DAB+ Omroepen in laag 7

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
EtherScout

Re: DAB+ Omroepen in laag 7

Bericht door EtherScout »

Madurodam FM schreef: 17 aug 2021 11:15 Minimaal tien stations van Talpa; ik houd m'n hart vast. De echte verrassingen komen tot nu toe van MTVNL.
Tsja, zij kunnen niet* buiten de ruimte die ze nu hebben. Gezien het huidige aanbod van hen, maakt het mij niet uit of zij nu acht, tien of twaalf stations op DAB+ plaatsen. Als de interessante stations van andere aanbieders dan Talpa moeten komen, dan is dat geen ramp. Kink komt bijvoorbeeld met drie stations in 96 kb/s. Er is op DAB+ gelukkig ruimte genoeg.

*MTVNL is altijd ook een optie, maar ik verwacht niet dat Talpa daar ruimte gaat huren.
terrestrial

Bericht door terrestrial »

Inmiddels een maand verder, is er al nieuws wanneer we de eerste zenders mogen verwachten.? Iemand suggereerde begin oktober, dan mogen ze toch wel opschieten.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Inmiddels een maand verder, is er al nieuws wanneer we de eerste zenders mogen verwachten.? Iemand suggereerde begin oktober, dan mogen ze toch wel opschieten.
Als we zien dat het CvdM vergunningen heeft afgegeven aan bijvoorbeeld Talpa en RadioCorp (Radio Noordzee Nationaal, Sunlite Radio, Retro Hits) die pas per 1 januari 2022 ingaan, heb ik het idee dat de nieuwe landelijke mux van laag 7 niet eerder van start gaat dan die datum. Laten we hopen dat ik het mis heb en bij wijze van test al eerder iets on-air komt. DPG is nog altijd stil met het naar buiten brengen van haar plannen om de drie nieuwe plekken te vullen, maar schiet mij maar lek als men daar besluit om niet met Joe op DAB+ te starten.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
lion

Bericht door lion »

Madurodam FM schreef: 18 sep 2021 23:37
Als we zien dat het CvdM vergunningen heeft afgegeven aan bijvoorbeeld Talpa en RadioCorp (Radio Noordzee Nationaal, Sunlite Radio, Retro Hits) die pas per 1 januari 2022 ingaan, heb ik het idee dat de nieuwe landelijke mux van laag 7 niet eerder van start gaat dan die datum. Laten we hopen dat ik het mis heb en bij wijze van test al eerder iets on-air komt. DPG is nog altijd stil met het naar buiten brengen van haar plannen om de drie nieuwe plekken te vullen, maar schiet mij maar lek als men daar besluit om niet met Joe op DAB+ te starten.
Radio Noordzee Nationaal zou nu ook al kunnen uitzenden aangezien de vorige periode van 5 jaar voor toestemming nog loopt dit jaar.
SKMPLKS

Bericht door SKMPLKS »

Het enige antwoord wat Qmusic heeft gegeven:

Robert Bernink, Algemeen Directeur Qmusic, laat weten verheugd te zijn met de bemachtigde vergunningen: “De digitale transitie van radio is in volle gang en we zetten hier met Qmusic, naast FM, vol op in. We hebben mooie plannen voor de drie digitale kanalen die een significante aanvulling zullen vormen op ons bestaande audiopakket.”

https://qmusic.nl/qmusic-bemachtigt-dri ... ab-zenders
Plaats reactie