Eerste voorstellen FM-netverbetering ingediend bij AT .

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Plaats reactie
Ou-Tannu

Re: Eerste voorstellen FM-netverbetering ingediend bij AT .

Bericht door Ou-Tannu » 22 mei 2015 10:25

DX'r schreef:
Arno1978 schreef:Ach ja ze werken "Continu" aan de ontvangstverbetering (Voor zich zelf dan).
Binnenkort zal Continu ook wel geld vragen om te overleven want op deze manier zal er nog een rechtzaak van Herbert Visser aan komen gok ik zomaar :lol:
ach,.
RadioNL heeft ook nog geld genoeg om extra zendertjes aan te steken.. dus zo vaart loopt het daar ook NIET

bjorn boonk

Bericht door bjorn boonk » 22 mei 2015 18:30

Ja
DX'r schreef:
Arno1978 schreef:Ach ja ze werken "Continu" aan de ontvangstverbetering (Voor zich zelf dan).
Binnenkort zal Continu ook wel geld vragen om te overleven want op deze manier zal er nog een rechtzaak van Herbert Visser aan komen gok ik zomaar :lol:
Ja daar werken ze continu aan .
Ik denk dat (bijna) niemand geld doneert aan RadioNL. Laat ze (RadioNL) maar lekker failliet gaan ik heb liever radio continu , FREEZFM .
Ook zou het mooi zijn hotradio of hotradioHits weer terug komt op Fm of dab+
Ja want RadioNL heeft nu vind ik een veel te groot zend gebied meer dan de helft van NL
En ik heb ook liever 100p dan RadioNL

bjorn boonk

Bericht door bjorn boonk » 15 jun 2015 16:53

Ook nog een nieuw verzoek om de 91.0 MHz van Slam uw markelo op te hogen van 724 watt naar 1300 watt op 147 meter hoogte en het diagrAm wordt aangepast .
Ook is de 90.9 van slam in Arnhem aangezet.
Veder wel mooi dat daar een steunzender is gekomen alleen stoort de 91.0 en 90.9 in de omgeving van doetinchem op elkaar dat is jammer . Arnhem 90.9 en Markelo 91.0 storen daar op elkaar.
Ook is de 90.9 in doetinchem zwakker dan de 89.6 van FREEZFM en de 101.5 van Sky en 102.4 van 538.
Zelfs de 88.9 van R Gld is daar nog sterker dan de 90.9 .
Misschien weet iemand hoe de ontvangst van de 90.9 in de omgeving van Arnhem is.
Bijvoorbeeld in Velp , Elst , Arnhem Zelf , Westervoort , Oosterbeek , Huissen , Zevenaar ect
En klopt het ook dat de 90.9 aardig is afschermd richting oost (doetinchem)

Arno1978

Bericht door Arno1978 » 15 jun 2015 17:27

Slam FM via zender Arnhem op 90.9 is vooral afgeschermd richting het zuiden om niet te storen met 3FM Roermond, ook uitzendend op 90.9 en wellicht ook iets richting Zuidoost. Hier in Hengelo (Gld) merk ik wel dat de 90.9 een beetje stoort op de 91.0 van Markelo dat eerder niet zo was . In Doetinchem zelf zijn alleen Q-music en Radio 10 fatsoenelijk te ontvangen van de commercïele omroepen. Voor de rest is DAB+ het aangewezen middel om prima ontvangst van deze en overige zenders te hebben daar.
Volgt de ontwikkelingen rond DAB+.

optimod

Bericht door optimod » 07 jul 2015 21:48

Fresh FM heeft vanaf vandaag ook weer toestemming om hun zenderpark flink uit te breiden.http://radio-tv-nederland.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag me alleen af hoeveel er daadwerkelijk on air zullen komen. Er zijn van die netwerkverbeteringen ook een hoop stations die uiteindelijk helemaal niets doen, ik noem een Wild FM die nog steeds toestemming heeft voor een frequentie in Almere. Nu ook weer een frequentie voor Fresh FM in Almere o.a.. Ik ben benieuwd.

Uncle2

Bericht door Uncle2 » 15 jul 2015 20:06

Zoeven op de website van Radio-tv-Nederland gelezen dat 8FM zijn zender op 88.8 mHz in Waalwijk in gebruik hebben genomen. Ik wens hun veel succes. Hopenlijk dat er niet te veel condities zijn anders blaast WDR5 Langenberg (100kW Erp) ze uit de ether. Hoe komen ze op het idee om die frequentie toe te kennen.

Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu » 16 jul 2015 00:44

hmm zie ik t nou goed dat RadioNL eigenlijk protesteert tegen de voorstellen van Radio Continu? :')

het Radiomannetje

Bericht door het Radiomannetje » 16 jul 2015 02:20

Ou-Tannu schreef:hmm zie ik t nou goed dat RadioNL eigenlijk protesteert tegen de voorstellen van Radio Continu? :')
Ja ! Als je het goed leest !dan lees je toch echt, dat hij protesteert tegen de netwerkverbeteringen van Radio Continu ! :eek: Maar tevens is de brief ook gericht tegen het Agentschap Telecom, omdat hij zich tekort gedaan voelt. (lees niet alle frequenties gekregen heeft die hij wilde hebben!) :cry: :cry:

En dat terwijl vele van zijn eigen aanvragen pressies hetzelfde beogen, en net zo overbodig en in strijd zijn met het netwerk verbeteringsbeleid als die van Radio Continu. :oops: :oops:
Typisch gevalletje van, de Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet ! :mad: :mad:
Als radiomaken niet zo verslavend zou zijn ! Had ik tijd over.

bjorn boonk

Bericht door bjorn boonk » 27 jul 2015 11:31

Ook 2 nieuwe voortellen weer
De 102.7 voor Radio 538 in stalberg ( bij Venlo) het betreft een verplaatsing van zender Markelo naar Stalberg (bij Venlo)
Ben benieuwd of vergund i.v.m. 102.8 van Dlf Wesel uit Duitsland die daar ook nog aardig sterk doorkomt in de Limburgse grensstreek met 316 watt.
En een steunzender in Leeuwarden voor met 1585watt op 60'meter (98.5 Fm) voor FREEZFM

het Radiomannetje

Bericht door het Radiomannetje » 27 jul 2015 12:11

bjorn boonk schreef:Ook 2 nieuwe voortellen weer

En een steunzender in Leeuwarden voor met 1585watt op 60'meter (98.5 Fm) voor FREEZFM
Dat is een steunzender van de hoofdzender in Smilde op 245 meter op 98.7 :???: met 22 kilowatt, die een groene dekking heeft in Leeuwarden volgens de gegevens van het AT.
Dus ook hier weer zo een dubbele dekking in het zelfde gebied ! en dus in strijd met het NFP en beleid omtrent de paarse gebieden. :cry:
Zal wel weer een ander programma op komen denk ik zo want er is al ruime dekking voor Freez. -zzz

Lang leve dit onzinnige beleid en het misbruik ervan door sommige partijen. -kots

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 27 jul 2015 15:57

bjorn boonk schreef:Ook 2 nieuwe voortellen weer
De 102.7 voor Radio 538 in stalberg ( bij Venlo) het betreft een verplaatsing van zender Markelo naar Stalberg (bij Venlo)
Ben benieuwd of vergund i.v.m. 102.8 van Dlf Wesel uit Duitsland die daar ook nog aardig sterk doorkomt in de Limburgse grensstreek met 316 watt.
Van Markelo (Twente!!) naar Venlo(Limburg!!! verplaatsen ? Lijkt me sterk. In Twente wonen meer luisteraars dan in dat stukje Limburg.
Laat Ons Luisteren!

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 27 jul 2015 15:58

sorry dubbele posting
Laat Ons Luisteren!

het Radiomannetje

Bericht door het Radiomannetje » 27 jul 2015 20:01

hanilascoltatore schreef:
Van Markelo (Twente!!) naar Venlo(Limburg!!! verplaatsen ? Lijkt me sterk. In Twente wonen meer luisteraars dan in dat stukje Limburg.
Toch is dit denk ik een slimme zet! 538 heeft totaal geen FM dekking in Limburg, en als ze dit creëren dan hebben ze in ieder geval een beetje dekking, dit ligt wel in het beeld dat 538 op termijn ook van de AM afscheid gaat nemen.

Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu » 27 jul 2015 20:05

ach hier op de Camping moet je het toch al niet van de FM hebben :')

enige wat goed door wil komen:

buiten antenne FM/VHF/UHF 12DB gain op FM verdere elektrische versterkingen..

NPO Radio 1/2/3FM/4
RadioNL
Qmusic ( ruist )
Radio Gelderland ( ruist )

en natuurlijk wat duits spul :P

VHF krijgen we gewoon netjes genoeg uitslag op 6B, 11C en 12C :)

bjorn boonk

Bericht door bjorn boonk » 27 jul 2015 21:09

@ outannu maar je kunt toch wel meer ontvangen op de camping dan alleen die Nederlandse zenders met buiten antenne?
@ het radiomannetje jawel een slimme zet om 538 ook in Venlo in de ether te krijgen alleen gaat dat storen op dlf102.8 uit Wesel Duitsland. En trouwens in midden en noord Limburg Doet 538 het wel via Gemert de mortel met 40kw en Roermond met 1.78 kw trouwens mag er van mij wel een zender in maastricht komen en daar op 102.7 uit te zenden of sky op 101.2 in Sittard
Als nsfn met Roermond 101.6 of sky met 10 kw naar zuid uitzenden vanaf Roermond .
En in maastricht zender op 101.2 of 101.8 fm of 101.6 Fm voor sky

Plaats reactie