Zender, mast en straling

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

SiriusRadio

Zender, mast en straling

Bericht door SiriusRadio »

Hallo.
Ik heb een vreemde vraag en ben niet thuis op dit gebeid. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het bestaan van onze omroep is in het geding.

We moeten onze zender en mast verplaatsen i.v.m. overlast. Nu hebben we een andere plaats gevonden en de eigenaar wil wel meewerken onder bepaalde voorwaarden.
- Men wil weten welke straling er van de zender en antenne afkomt.
- Of het schadelijk kan zijn voor mensen bij geregelde blootstelling.
- En of er bewijzen voor zijn.

Is er iemand die mij hier van antwoord kan voorzien?
Will
big T

Re: Zender, mast en straling

Bericht door big T »

Even contact met het AT opnemen, die helpen je wel verder.
PS straling komt van de zon en atoom bommen, zenders maken Hoogfrequente Energie.
SiriusRadio

big T schreef:zenders maken Hoogfrequente Energie.
Dank je, maar is die hoogfrequente straling dan niet schadelijk?
big T

Bericht door big T »

De vraag is of straling van de zon schadelijk is, deze beantwoorden is je vraag beantwoorden.
En of het schadelijk is?
Een groot geheim in Nederland is dat rondom de grote zendtorens de gehele bevolking is uitgestorven.
Allemaal ten gevolge van de zenders die in deze torens staan.
Nee grapje, maar neem contact op met het AT, deze vraag is te ingewikkeld om zo maar te beantwoorden met ja of nee.
SiriusRadio

big T schreef:De vraag is of straling van de zon schadelijk is, deze beantwoorden is je vraag beantwoorden.
En of het schadelijk is?
Een groot geheim in Nederland is dat rondom de grote zendtorens de gehele bevolking is uitgestorven.
Allemaal ten gevolge van de zenders die in deze torens staan.
Nee grapje, maar neem contact op met het AT, deze vraag is te ingewikkeld om zo maar te beantwoorden met ja of nee.
Oké Thxs
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Zend energie en straling is afhankelijk van een aantal factoren.
Zo neemt bij het verdubbelen van de afstand de hoeveelheid straling met 6dB af. vertienvoudiging van de afstand met 20dB. Dat is in vermogen 100x.

Vraag, wat is gevaarlijker, een 1kW zender op 1km afstand, of de 100mWatt wifi van je laptop die op je schoot staat, dus 10cm.

1 kW op 1km komt overeen met 10 Watt op 100 m of 0,1W op 10m of 1mW op 1 m of 0,01mW (10uW) op 10cm

Inderdaad, de straling van die laptop is slechts 10000x sterker dan die 1kW zender op 1km afstand, dus de vraag wat is gevaarlijker ??????

Inderdaad, die 1kW zender, die is niet van jou, je GSM of laptop niet omdat die wel van jou is. :))

Niet meegerekend frequentieband, openingshoek en afstraalrichting van de antenne. Op de achterkant of onder de antenne geen last.
Zie dat als een vuurtoren, waar heb je last van het licht, als je er onder staat, of als je boven voor de lamp gaat staan ?? wwwwww
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Oja, neem contact op het het AT, info@agentschaptelecom.nl en stel daar de vraag, met indien mogelijk een schets van de omgeving en antenne zoals je dat maken wilt.
DX'r

Bericht door DX'r »

SiriusRadio schreef:Hallo.
Ik heb een vreemde vraag en ben niet thuis op dit gebeid. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Het bestaan van onze omroep is in het geding.
We moeten onze zender en mast verplaatsen i.v.m. overlast. Nu hebben we een andere plaats gevonden en de eigenaar wil wel meewerken onder bepaalde voorwaarden.
- Men wil weten welke straling er van de zender en antenne afkomt.
- Of het schadelijk kan zijn voor mensen bij geregelde blootstelling.
- En of er bewijzen voor zijn.
Is er iemand die mij hier van antwoord kan voorzien?
Will
Meer info hier https://www.antennebureau.nl/onderwerpe ... che-velden
en die 50 of 100W die jullie uitzenden als lokale omroep is een amper te meten waarde als er ook telefonie antennes op het dak staan te stralen
Jarod

Bericht door Jarod »

Er is een provider geweest, die heeft in een wijk, op een flat een zendinstallatie neergezet.
Heel veel bewoners werden ziek, vooral die dagelijks op de installatie keken.

Na maanden werd de provider uitgenodigd op een ledenvergadering.
Wat bleek? Er stond geen stroom op de installatie en ook waren er nog geen coax kabels aanwezig.

Zeer lang verhaal kort:
Alles wat energie afgeeft heeft vast wel ergens invloed op.
Maar er zijn geen wetenschappelijke bewijzen dat de energie schadelijk is, maar ook niet deze niet schadelijk is.

Het enige wat men kan doen is de warmte meten en deze op materialen toepassen.
Vandaar uit kan men een conclusie trekken.
Scan je DAB+ radio regelmatig opnieuw!
DX'r

Bericht door DX'r »

Jarod schreef:Er is een provider geweest, die heeft in een wijk, op een flat een zendinstallatie neergezet.
Heel veel bewoners werden ziek, vooral die dagelijks op de installatie keken.
Na maanden werd de provider uitgenodigd op een ledenvergadering.
Wat bleek? Er stond geen stroom op de installatie en ook waren er nog geen coax kabels aanwezig.
Zeer lang verhaal kort:
Alles wat energie afgeeft heeft vast wel ergens invloed op.
Maar er zijn geen wetenschappelijke bewijzen dat de energie schadelijk is, maar ook niet deze niet schadelijk is.
Het enige wat men kan doen is de warmte meten en deze op materialen toepassen.
Vandaar uit kan men een conclusie trekken.
Tjsa tegenwoordig zijn veel Nederlanders snel ziek van hun eigen hersenkronkels -zzz
PCE

Bericht door PCE »

Ik zou kijken of een andere locatie misschien ook nog mogelijk is.
Met een persoon die wel wil meewerken onder deze voorwaarden verwacht ik geregeld weer nieuwe aanpassingen voorwaarden. Dit omdat het een blijvend verhaal is over straling, het ene onderzoek het andere onderzoek weerspreekt en angst al snel boven realiteit komt.

Zoals al eerder beschreven kan je grotere vraagtekens zetten bij de straling van de apparatuur wat in je nabije omgeving is(je laptop met wifi, smartphone die een stuk kleiner is maar toch contact zoekt met een zendmast, etc) dan een zendmast op meer afstand en met regelgeving is gedekt.
SiriusRadio

Duidelijk. Ik ga ermee aan de slag. Hartelijk dank allemaal.
Will
DX'r

Bericht door DX'r »

SiriusRadio schreef:Duidelijk. Ik ga ermee aan de slag. Hartelijk dank allemaal.
Will
En om welke omroep gaat dit?
SiriusRadio

DX'r schreef:
SiriusRadio schreef:Duidelijk. Ik ga ermee aan de slag. Hartelijk dank allemaal.
Will
Waarom is dat relevant? DX'r?
DX'r

Bericht door DX'r »

SiriusRadio schreef:
DX'r schreef:
Will
Waarom is dat relevant? DX'r?
om te zien hoe het er nu bij staat.
Wellicht staan de antennes zoals bij veel lokale omroep enorm dom opgesteld zoals te laag waardoor ze meer de dakbedekking opwarmen dan afstralen en dus voor iedereen die het dak betreed ze vol in de straling staan om maar iets te noemen
Plaats reactie