DAB+ Regionale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten
Plaats reactie
optimod

Re: DAB+ Regionale Omroepen

Bericht door optimod » 19 mar 2016 16:16

Ok, dat is dan nieuw. Dacht altijd dat dit syndicated was.

Uncle2

Bericht door Uncle2 » 04 apr 2016 07:48

Radio Paradijs zendt toch alleen op de 8A in de randstad uit. Jassy waarom wordt dit niet op FMSCAN gecorrigeerd?

jassy

Bericht door jassy » 04 apr 2016 11:05

Radio Paradijs heeft een licentie op 6B en staat als gepland programma aldaar. Het zendt dus feitelijk niet uit en zo staat het er ook in.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uncle2

Bericht door Uncle2 » 04 apr 2016 11:36

jassy schreef:Radio Paradijs heeft een licentie op 6B en staat als gepland programma aldaar. Het zendt dus feitelijk niet uit en zo staat het er ook in.
Jassy. Dat heb je wel bij 7A gedaan maar niet bij 6B.

optimod

Bericht door optimod » 04 apr 2016 11:40

Ben benieuwd of Ruud hier nog wat mee gaat doen, maar eigenlijk weet ik het antwoord wel: neen....

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 04 apr 2016 12:07

Mag RP de kavels doorverhuren aan bijvoorbeeld KBC? Of moeten we wachten op zijn "tweede"zender ClassicRadio?

Op de site van Radio Paradijs staat het volgende;
Actuele Info 26-3

Nog steeds korte onderbrekingen. Als gevolg van streaming problemen, buiten onze macht.

Onze excuses voor het ongemak, gelukkig werkt alles nu wel beter.

Er wordt gewerkt aan ingebruikname van DAB+ buiten de Randstad, we zijn dan heel Nederland. Het gaat wel om een tijdelijke situatie. De DAB+ is bedoeld voor onze nieuwe tweede zender ClassicRadio.
Laat Ons Luisteren!

Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu » 04 apr 2016 18:11

Radio gefaalderadijs

EtherScout

Bericht door EtherScout » 05 apr 2016 08:27

hanilascoltatore schreef:Er wordt gewerkt aan ingebruikname van DAB+ buiten de Randstad, we zijn dan heel Nederland. Het gaat wel om een tijdelijke situatie. De DAB+ is bedoeld voor onze nieuwe tweede zender ClassicRadio.
Eerst zien, dan geloven. Op 8A zit Paradijs met een redelijk unieke muziekmix, dus het zou wel een prima aanvulling zijn. Maar laat 'm wel opschieten, want anders mogen, wat mij betreft, de kavels retour staat en de DAB+plekken naar andere partijen. Met name Maria (mist 6B) en GNR (mist 8A), de partijen met een grote C-vergunning zonder landelijke DAB+dekking, hebben er naar mijn mening het meeste recht op.

Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu » 05 apr 2016 12:04

EtherScout schreef:
hanilascoltatore schreef:Er wordt gewerkt aan ingebruikname van DAB+ buiten de Randstad, we zijn dan heel Nederland. Het gaat wel om een tijdelijke situatie. De DAB+ is bedoeld voor onze nieuwe tweede zender ClassicRadio.
Eerst zien, dan geloven. Op 8A zit Paradijs met een redelijk unieke muziekmix, dus het zou wel een prima aanvulling zijn. Maar laat 'm wel opschieten, want anders mogen, wat mij betreft, de kavels retour staat en de DAB+plekken naar andere partijen. Met name Maria (mist 6B) en GNR (mist 8A), de partijen met een grote C-vergunning zonder landelijke DAB+dekking, hebben er naar mijn mening het meeste recht op.
is wel te realiseren.. gewoon andere protection level nemen en je hebt ineens ruimte :P alleen zal je dan wel een goed dekkend netwerk dat daar bij hoort nodig hebben.

jassy

Bericht door jassy » 05 apr 2016 14:01

EtherScout schreef:
Ik snap niet zo goed wat Maria op de bovenregionale kavels doet, waar men ook al landelijk op 11C zit.... Of gaan ze 11C verlaten?
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

EtherScout

Bericht door EtherScout » 05 apr 2016 15:37

jassy schreef:
EtherScout schreef:Eerst zien, dan geloven. Op 8A zit Paradijs met een redelijk unieke muziekmix, dus het zou wel een prima aanvulling zijn. Maar laat 'm wel opschieten, want anders mogen, wat mij betreft, de kavels retour staat en de DAB+plekken naar andere partijen. Met name Maria (mist 6B) en GNR (mist 8A), de partijen met een grote C-vergunning zonder landelijke DAB+dekking, hebben er naar mijn mening het meeste recht op.
Ik snap niet zo goed wat Maria op de bovenregionale kavels doet, waar men ook al landelijk op 11C zit.... Of gaan ze 11C verlaten?
De bovenregioplekken zijn van Maria zelf en hebben meer bandbreedte dan 11C. Maar als Maria 11C gaat verlaten, dan verliest zij geheel oost-Nederland.

Alle analoge vergunninghouders hebben ruimte gekregen op DAB+. Alle A-vergunningen kregen 1/9 deel van 11C voor twee stations. Alle B- en C-vergunningen kregen 1/18 deel van of 6B, of 7A, of 8A, of 9D-n, of 9D-z. Voor de meeste actieve B- of C-vergunningen was dit prima: de analoge dekking is immers ook regionaal. Echter, Maria (AM 675) en GNR (AM 1008) zijn volledig landelijke stations. Zij hebben dus niet genoeg aan een plekje op één regionale mux. Dit is na de verdeling van de rest-ruimte bijna gerepareerd, maar 6B (voor Maria) en 8A (voor GNR) ontbreken nog.

Dit is de reden dat Maria ruimte op 11C gehuurd heeft van 100%NL. GNR zit om dezelfde reden bij MTVNL. Ik vind dat deze stations, als jarenlange active gebruikers van AM 675 en AM 1008, eigen landelijke DAB+ruimte horen te hebben.

In principe hoeft Radio Paradijs hiervoor niet aan de kant: de overheid heeft nog DAB+ruimte op de plank liggen voor niet-gebruikte C-kavels. Echter, ik vind wel dat Radio Paradijs de aangevraagde ruimte niet ongebruikt mag laten, terwijl er een ander station is die deze ruimte keihard nodig heeft.

Noordzee

Bericht door Noordzee » 06 apr 2016 18:45

hanilascoltatore schreef:Mag RP de kavels doorverhuren aan bijvoorbeeld KBC? Of moeten we wachten op zijn "tweede"zender ClassicRadio?

Op de site van Radio Paradijs staat het volgende;
Actuele Info 26-3

Nog steeds korte onderbrekingen. Als gevolg van streaming problemen, buiten onze macht.

Onze excuses voor het ongemak, gelukkig werkt alles nu wel beter.

Er wordt gewerkt aan ingebruikname van DAB+ buiten de Randstad, we zijn dan heel Nederland. Het gaat wel om een tijdelijke situatie. De DAB+ is bedoeld voor onze nieuwe tweede zender ClassicRadio.
En het bericht is weer van de website afgehaald.

optimod

Bericht door optimod » 06 apr 2016 21:47

Dus het is allemaal niet waar begrijp ik hier uit...?

EtherScout

Bericht door EtherScout » 07 apr 2016 08:23

optimod schreef:Dus het is allemaal niet waar begrijp ik hier uit...?
Het zou mij niet verbazen. Ik heb al heel lang geen enkel vertrouwen meer in dat 'bedrijf'.

RadioRatio

Bericht door RadioRatio » 23 mei 2016 15:57

Het lijkt erop dat minister Kamp niet van plan is te kijken naar alternatieven voor de regionale radio op DAB+. Deze omroepen hebben bijv. aangegeven dat de regio-indeling van de bovenregionale kavels niet aansluit op hun doelgroep.
Zie http://www.mediamagazine.nl/regionale-c ... ringsplan/. Dat de regionale omroepen een terecht punt hebben kan iedereen zien die het plaatje van hun kavelindeling op DAB+ bekijkt.

Feitelijk zegt de minister: "Slik wat ik jullie verplicht (ondanks dat het niet bij jullie behoefte past), of ik ga veilen". En dat terwijl er betere oplossingen mogelijk zijn, bijv. regionale radio op het MTVNL kavel of aanpassen van het bovenregionale kavel. Dat de vergunningen volgend jaar aflopen is juist een mooie gelegenheid om onhandige keuzes voor regionale omroep op DAB+ uit het verleden te corrigeren.

Plaats reactie