MTV NL via T-DAB/T-DMB

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten
HansHeino

Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB

Bericht door HansHeino » 17 apr 2017 15:22

radiogolfje schreef:
16 apr 2017 22:06
Maar nu begin ik door te krijgen waarom ik gisteren een DAB radio heb omgeruild wegens vage klachten.
Op een aantal zenders ging na verloop van tijd het audio steeds zachter, ander merk radio niet.

Dat was me alleen opgevallen met de MTV streams, niet op 12C en niet op de eigen muxen die in via internet binnenhaal en uitzend.
Dit zou inderdaad heel goed de reden kunnen zijn. :wink: Ondertussen is de bug in de player opgelost en klinken stations met 32kHz samplerates ook correct.

JG van Straten

Bericht door JG van Straten » 19 apr 2017 16:23

Audio met een samplerate van 48kHz gaat het audiobereik tot 21.8 kHz en bij een samplerate van 32kHz gaat het audiobereik tot 14.5 kHz. Bron:http://wiki.audacityteam.org/wiki/Sample_Rates Dus in theorie zal een 48kbps stream met 32kHz beter (maar iets doffer) moeten klinken dan met 48kHz, omdat er minder informatie is door het ontbreken van de hoge tonen vanaf 14.5 tot 21.8 kHz. Wie kan daar meer over vertellen?

EtherScout

Bericht door EtherScout » 06 jun 2017 21:11

Radio Mexico is gestopt en Radio JND zit inmiddels ook op FM en dus op het bijbehorende bovenregiokavel. Weer een regio minder; het schiet zo niet op bij MTVNL. Binnenkort de veiling van het nieuwe tweede bovenregiokavel (eigen plekje voor je station) en wellicht ook nog de definitieve verdeling van de bovenlokale kavels (veel goedkoper). Mobiele TV is er vooral on-demand via internet. Kortom, wie heeft straks MTVNL nog nodig?

DX'r

Bericht door DX'r » 06 jun 2017 21:29

EtherScout schreef:
06 jun 2017 21:11
Radio Mexico is gestopt en Radio JND zit inmiddels ook op FM en dus op het bijbehorende bovenregiokavel. Weer een regio minder; het schiet zo niet op bij MTVNL. Binnenkort de veiling van het nieuwe tweede bovenregiokavel (eigen plekje voor je station) en wellicht ook nog de definitieve verdeling van de bovenlokale kavels (veel goedkoper). Mobiele TV is er vooral on-demand via internet. Kortom, wie heeft straks MTVNL nog nodig?
Radio West en NH Radio vanwege het belachelijke shit netwerk wat ze nu op 8A hebben :lol:

EtherScout

Bericht door EtherScout » 06 jun 2017 22:26

DX'r schreef:
06 jun 2017 21:29
EtherScout schreef:
06 jun 2017 21:11
Radio West en NH Radio vanwege het belachelijke shit netwerk wat ze nu op 8A hebben :lol:
Nog wel, maar in september is de grootste dwarsligger verdwenen en gaan er nieuwe minimumeisen gelden. Het zou zomaar eens goed kunnen komen met 8A. Op de andere muxen kan het immers ook.

Sattools

Bericht door Sattools » 07 jun 2017 09:05

Ik snap sowieso niet waarom op alle muxen van MTVNL diverse zenders worden uitgezonden, behalve in Noord Brabant??? Staan nu twee zenders aan waarop niks word uitgezonden. Maar ook de zenders snap ik niet. Neem Efteling Radio, overal op MTVNL behalve op de plek waar het pretpark staat???

DX'r

Bericht door DX'r » 07 jun 2017 10:26

Sattools schreef:
07 jun 2017 09:05
Ik snap sowieso niet waarom op alle muxen van MTVNL diverse zenders worden uitgezonden, behalve in Noord Brabant??? Staan nu twee zenders aan waarop niks word uitgezonden. Maar ook de zenders snap ik niet. Neem Efteling Radio, overal op MTVNL behalve op de plek waar het pretpark staat???
JND zit nog op 9C en afgelopen weekend zat Roparun er ook op.

Wellicht onbegrijpelijk dat JND er nog op zit en Efteling niet maar de 1e zit vast aan een contract en moet zijn tijd uitzingen en de 2e is een centenkwestie want laten we eerlijk zijn investeren in DAB via MTVNL is natuurlijk hetzelfde als je geld in de sloot gooien want de bedragen zijn niet in verhouding met wat je ervoor terug krijg -zzz

EtherScout

Bericht door EtherScout » 07 jun 2017 11:06

DX'r schreef:
07 jun 2017 10:26
Sattools schreef:

Wellicht onbegrijpelijk dat JND er nog op zit en Efteling niet maar de 1e zit vast aan een contract en moet zijn tijd uitzingen en de 2e is een centenkwestie want laten we eerlijk zijn investeren in DAB via MTVNL is natuurlijk hetzelfde als je geld in de sloot gooien want de bedragen zijn niet in verhouding met wat je ervoor terug krijg -zzz
Roparun zat er gratis op, gesponsord door Broadcast Partners en MTVNL. En dat zelfs op 96 kbit/s, waarvoor ruimte genoeg is. Tsja, zo kan het natuurlijk makkelijk.

2n2219

Bericht door 2n2219 » 07 jun 2017 20:00

EtherScout schreef:
07 jun 2017 11:06
Roparun zat er gratis op, gesponsord door Broadcast Partners en MTVNL. En dat zelfs op 96 kbit/s, waarvoor ruimte genoeg is. Tsja, zo kan het natuurlijk makkelijk.
Die 96, dat was er niet aan af te horen. Net zo ruk als de rest #onthemove
Een programma is een hinderlijke onderbreking van het testbeeld.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 07 jun 2017 20:50

Heb het gehele weekend Roparunradio via DAB+ beluisterd en vond het enorm goed klinken. Geen van de vele lokale FM frequenties (en evenementenfrequentie vanuit Rotterdam) waren ruisvrij te ontvangen in Den Haag. Wat een genot om zo'n evenementenzender dan via DAB+ te kunnen ontvangen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Sattools

Bericht door Sattools » 08 jun 2017 09:15

DX'r schreef:
Sattools schreef:

Ja, JND 'ziet' mijn radio niet via MTVNL omdat ie ook op 7A zit een daar een betere signaalsterkte van heeft plaatst hij hem onder 7A. Vandaar dat ik dacht dat de MUX inmiddels leeg was. Maar om terug te komen op de overige zenders op MTVNL, het prijsverschil zal hem toch niet zitten in die ene MUX die al die overige zenders niet heeft?? Overigens waarom zou bijvoorbeeld NH dan op alle Muxen zitten als ze er ook voor kunnen kiezen om allen in Noord Holland op MTVNL te zitten? Ik zou graag zien dat Brabant ook het overige aanbod zou krijgen.

Debaser

Bericht door Debaser » 10 jun 2017 14:28

DX'r schreef:
Het is wel echt heel duur. Natuurlijk snap ik dat dit bedrijf ooit licenties heeft gekocht en die terug moet verdienen, maar het is dan ook alleen maar verdienen. Geïnvesteerd wordt er amper. Dekking is er alleen als je geluk hebt in de buurt van een zender te wonen. Op zich is het goed dat er een commerciële aanbieder van DAB is, normaliter zou dat positief zijn voor het aanbod. Maar dat komt nu van de grond omdat het te duur is en je alsnog nergens te ontvangen bent.

Overigens biedt MTVNL wel aan om het netwerk uit te breiden wanneer een broadcaster dat wil. Moet je wel deels zelf betalen...
Be a debaser!

Dikkertje Dab

Bericht door Dikkertje Dab » 13 jun 2017 21:25

Iemand een idee wat er met Hotradio Hits aan de hand is ? Al dagen geen geluid via hun DAB+ kanaal

Noordzee

Bericht door Noordzee » 02 dec 2017 21:24

Efteling Kids Radio is per 1 december gestopt via MTV NL.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 02 dec 2017 21:56

Behoorlijke domme keuze van Efteling om nu te stoppen met doorgifte via DAB+ terwijl RadioNL Kids juist is gestart.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

Plaats reactie