MTV NL via T-DAB/T-DMB

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten
Plaats reactie
passie3105

Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB

Bericht door passie3105 » 04 feb 2017 06:55

In Twente is de ontvangst van 11B MTV veel beter geworden. Voorheen alleen rond Markelo ontvangst maar nu tot in Almelo, Hengelo storingsvrij.

Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM » 04 feb 2017 13:55

En van de hier eerder genoemde zender Dance XL horen we uiteraard niets meer. Wel een bericht rondsturen dat je 'binnenkort' te beluisteren zal zijn via DAB+ en dan maanden niets meer van je laten horen. Blijkt dat de heren achter Dance XL ook de mensen achter Radio Centraal Den Bosch zijn, en ook van die zender hebben ze ooit beweerd dat deze snel zou starten op DAB+. Lijkt dus veelal om loze berichten te gaan, misschien om via persberichten toch weer wat naamsbekendheid te krijgen. Ook XTRA heeft na het melden van de komst naar DAB+ niets meer van zich laten horen. Waarom vooraf zoveel roepen terwijl je het toch niet gaat waar maken ? Daarom extra veel bewondering voor Lex Harding die zonder persberichten vooraf, gewoon zijn zender op DAB+ zet. Dat er nog vele goede initiatieven mogen volgen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"

jassy

Bericht door jassy » 04 feb 2017 20:13

passie3105 schreef:
04 feb 2017 06:55
In Twente is de ontvangst van 11B MTV veel beter geworden. Voorheen alleen rond Markelo ontvangst maar nu tot in Almelo, Hengelo storingsvrij.
Ik kan voor noord en oost Twente geen verbetering melden. Ook in Hengelo 0,0 ontvangst. Hebben ze in Hengelo een extra steunzender getest?
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore » 04 feb 2017 22:55

jassy schreef:
04 feb 2017 20:13
passie3105 schreef:
04 feb 2017 06:55
Ik kan voor noord en oost Twente geen verbetering melden. Ook in Hengelo 0,0 ontvangst. Hebben ze in Hengelo een extra steunzender getest?
Hier in Boekelo ook nog geen verbetering bemerkt op 2 radiotoestellen.
Laat Ons Luisteren!

dab radio

Bericht door dab radio » 04 feb 2017 23:12

En in heel noord Nederland niets!

bjorn boonk

Bericht door bjorn boonk » 05 feb 2017 10:05

ook hier in Gelselaar kan ik nog niks merken, alleen op zolder heb ik soms ontvangst maar dan valt die vaak weer weg.
en dit is ongeveer 10km ten zuid/zuidoosten van de toren van Markelo.

DAB+ fan

Bericht door DAB+ fan » 05 feb 2017 17:26

Ik in Oosterhout Noord-Brabant vind het een belachelijk MTVNL netwerk ik had begrepen dat ze landelijk dekkend
zouden zijn maar dat is dus niet het geval met geluk kan ik nog iets mee pakken van de randstad maar in de bebouwde
kom veel uitval

Debaser

Bericht door Debaser » 05 feb 2017 17:43

DAB+ fan schreef:
05 feb 2017 17:26
Ik in Oosterhout Noord-Brabant vind het een belachelijk MTVNL netwerk ik had begrepen dat ze landelijk dekkend
zouden zijn maar dat is dus niet het geval met geluk kan ik nog iets mee pakken van de randstad maar in de bebouwde
kom veel uitval
Dat heb je dan verkeerd begrepen. MTVNL heeft juist alleen relatief kleine zendertjes in een beperkt aantal plaatsen. Werkt een beetje volgens het 'u vraagt, wij draaien'-principe geloof ik. Als jij als zender op een bepaalde locatie te ontvangen wilt zijn waar nu geen dekking is, dan regelen ze dat. Maar daar zul je vast voor moeten betalen. Ik kan de Brabantse mux hier overigens ontvangen, maar je mist er weinig aan als je dat niet kunt :wink:.

De dekking zoals die bijvoorbeeld op http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab%20 ... 202016.jpg staat is niet echt realistisch.
Be a debaser!

EtherScout

Bericht door EtherScout » 05 feb 2017 20:02

Debaser schreef:
05 feb 2017 17:43
DAB+ fan schreef:
05 feb 2017 17:26
kom veel uitval
Dat heb je dan verkeerd begrepen. MTVNL heeft juist alleen relatief kleine zendertjes in een beperkt aantal plaatsen. Werkt een beetje volgens het 'u vraagt, wij draaien'-principe geloof ik. Als jij als zender op een bepaalde locatie te ontvangen wilt zijn waar nu geen dekking is, dan regelen ze dat. Maar daar zul je vast voor moeten betalen. Ik kan de Brabantse mux hier overigens ontvangen, maar je mist er weinig aan als je dat niet kunt :wink:.

De dekking zoals die bijvoorbeeld op http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab%20 ... 202016.jpg staat is niet echt realistisch.
Volgens mij klopt dit kaartje aardig. Je moet afgaan op de rode gebieden. In de gele gebieden is er alleen (storingsvrije) ontvangst met de antenne op een gunstige plaats, zoals op een auto, of de draagbare radio op zolder.

Debaser

Bericht door Debaser » 05 feb 2017 21:36

EtherScout schreef:
05 feb 2017 20:02
Volgens mij klopt dit kaartje aardig. Je moet afgaan op de rode gebieden. In de gele gebieden is er alleen (storingsvrije) ontvangst met de antenne op een gunstige plaats, zoals op een auto, of de draagbare radio op zolder.
Hmwa, misschien dan alleen niet waar ik rijd ;-). Heb althans buiten de rode gebieden echt amper ontvangst van die zenders, ook niet in de auto. Ik zeg al: Ik mis er weinig aan, maar toch. Het is vooral zonde dat MTVNL het nalaat om te investeren.
Be a debaser!

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 05 feb 2017 22:02

De zender achter mijn huis in Lelydorp is van 10 naar 250 Watt gegaan (denk ik) maar kan met een sprietje op de garage ook Brabant nog ontvangen. kanaal 8A (lopik ?) is maar 2 dB harder dan de 9C.
Lasercom, de betaalbare DAB zender

Uncle2

Bericht door Uncle2 » 22 mar 2017 15:20

Waarom ontvangt mijn autoradio (Kenwood KDC-BT73DAB) BBC World Service niet uit het MTV Bouquet en stemt die radio, als ik op een zender uit het MTV bouquet wil ontvangen, steeds maar af op de nauwelijks te ontvangen zender (DAB kanaal 5B) uit Rotterdam, terwijl 11A vanuit Amsterdam hier in Diemen binnen knalt?

Weet iemand het antwoord?

big T

Bericht door big T » 22 mar 2017 15:53

omdat deze in het geheugen staat?
Sent from my laptop using Windows

glokhoff

Bericht door glokhoff » 22 mar 2017 17:35

Ja, even opnieuw 'full scan' doen, en dan opnieuw proberen :wink:

HansHeino

Bericht door HansHeino » 14 apr 2017 02:52

Voor het eerst kan ik nu DAB+ ontvangen, ik had nog een USB-stick liggen en kwam een progje tegen. -smok
Hier in Zwolle krijg ik ook Markelo 11B mee, maar met 0 streepjes. Wel keurig audio!
Afbeelding
NH Radio 11B klinkt zonder onderbrekingen. Maar de rest van 11B klinkt met verkeerde pitch (te hoog) en met onderbrekingen, gebruiken die soms een andere codering wat mijn software wellicht nog niet begrijpt?

Plaats reactie