MTV NL via T-DAB/T-DMB

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten
progmog

Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB

Bericht door progmog » 03 dec 2017 09:11

Noordzee schreef:
02 dec 2017 21:24
Efteling Kids Radio is per 1 december gestopt via MTV NL.
Dat is onverwachts, terwijl de zender het naar mijn idee best goed aanslaat. Ik hoor veel ouders met kinderen dat in de auto naar Eftelin wordt geluisterd.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 03 dec 2017 11:02

yep, ook bij ons vaak Efteling Kids vaak via DAB+ aan in de auto om de kinderen op de achterbank te vermaken.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

2n2219

Bericht door 2n2219 » 03 dec 2017 15:36

Madurodam FM schreef:
03 dec 2017 11:02
yep, ook bij ons vaak Efteling Kids vaak via DAB+ aan in de auto om de kinderen op de achterbank te vermaken.
Stream aan en verder luisteren. Ook via de App.
Wie weet vond de Efteling het gegraai van BP te duur worden...
Een programma is een hinderlijke onderbreking van het testbeeld.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 03 dec 2017 16:30

Stream aan in de auto ? Gaat duur ritje worden dan. Nee bij ons DAB+ onderweg. FM geeft teveel storing. Rond de Veluwe vaak uitval van landelijke zenders op FM.

terrestrial

Bericht door terrestrial » 03 dec 2017 18:32

Madurodam FM schreef:
03 dec 2017 16:30
Stream aan in de auto ? Gaat duur ritje worden dan. Nee bij ons DAB+ onderweg. FM geeft teveel storing. Rond de Veluwe vaak uitval van landelijke zenders op FM.
Ik denk dat jij een hele slechte antenne gebruikt want juist de FM zenders zijn keihard ook op de Veluwe. Als daar FM al niet goed werkt kun je DAB+ wel helemaal afschrijven met die babyfoon vermogens.

rodie

Bericht door rodie » 03 dec 2017 21:38

Madurodam FM schreef:
Duur ritje?
Ik weet niet bij welke provider jij dan zit, maar ik kan inmiddels 'onbeperkt' internetten op mijn bundel.
Dat onbeperkt is wel 'beperkt' tot 5GB per dag, daarna kan je gratis opwaarderen 1GB per sms.
Maar ik zie niet in waarom mij dit in de kosten zou lopen ...

progmog

Bericht door progmog » 04 dec 2017 10:14

rodie schreef:
03 dec 2017 21:38
Madurodam FM schreef:
Duur ritje?
Ik weet niet bij welke provider jij dan zit, maar ik kan inmiddels 'onbeperkt' internetten op mijn bundel.
Dat onbeperkt is wel 'beperkt' tot 5GB per dag, daarna kan je gratis opwaarderen 1GB per sms.
Het doet er niet toe welke provider iemand zit, maar niet iedereen kan onbeperkt internetten voor zijn mobiel betalen. 35 euro (of hoe duur dat mag zijn maar geen tientje) is voor velen nog steeds nog steeds een flink bedrag. Dus onbeperkt radioluisteren via de mobiel is gewoon duur.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 04 dec 2017 10:47

Het hele idee van echte radio is nu juist, dat iedereen die over een geschikte ontvanger beschikt, gratis en onbeperkt kan luisteren. Een internetabonnement is niet gratis.

Echtwel

Bericht door Echtwel » 04 dec 2017 11:33

Wifi word in 2025 strandaard aangeboden langst de snelweg dus gratis luisteren komt wel. Dat is dan meteen de dood steek van dab+ radio maar niet verder vertellen nu nog staats geheim ;)

EtherScout

Bericht door EtherScout » 04 dec 2017 11:52

Echtwel schreef:
04 dec 2017 11:33
Wifi word in 2025 strandaard aangeboden langst de snelweg dus gratis luisteren komt wel. Dat is dan meteen de dood steek van dab+ radio maar niet verder vertellen nu nog staats geheim ;)
Weet jij wel hoe WiFi werkt? Dit is technisch vrijwel onmogelijk en zeker om daarmee een ononderbroken radiostream aan iedere 130km/h rijdende auto mee aan te bieden. Maar als je het proberen wilt, dan succes.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 04 dec 2017 14:04

terrestrial schreef:
03 dec 2017 18:32
Madurodam FM schreef:
Ik denk dat jij een hele slechte antenne gebruikt want juist de FM zenders zijn keihard ook op de Veluwe. Als daar FM al niet goed werkt kun je DAB+ wel helemaal afschrijven met die babyfoon vermogens.
In tegendeel; ding heeft het altijd goed gedaan totdat de FM vol werd gestopt met kleine steunzendertjes. Als ik nu vanuit Den Haag naar Arnhem op de A12 rij en Radio Veronica aan zet op FM valt hij net voorbij Utrecht al regelmatig weg. Rond Veenendaal komt er zelfs een signaal overheen terwijl mijn RDS automatisch op zoek zou moeten gaan naar een beter signaal, maar die is er niet. Dat is de reden waarom ik echt (en ook ik was in eerste instantie enorm sceptisch) verrast blij ben met DAB+ waarbij ik onderweg geen enkele storing heb.
rodie schreef:
03 dec 2017 21:38
Madurodam FM schreef:
Duur ritje?

Ik heb een tijdje gedaan, in de auto luisteren via bundel. Al halverwege de maand zat ik door mijn bundel heen en kon ik een behoorlijk bedrag bijlappen. Het is wat EtherScout zegt; radio luisteren moet gratis zijn.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 12 jun 2018 20:19

Edit: Dubbel gepost, excuus. Deze graag verwijderen.
Laatst gewijzigd door EtherScout op 12 jun 2018 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

EtherScout

Bericht door EtherScout » 12 jun 2018 20:34

Quotes uit topic 'DAB+ Publieke omroep':
DX'r schreef:
12 jun 2018 19:06
2n2219 schreef:
09 jun 2018 07:52
En daar ging het mij om. Als goed voorbeeld is daarvan Hotradio bij MTVNL. Klinkt écht als middengolf. En dat op een netwerk waar geen ruimtegebrek heerst.
Bij MTVNL draait het om de centen, meer kwaliteit is meer betalen.
Omdat men daar de prijzen absurd hoog houdt haakt overigens iedere nieuwkomer af.
Slimme actie van MTVNL+de commerciele VCR club (die samenwerken) want zo zullen ze geen last krijgen van 'vervelende' concurrenten op DAB.
Wie zijn de dupe hiervan? De luisteraar want daarmee blijft het aanbod helemaal knudde hier in Nederland en juist via MTVNL had het vele malen leuker kunnen zijn.
Dat het kwaaie opzet is, wil ik graag geloven. Maar het weren van concurrentie dé reden van de oprichting van MTVNL zijn geweest? Het is nooit veel geweest, maar de vergunning is nooit ingeleverd wegens gebrek aan succes van DMB-T, zoals Callmax toen wel netjes gedaan heeft met de L-bandfrequenties.

Okee, stel dat het helemaal waar is, valt de VCR dan wat te verwijten of zijn ze gewoon de boel te slim af? Ik vind het in ieder geval onfatsoenlijk. Maar vergeet de rol van de overheid niet. In 2009 had de overheid laag 3, de provinciale kavels, gewoon op de plank moeten laten liggen, ondanks het gelobby van MTVNL. Gelobby mag je als overheid gewoon negeren! Laag 3 had in 2011 pas uitgegeven mogen worden en dan aan de regionale omroepen, die in deze laag thuis horen. Maar ook na 2009 had de overheid in kunnen en moeten grijpen. Had MTVNL een zak geld gegeven voor de vergunning (onze fout, alsjeblieft) om zo deze blunder uit 2009 ongedaan te maken.

Noordzee

Bericht door Noordzee » 26 jun 2018 18:58

KBC schrijft op Facebook:

KBC Radio begint zeer snel met DAB+ in de provincie Utrecht!

https://www.facebook.com/TheMightyKbc/p ... 4116047696

Het kan bijna niet anders dan dat dit via MTV NL gaat lopen.....

density1

Bericht door density1 » 26 jun 2018 20:42

Lijkt me sterk. Zal wel 8a bedoeld mee worden.

Plaats reactie