DAB+ Regionale Omroepen

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
het Radiomannetje

Re: DAB+ Regionale Omroepen

Bericht door het Radiomannetje »

optimod schreef:Nog steeds geen Radio Paradijs op 6B, hij is ook uit het lijstje gehaald op FMTVNL zag ik, weet niet wat dit te betekenen heeft want het is een toegewezen restfrequentie.
Ik zeg meteen intrekken die frequentie ruimte ! ik snap zo i zo niet waarom hij de eerste voorkeur had ! want op AM is alles tot een minimum beperkt wat betreft uitzend gebied en dan krijgt uitgerekend hij op alle allotments frequentie ruimte toebedeelt. :mad:
En dat terwijl hij in beginsel eigenlijk niet eens op DAB wilde uitzenden. Hij zal wel geschrokken zijn van de kosten die hij moet gaan afdragen voor Buma Stemra en Sena. want die rekenen nu gewoon de volle mep voor alle gebieden waar hij te horen is.

En zij echte plannetje om de boel door te verkopen aan een andere vergunninghouder zal wel in het water gevallen zijn omdat zoals ik gehoord heb, niemand zaken met Ruud Poeze wil doen. En gelijk hebben ze -smok -smok
Als radiomaken niet zo verslavend zou zijn ! Had ik tijd over.
optimod

Bericht door optimod »

Dat zal allemaal best, maar lees vooral een hoop aannames in je betoog.
Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu »

ik klaag niet met de 51 zenders die ik nu ontvang :) (6B/9DN/11C/12C) dubbele zenders van 6B/9DN (en Radio maria van 11C) weggelaten...

komen er nog een stuk of 6 uit de stal van de NPO bij in de toekomst.. en Radio Maria zal de dubbele dekking van 11C / 6B wel afstoten in de toekomst?

verder tel ik de MTVNL mux niet mee omdat ik domweg niet kan ontvangen, op dit moment. al zou dat ook slechts 2 unieke zenders er bij opleveren.

dat red je op de FM gewoon niet :D
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Ou-Tannu schreef:ik klaag niet met de 51 zenders die ik nu ontvang :) (6B/9DN/11C/12C) dubbele zenders van 6B/9DN (en Radio maria van 11C) weggelaten...

komen er nog een stuk of 6 uit de stal van de NPO bij in de toekomst.. en Radio Maria zal de dubbele dekking van 11C / 6B wel afstoten in de toekomst?

verder tel ik de MTVNL mux niet mee omdat ik domweg niet kan ontvangen, op dit moment. al zou dat ook slechts 2 unieke zenders er bij opleveren.

dat red je op de FM gewoon niet :D
Hee, twee bovenregiomuxen, ja dat verklaart 51. Ik ontvang nu 49 totaal -2 dubbele stations = 47 stations op muxen 5B/8A/11C/12C. De dubbele stations zijn Omroep West (5B/8A) en Radio Maria (8A/11C).

Als MTVNL (ooit) volledige dekking heeft, zou ik ook 11A (Noord-Holland) moeten kunnen ontvangen. Stel je voor: vijf volle DAB+muxen...
RadioRatio

Bericht door RadioRatio »

En als je in Zuid-Limburg woont, ga je op termijn nog 4x zoveel zenders krijgen! (NL, Vlaanderen, Wallonië, Duitsland)

Wat betreft Team FM, ik ben enthousiast dat die nu op DAB+ zit, dat geeft de nodige variatie in het aanbod van zenders. De regioindeling van het MTVNL-kavel is wel geschikt voor dit soort "piratenzenders" die zich op een bepaalde regio richten. Er is op dit kavel nu een legale mogelijkheid om uit te zenden op DAB+ voor piratenzenders die op de FM geen plek konden vinden! MTVNL zendt de programma's nu nog landelijk uit, het zou mooi zijn als er meer zenders volgen en dat iedere regio dan z'n eigen zenders krijgt.
Laatst gewijzigd door RadioRatio op 07 nov 2015 00:28, 5 keer totaal gewijzigd.
big T

Bericht door big T »

het Radiomannetje schreef: En zij echte plannetje om de boel door te verkopen aan een andere vergunninghouder zal wel in het water gevallen zijn omdat zoals ik gehoord heb, niemand zaken met Ruud Poeze wil doen. En gelijk hebben ze -smok -smok
Doe er een bron bij, wat en waar heb je wat gehoord?
Laat ons ook mee genieten :D
Want wat wilde hij door verkopen en wie wilde geen zaken met hem doen en waarom niet?
Dat zijn zo de vragen radio mannetje :eek:
optimod

Bericht door optimod »

Dan moet eerst het vermogen van de MTVNL babyfoons omhoog, want dit gaat nergens over op dit moment. Maar ik denk dat de prioriteit hier niet op zal liggen, meer op de regionale, NPO en CO muxen.
DX'r

Bericht door DX'r »

optimod schreef:Dan moet eerst het vermogen van de MTVNL babyfoons omhoog, want dit gaat nergens over op dit moment. Maar ik denk dat de prioriteit hier niet op zal liggen, meer op de regionale, NPO en CO muxen.
Logisch dat MTVNL zelf geen vermogens gaat verhogen alleen als de klant hiervoor betaald.
Zie Team FM die gewoon een zender in Emmen wilde en dan wordt die gebouwd, het leven is soms heel erg simpel -bier
dipole

Bericht door dipole »

DX'r schreef:
optimod schreef:Dan moet eerst het vermogen van de MTVNL babyfoons omhoog, want dit gaat nergens over op dit moment. Maar ik denk dat de prioriteit hier niet op zal liggen, meer op de regionale, NPO en CO muxen.
Logisch dat MTVNL zelf geen vermogens gaat verhogen alleen als de klant hiervoor betaald.
Zie Team FM die gewoon een zender in Emmen wilde en dan wordt die gebouwd, het leven is soms heel erg simpel -bier
Precies. meer kanalen op MTVNL = meer zenders / power ;)
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Dat babyfoon vermogen van die MTV zenders is anders een leuke pilot voor het bepalen van je lokale bereik. Misschien komen de lokale omroepen straks ook op DAB met dit vermogen.
DX'r

Bericht door DX'r »

radiogolfje schreef:Dat babyfoon vermogen van die MTV zenders is anders een leuke pilot voor het bepalen van je lokale bereik. Misschien komen de lokale omroepen straks ook op DAB met dit vermogen.
zou heel leuk zijn :wink: -smok
hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore »

6 B is uit de lucht. Wat is er gebeurd?
Laat Ons Luisteren!
david_meyer30

Bericht door david_meyer30 »

Ik had daarnet even de 6B maar nu niet meer.
DVB-T stick voor rtl8232 met DAB Player
optimod

Bericht door optimod »

Niets aan de hand, 6B zit er nog steeds in hoor.
hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore »

Is inmiddels hier ook weer te horen maar wel een stuk zwakker.
Laat Ons Luisteren!
Plaats reactie