MTV NL via T-DAB/T-DMB

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

EtherScout

Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB

Bericht door EtherScout »

Arrow Classic Rock is nu stil op 7D. Van slecht geluid naar geen geluid. Hier zullen ze wel iets aan gaan doen, lijkt mij. Later vandaag goed geluid?
lion

Bericht door lion »

EtherScout schreef: 20 jun 2021 09:18 Arrow Classic Rock is nu stil op 7D. Van slecht geluid naar geen geluid. Hier zullen ze wel iets aan gaan doen, lijkt mij. Later vandaag goed geluid?
Zowel Magic als Arrow later in de ochtend alweer te beluisteren. Dat zal een tijdelijke onderbreking geweest zijn. Ik vind Magic wel prima klinken nu in vergelijking met gisteren.☺
Hajeco

Bericht door Hajeco »

Vanmiddag maar weer eens geluisterd maar Arrow via mtv, klinkt nu wel goed (of mijn radio maakt er wat van)
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

Helaas is geen enkele zender hier (kop v noord holland) via MTVNL te ontvangen, alleen in flarden buitenshuis. Ondanks de optimistische kaartjes op de sites van Magic en Arrow. Ik weet niet of er ergens kaarten zijn wat de ontvangst wel zou moeten zijn?
jassy

Bericht door jassy »

Vannacht is Tomorrowland OWR gestart op MTVNL met 96kbps.

Dit begint nu toch wel een mux met een grote variatie aan stations te worden zo! Bevalt me heel erg goed!
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

R.J. Mulder schreef: 23 jun 2021 20:31 Helaas is geen enkele zender hier (kop v noord holland) via MTVNL te ontvangen, alleen in flarden buitenshuis. Ondanks de optimistische kaartjes op de sites van Magic en Arrow. Ik weet niet of er ergens kaarten zijn wat de ontvangst wel zou moeten zijn?
https://www.radio-tv-nederland.nl/dab/mtvnl-7d.html
Het klopt dus dat je in de kop van NH alweer behoorlijk verwijderd bent van opstelpunt Amsterdam.
Je zult het signaal dus ook moeten krijgen via de 10 kW van Lelystad.

Ik ben trouwens ook van mening dat alle dab+ zenderlocaties in NL wel een flinke boost kunnen gebruiken om vergelijkbare ontvangst met FM te creëren. Als dab+ de opvolger van FM moet worden, wordt het inmiddels hoog tijd iets aan de zendersterktes te doen. Te beginnen bij de zenders meer in het binnenland, als er voor de zenders langs de grens internationaal overleg nodig is.
JanL

Bericht door JanL »

jassy schreef: 05 jul 2021 06:52 Vannacht is Tomorrowland OWR gestart op MTVNL met 96kbps.

Dit begint nu toch wel een mux met een grote variatie aan stations te worden zo! Bevalt me heel erg goed!
Babyfoonzenders helaas
EtherScout

Bericht door EtherScout »

JanL schreef: 05 jul 2021 09:51
jassy schreef: 05 jul 2021 06:52 Vannacht is Tomorrowland OWR gestart op MTVNL met 96kbps.

Babyfoonzenders helaas
Geen babyfoonzenders, maar ontbrekende zenders. De zenders die ze wel hebben staan, hebben een vermogen van meerdere kilowatts. Dekking ontbreekt nog in de kop van Noord-Holland, op de waddeneilanden en langs de waddenkust, in noord Overijssel, in het grootste gedeelte van Gelderland, in Zeeland, in oost Brabant en noord en midden Limburg.

Hoe meer stations erop komen, hoe groter de kans op extra zenders is. Nieuwe zenders in o.a. Wieringermeer, Leeuwarden, Groningen, Zwolle, Arnhem, Goes, De Mortel en Roermond zouden meer dan welkom zijn.
jassy

Bericht door jassy »

EtherScout schreef: 05 jul 2021 11:58

Babyfoonzenders helaas
Geen babyfoonzenders, maar ontbrekende zenders. De zenders die ze wel hebben staan, hebben een vermogen van meerdere kilowatts. Dekking ontbreekt nog in de kop van Noord-Holland, op de waddeneilanden en langs de waddenkust, in noord Overijssel, in het grootste gedeelte van Gelderland, in Zeeland, in oost Brabant en noord en midden Limburg.

Hoe meer stations erop komen, hoe groter de kans op extra zenders is. Nieuwe zenders in o.a. Wieringermeer, Leeuwarden, Groningen, Zwolle, Arnhem, Goes, De Mortel en Roermond zouden meer dan welkom zijn.
De Kop van Overijssel wordt nog verrassend goed gedekt door Lelystad en Smilde. Apeldoorn en Arnhem wordt gedekt door Hilversum, onder Arnhem doet Rotterdam nog een beetje mee. Heb dit zelf kunnen testen.

Wat mij betreft echt gemist worden Wieringen, Eindhoven/Roermond en Goes (Deze dan op 9A). Natuurlijk moet het net nog sterk verdicht gaan worden maar er is een hele redelijke basisdekking!
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
density1

Bericht door density1 »

Ik hoor hele andere muziek op hun DAB kanaal dan via hun website. Zijn er meerdere versies?
Feivel

Bericht door Feivel »

density1 schreef: 05 jul 2021 13:03 Ik hoor hele andere muziek op hun DAB kanaal dan via hun website. Zijn er meerdere versies?
Klopt. Ieder land krijgt een eigen versie. De wereldwijde versie is op de site van Tomorrowland Radio te horen. In België, Nederland, Roemenië en Zwitserland zijn straks eigen DJ's uit het eigen land te horen. Er worden ongetwijfeld ook wel wat programma's van de wereldwijde versie gedeeld op die landelijke zenders.
density1

Bericht door density1 »

Maar waar online is die Nederlandse versie dan te beluisteren die je ook op DAB hoort?
rocks

Bericht door rocks »

Moet zeggen klink wel lekker op m'n dab+ op het werk.... weer eens wat anders dan die standaard hitjes de hele dag.
JG van Straten

Bericht door JG van Straten »

density1 schreef: 05 jul 2021 13:03 Ik hoor hele andere muziek op hun DAB kanaal dan via hun website. Zijn er meerdere versies?
Tomorrowland OWR via de Belgische DAB (11A) verschilt van de Nederlandse versie maar is wel dezelfde als deze versie

https://www.tomorrowland.com/home/radio
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

jassy schreef: 05 jul 2021 12:09
EtherScout schreef: 05 jul 2021 11:58
Babyfoonzenders helaas

De Kop van Overijssel wordt nog verrassend goed gedekt door Lelystad en Smilde. Apeldoorn en Arnhem wordt gedekt door Hilversum, onder Arnhem doet Rotterdam nog een beetje mee. Heb dit zelf kunnen testen.

Wat mij betreft echt gemist worden Wieringen, Eindhoven/Roermond en Goes (Deze dan op 9A). Natuurlijk moet het net nog sterk verdicht gaan worden maar er is een hele redelijke basisdekking!
die 50 Watt uit Tjerkgaast zet ook geen zoden aan dijk voor het noorden en noordwesten, als ze daar eens knap vermogen op zetten pak je al een deel van de probleemgebieden op de wadden en wellicht ook kop v noordholland.
Plaats reactie