MTV NL via T-DAB/T-DMB

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

jassy

Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB

Bericht door jassy »

Nu nog wel even aan de klankinstellingen schroeven want vooral Arrow klinkt niet goed. Op 6B is het helder en luid maar op 7D nog dof en zacht. Komt vast goed de komende dagen!
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/
EtherScout

Bericht door EtherScout »

fdboer schreef: 18 jun 2021 08:39 En nu nog fatsoenlijke dekking voor MTV NL anders heb je er nog steeds niks aan.
Dat is altijd een verhaal van de kip en het ei. Ik verwacht dat die dekking beter wordt, zodra er meer stations op het netwerk komen. Daarom zal Arrow komend jaar ook nog wel op 6B en 7A te horen zijn, denk ik.
jassy schreef: 18 jun 2021 08:54 Nu nog wel even aan de klankinstellingen schroeven want vooral Arrow klinkt niet goed. Op 6B is het helder en luid maar op 7D nog dof en zacht. Komt vast goed de komende dagen!
Dat viel mij ook al op. Het hoog is ook niet mooi en zit vol artefacts. Komt vast goed. Ik ben wel blij dat Arrow terug is!
density1 schreef: 18 jun 2021 02:09 Modulatie van Magic wel aan de lage kant, erg zacht.. Van wie is dit project? En Arrow ontvang ik nog gewoon op de andere mux niet op die van MTVNL.
Arrow heeft op beide netten hetzelfde stations-ID. Daarom laat jouw radio 'm maar één keer zien. Ik denk dat de regiomux bij jou sterk genoeg is om de ontvanger niet van mux te laten wisselen.
EtherScout

Feivel schreef: 18 jun 2021 02:25
density1 schreef: 18 jun 2021 02:22 Ik zag het inmiddels ook ja. Maar waarom zou je een radiostation starten op DAB met 'FM' in je naam...? Dat snap ik dan weer niet.
Klinkt als een 80's zender van wat ik tot nu toe hoor, dat is wel een toevoeging. De automatisering/playout software neemt er alleen een loopje mee, muziek snelheden variëren nogal.
Niet alleen 80’s. Juweeltjes uit de gehele popmuziek. Zo’n toevoeging vind ik het nog niet. Dezelfde muziek is ook op Radio 10, de meeste lokale omroepen en regionale omroepen te horen.
Al kwamen er nummers voorbij, die ik niet zo vaak hoor, klinkt Magic FM naar mijn gevoel inderdaad als dertien in een dozijn. Ik denk, dat wij nu wel kunnen stellen, dat voor iedere goede toevoeging aan het aanbod, er minstens twee stations verschijnen die niets toevoegen. Blijkbaar werkt de markt zo. Daarom kan er maar beter zo veel mogelijk ruimte zijn op DAB+, zodat er tussen al die stations toch nog genoeg leuke stations te ontvangen zijn.
density1

Bericht door density1 »

density1 schreef: 18 jun 2021 02:22 Ik zag het inmiddels ook ja. Maar waarom zou je een radiostation starten op DAB met 'FM' in je naam...? Dat snap ik dan weer niet.
Klinkt als een 80's zender van wat ik tot nu toe hoor, dat is wel een toevoeging. De automatisering/playout software neemt er alleen een loopje mee, muziek snelheden variëren nogal.
Niet alleen 80’s. Juweeltjes uit de gehele popmuziek. Zo’n toevoeging vind ik het nog niet. Dezelfde muziek is ook op Radio 10, de meeste lokale omroepen en regionale omroepen te horen.
Ik hoorde een aantal 80's achter elkaar dus dacht even aan een 80's only station wat echt nog wel een toevoeging kan zijn. Maar als ze het zelfde gaan brengen als Radio 10 en menig ander station is het de moeite niet waard.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 18 jun 2021 11:04
Ik hoorde een aantal 80's achter elkaar dus dacht even aan een 80's only station wat echt nog wel een toevoeging kan zijn. Maar als ze het zelfde gaan brengen als Radio 10 en menig ander station is het de moeite niet waard.
playlist: https://www.magicfm.nl/
density1

Bericht door density1 »

Zie toch wel veel 80's. Best wel originele zelfs. Nu het geluid nog beter, op de stream ook.
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

FIjn dat Arrow Classic Rock weer goed te ontvangen is in de Randstad. Of Magic een meerwaarde heeft valt nog te bezien.... denk dat er nog aardig wat aan zit te komen uit de koker van Joe of Nostalgie ;) Maar waar ik echt met smart op zit te wachten is het hier eerder genoemde One World Radio van Tomorrowland. Wat ID&T niet lukte krijgen ze in Belgie wel van de grond. Het station klinkt behoorlijk strak met Engelse presentatie en ze spelen niet los wat EDM hitjes van begin tot eind, maar in 1 lange mix aan elkaar. Geinig ook om te lezen dat op de lokale mux in Eindhoven de countryzender Nashville FM van start gaat. Zat ooit landelijk op het kabelnet.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
rvbracht

Bericht door rvbracht »

Goh, het wordt nog eens wat met dat MTV NL qua aanbod op DAB+
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Pascal. K schreef: 15 apr 2021 13:49
WinnaarRadioring2023 schreef: 14 apr 2021 13:38
EtherScout schreef: 14 apr 2021 11:26

Als dat zo is, dan zijn ze er niet zeker van dat zij de veiling voor Laag 7 gaan winnen. Dit zou dan betekenen dat RadioCorp uitbreiding op DAB+ serieus neemt. Hun verhuurbeleid op 11C laat echter een ander beeld zien: geen concurrentie voor de FM-stations, zelfs niet van nieuwe stations van henzelf.
Dat klopt niet. RadioCorp verhuurd een deel van zijn kavel aan Radio Maria. Daarmee ontstaat er automatisch meer concurrentie.
En een heel klein overgebleven deel aan Kink
Zou het verhuren van het BG Radio-deel aan een subkanaal van Kink dan niet veel logischer zijn? Trekt me dunkt meer luisteraars dan BG Radio.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Hajeco

Bericht door Hajeco »

jassy schreef: 18 jun 2021 08:54 Nu nog wel even aan de klankinstellingen schroeven want vooral Arrow klinkt niet goed. Op 6B is het helder en luid maar op 7D nog dof en zacht. Komt vast goed de komende dagen!
Volgens mij is het intussen aardig beter geworden maar het is en blijft DAB -+dance
EtherScout

waterveenmos schreef: 18 jun 2021 14:00 Zou het verhuren van het BG Radio-deel aan een subkanaal van Kink dan niet veel logischer zijn? Trekt me dunkt meer luisteraars dan BG Radio.
Op dit moment heeft BG-Radio niets met RadioCorp op 11C te maken. Iedereen mag ruimte huren bij MTVNL. Het zou kunnen, dat BG-Radio ruimte bezet houdt voor een toekomstig station, maar het zou ook kunnen dat BG-Radio de ruimte zelf gehuurd heeft en deze ook wil blijven gebruiken. Ik hoop dat eerste.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

waterveenmos schreef: 18 jun 2021 14:00
Pascal. K schreef: 15 apr 2021 13:49
WinnaarRadioring2023 schreef: 14 apr 2021 13:38

Dat klopt niet. RadioCorp verhuurd een deel van zijn kavel aan Radio Maria. Daarmee ontstaat er automatisch meer concurrentie.
En een heel klein overgebleven deel aan Kink
Zou het verhuren van het BG Radio-deel aan een subkanaal van Kink dan niet veel logischer zijn? Trekt me dunkt meer luisteraars dan BG Radio.
Kink heeft eerder aangegeven geen overbodige kosten te willen maken om zo financieel sterk en gezond te zijn bij eventuele veiling van FM. Dus een subkanaal zie ik niet gebeuren.

BG deel is niet van radiocorp op DAB+ maar MTVNL. Radiocorp is wel de partij die de uitzendvergunning/erkenning als commerciele omroep op naam heeft staan.
density1

Bericht door density1 »

Ik ontvang Arrow helemaal niet op MTVNL, bij mij ontvang ik hem nog steeds op 6B. Heb de radio opnieuw ingescand alleen Magic FM is er bij gekomen maar Arrow niet. Hoe kan dit? Wat is de zender naam, op 6B is het Arrow C R.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 18 jun 2021 20:58 Ik ontvang Arrow helemaal niet op MTVNL, bij mij ontvang ik hem nog steeds op 6B. Heb de radio opnieuw ingescand alleen Magic FM is er bij gekomen maar Arrow niet. Hoe kan dit? Wat is de zender naam, op 6B is het Arrow C R.
Zelfde ID dus hij pakt voor jouw lokatie de sterkste en dus 1 keer ARROW C R
density1

Bericht door density1 »

MTVNL is hier even sterk, misschien nog wel wat sterker want anders had hij ook Magic FM niet gepakt.
Plaats reactie