weer storing zender Gilze kavel 7A ?

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten
Plaats reactie
DAB+ fan

weer storing zender Gilze kavel 7A ?

Bericht door DAB+ fan » 27 mar 2016 20:34

Volgens mij heeft de zender Gilze kavel 7 A weer een storing ! Ik heb sind,s vandaag weer bijna geen ontvangst
meer in de Lokatie Oosterhout regio Breda wie ervaart het zelfde wat is er toch geregeld mis met dit kavel ?
Laatst gewijzigd door admin5 op 28 mar 2016 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar subforum Ontvangst- en coördinatie

DX'r

Re: weer storing zender Gilze kavel 7A ?

Bericht door DX'r » 28 mar 2016 19:38

DAB+ fan schreef:Volgens mij heeft de zender Gilze kavel 7 A weer een storing ! Ik heb sind,s vandaag weer bijna geen ontvangst
meer in de Lokatie Oosterhout regio Breda wie ervaart het zelfde wat is er toch geregeld mis met dit kavel ?
Afgelopen zaterdag las ik een tweet dat iemand in Zuid-Holland Zuid ook geen ontvangst meer had van 7A terwijl dat normaal daar binnen knalt

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan » 28 mar 2016 19:58

Dank je DX"er ik heb er al melding van genaakt broadcasting partners

jassy

Bericht door jassy » 29 mar 2016 12:18

Gemert loopt ook uit de pas, afgelopen weekend wederom vastgesteld.. klinkt als serieuze sync issues in het 7A kavel.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

glokhoff

Bericht door glokhoff » 29 mar 2016 19:12

Gemert niet enkel uit de pas op kanaal 7A: 11C lijkt ook al 2 maanden niet in orde. Ik rijd vrijwel wekelijks dinsdag- en donderdagavond over de A2 van Eindhoven naar Amsterdam en terug. De ontvangst op het stuk tussen Eindhoven en den Bosch is geleidelijk aan minder geworden, en rond den Bosch al helemaal. Had ik eerst enkel kort uitval onder één viaduct bij den Bosch, nu gebeurt het zelfs op de open weg af en toe.
Let wel: ik heb een plakantenne, daardoor mindere ontvangst, maar kan zo wel goed de minder sterk bedekte stukken ontdekken.
Op de ontvangers in huis in Eindhoven merk ik het ook, zij het in mindere mate. Dus als iemand een lijntje naar BP heeft, graag even kijken wat er aan de hand is !

Murdock

Bericht door Murdock » 30 mar 2016 13:57

Zet je airco maar eens uit met die plakantenne's. Dat scheelt vaak ook een hoop.

glokhoff

Bericht door glokhoff » 30 mar 2016 15:15

Murdock schreef:Zet je airco maar eens uit met die plakantenne's. Dat scheelt vaak ook een hoop.
Staat niet aan. en ik wil enkel maar aangeven dat doordat de plakantenne natuurlijk minder ontvangt dan een dakantenne ik wel goed in de gaten heb waar de problemen (kunnen) optreden. De mindere ontvangst door de slechtere antenne accepteer ik - over het algemeen ben ik daarmee tevreden. Maar dus wel de laatste maanden steeds slechtere ontvangst van 11C op de A2... 7A moet ik ook eens beluisteren daar.

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan » 30 mar 2016 21:04

Hoi glokhoff even ter info ik heb in het begin ook een plakantenne gehad ! En eerlijk gezegd werkte dit niet slecht maar had wel vaak uitval onder bruggen en en kleine tunnels heb dan ook de plakantenne laten vervangen door een buitenantenne en dat maakt wel het verschil ik heb nou onder bruggen en kleine tunnels geen uitval meer ! Ik ben blij dat ik het heb laten doen want ergerde me toch wel als ik soms uitval had ik wil jou nog
wel de link geven van BP dit is de link : http://www.broadcastpartners.nl/website ... rt-59.html

ik heb dit maandag gedaan en Dinsdag was de 7 A weer in orde alleen vreemd waarom dit kavel regelmatig storing heeft ?

Plaats reactie