DAB+ Omroepen in laag 7

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
WinnaarRadioring2023

Re: DAB+ Omroepen in laag 7

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

radiogolfje schreef: 24 jun 2021 17:53 eerst samen gaan werken, en een beleidsplan maken.
Dan een zender operator zoeken, offertes aanvragen en kijken welke het beste is, en betaalbaar.
dat moeten ze samen doen.

Pas als alles rond is, kan men starten met de opbouw van een netwerk.

En misschien ben je dan al een jaar verder
Dat denk ik niet, want de overheid is heel goed in het opleggen van tijdsloten als het anderen aangaat. Zo moeten die afspraken over 12 weken zijn gemaakt en moet er over een jaar geluid uit de speakers knallen.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Dat denk ik niet, want de overheid is heel goed in het opleggen van tijdsloten als het anderen aangaat. Zo moeten die afspraken over 12 weken zijn gemaakt en moet er over een jaar geluid uit de speakers knallen.
Dat schreef ik toch, een jaar verder.
Maar alle neuzen één kant op in 12 weken is nog niet de uitrol van een zendernetwerk. Dan ga je de offertes aanvragen enz. Financieen regelen enz. -+dance
density1

Bericht door density1 »

Tot volgend jaar. Dikke doei.
jessica

Bericht door jessica »

radiogolfje schreef: 24 jun 2021 22:34
Maar alle neuzen één kant op in 12 weken is nog niet de uitrol van een zendernetwerk. Dan ga je de offertes aanvragen enz. Financieen regelen enz. -+dance
Ik denk dat het in de zenders hun eigen belang is om zo snel mogelijk hoorbaar te zijn. Wie heeft er wat aan als het 1 jaar stil blijft. Hoe sneller er iets te horen is hoe sneller er geld verdient kan worden. Dus het is zinloos om 1 jaar te gaan wachten. Ik verwacht dat begin oktober alles draait.
EtherScout

Bericht door EtherScout »

jessica schreef: 25 jun 2021 00:32
radiogolfje schreef: 24 jun 2021 22:34
Ik denk dat het in de zenders hun eigen belang is om zo snel mogelijk hoorbaar te zijn. Wie heeft er wat aan als het 1 jaar stil blijft. Hoe sneller er iets te horen is hoe sneller er geld verdient kan worden. Dus het is zinloos om 1 jaar te gaan wachten. Ik verwacht dat begin oktober alles draait.
Mee eens. En als het niet begin oktober is, dan wel begin november.

Kom op mensen, niet zo pessimistisch. Het kan zómaar eens een keertje meevallen. :D
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Heb begrepen dat JINX Radio een van de nieuwe radiostations wordt in laag 7.
density1

Bericht door density1 »

Maar waar het voor staat is me niet duidelijk.
jassy

Bericht door jassy »

En op welke capaciteiten is ook niet duidelijk, want ze moeten dan wat huren bij bestaande partijen.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
EtherScout

Bericht door EtherScout »

WinnaarRadioring2023 schreef: 04 jul 2021 18:21 Heb begrepen dat JINX Radio een van de nieuwe radiostations wordt in laag 7.
Eerst zien, dan geloven. Tot die tijd ga ik ervan uit, dat JINX gewoon op de lokale muxen blijft. Laag 7 zal hoogst waarschijnlijk gewoon door de vergunninghouders met eigen stations gevuld gaan worden.
Plaats reactie