeld bij mij! Dat kan wel wat sneller, andere logo's na ruim 30 seconden inderdaad wat al veel beter is. De logo's van de NPO stations zijn wat sneller lijkt het.
Badeendje

Bericht door Badeendje »

Hier kun je het plaatje zien van Vintage Veronica:

http://live.dabmonitor.nl:8694/data/809c/88e1/
Kwak kwak!
density1

Bericht door density1 »

Ja heb hem al gezien dus, maar na ruim een kwartier komt hij er pas bij.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

density1 schreef: 03 dec 2022 23:45
Noordzee schreef: 03 dec 2022 22:09
density1 schreef: 03 dec 2022 15:47 Ik heb een andere DAB+/Internet radio met display dus ik zie nu ook stationslogo's die meegezonden worden. Ziet er goed uit, zeker die van de NPO die in het logo zelfs titel en artiest info mee zend. Dat zie je nergens anders, behalve bij Nostalgie doen ze het wel.
Ik mis alleen bij Vintage Veronica een logo. Klopt dit?
Ik zie bij vrijwel elk station ook de artiest en titel in beeld (naast het logo)
Voorbeelden : Frysk FM , Grand Prix Radio, Kink Alt Rock, ArrowClassicRock
Die heb ik bij veel streams naast het logo staan die info, maar de logo's zelf zijn vaak niet te zien of vrij traag ingeladen.
O verkeerd begrepen. Bij mij staan ze inderdaad ook naast het logo.
Wel is er iets opvallends aan de hand bij de NPO-zenders.
Sluit ik mijn radio via WiFi aan op internet, dan komen bij de NPO-zenders op DAB+ ineens andere logo's in beeld.
Die worden duidelijk vanaf internet opgehaald. En daar staat allerlei info in met zelfs foto's van platenhoezen.
density1

Bericht door density1 »

Ja die worden uit dat database waar de internet radio op ingesteld staat gehaald. Bij mijn radio komt dat bij https://smartradio.frontier-nuvola.net/ vandaan. Ik kan de radio bedienen met de UNDOK app op mijn iPhone, erg handig. Zelfs de DAB+ stations geven hun logo hierin weer. Maar tot nu toe alleen de NPO stations logo's de logo's van de andere zenders worden niet weer gegeven in deze app. Hoe dat kan? Iemand enig idee?
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Op Sat4All hebben we daar eens een discussie over gevoerd. Ik kan die zo snel niet meer terugvinden.

Maar het had iets met het formaat van de plaatjes te maken.
Sommige zenders hebben bijvoorbeeld .gif en anderen .jpeg plaatjes.
(Voorbeelden, precies weet ik het niet meer.)
density1

Bericht door density1 »

Heb je het dan over de plaatjes van de internet streams of de DAB stations?
Noordzee

Bericht door Noordzee »

De plaatjes van de DAB+-stations.
Er zijn sommige DAB+-radio's die niet alle type plaatjes tonen, op die manier is de discussie daar gaan lopen.
Gelukkig toont mijn Pure-ontvanger wel alle verschillende types.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Je kunt jpeg en png files meesturen in de DAB audio stream. De meeste radios kunnen de jpeg files laten zien, en de nieuwste ook de png files (want later aan de specificatie toegevoegd). De NPO stuurt veelal png files (terwijl ze ook met die bitrate gemakkelijk ook jpeg kunnen sturen, misschien doen ze dat intussen wel), de commerciële stations meestal jpeg. Voor het lokale ensemble gebruiken we jpeg, want dat kan iedereen dan zien.
density1

Bericht door density1 »

Nou, hij toont ze dus blijkbaar wel maar in het geval van Vintage Veronica veel te traag.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Ja, is me ook al opgevallen dat het daar lang duurt... moet eens kijken wat de bitrate van de PAD bij het station is...
terrestrial

Bericht door terrestrial »

Zojuist gelezen dat Groot Nieuws Radio blijkbaar capaciteit huurt van een bestaande partij op 9C vanaf jan 2023 dus dan gaat er iets vervallen, maar de vraag is even wat.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

terrestrial schreef: 21 dec 2022 20:35 Zojuist gelezen dat Groot Nieuws Radio blijkbaar capaciteit huurt van een bestaande partij op 9C vanaf jan 2023 dus dan gaat er iets vervallen, maar de vraag is even wat.
Van welke partij? En hoeveel ruimte?
Plaats reactie