MTV NL via T-DAB/T-DMB

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
EtherScout

Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB

Bericht door EtherScout »

WinnaarRadioring2023 schreef: 16 apr 2021 10:54
EtherScout schreef: 15 apr 2021 23:51 Het is echt niet de overheid. Nogmaals, de veiligbedragen zijn niet groot genoeg om serieus impact te hebben op de rijksbegroting. Het zijn de grote commerciële radiobedrijven, die gepleit hebben voor extra ruimte op DAB+. En die krijgen ze ook. Maar de overheid zorgt wel voor een veiling, zodat anderen ook mee kunnen bieden. Ze zorgen zelfs voor een maximumaantal kavels per bedrijf.
Precies, de commerciële radiobedrijven vragen om meer kavels. Dat heeft commerciële belangen. En de overheid werkt er graag aan mee, want die paar honderd miljoen die het oplevert, ook al vind jij het een schijntje, die kan prima weggegooid worden in een of andere bodemloze put.

In normaal Nederlands, het is een win-win situatie voor overheid en radiostations. De overheid krijgt geld (ook al vind jij het weinig) en de radiostations schakelen concurrentie uit.
Nee, het is anders: de overheid interesseert het niet genoeg. Zij zijn kneiterdruk met allerlei zaken, die veel belangrijker zijn dan de verdeling van commerciële radiofrequenties. Als je wilt dat de overheid iets voor jouw belang doet, dan moet je met ze gaan praten, oftewel lobbyen. Daar zijn clubs als VCR, NLCR en KRCO voor. Wat Laag 7 betreft, heeft de VCR z'n werk goed gedaan.
WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

EtherScout schreef: 16 apr 2021 11:39
WinnaarRadioring2023 schreef: 16 apr 2021 10:54
EtherScout schreef: 15 apr 2021 23:51 Het is echt niet de overheid. Nogmaals, de veiligbedragen zijn niet groot genoeg om serieus impact te hebben op de rijksbegroting. Het zijn de grote commerciële radiobedrijven, die gepleit hebben voor extra ruimte op DAB+. En die krijgen ze ook. Maar de overheid zorgt wel voor een veiling, zodat anderen ook mee kunnen bieden. Ze zorgen zelfs voor een maximumaantal kavels per bedrijf.
Precies, de commerciële radiobedrijven vragen om meer kavels. Dat heeft commerciële belangen. En de overheid werkt er graag aan mee, want die paar honderd miljoen die het oplevert, ook al vind jij het een schijntje, die kan prima weggegooid worden in een of andere bodemloze put.

In normaal Nederlands, het is een win-win situatie voor overheid en radiostations. De overheid krijgt geld (ook al vind jij het weinig) en de radiostations schakelen concurrentie uit.
Nee, het is anders: de overheid interesseert het niet genoeg. Zij zijn kneiterdruk met allerlei zaken, die veel belangrijker zijn dan de verdeling van commerciële radiofrequenties. Als je wilt dat de overheid iets voor jouw belang doet, dan moet je met ze gaan praten, oftewel lobbyen. Daar zijn clubs als VCR, NLCR en KRCO voor. Wat Laag 7 betreft, heeft de VCR z'n werk goed gedaan.
De overheid is inderdaad druk. Zo is het ministerie van volksgezondheid druk met een virusje en het ministerie van algemene zaken met het wegpoetsen van leugens.

De veiling valt echter onder het ministerie van economische zaken. Dat is het ministerie die zoveel als mogelijk aan geld naar binnen moet trekken voor de schatkist.

De lobby van de door jou genoemde belangen clubjes is inderdaad goed gelukt, want voor alle partijen hebben hier enorme, financiële voordelen van.

Daar laat ik het verder bij, want ik heb mijn punt gemaakt en we zijn het op dit punt fundamenteel oneens
Feivel

Bericht door Feivel »

Zou BG Radio nu toch weer een placeholder zijn? Ik lees dat Tomorrowland met OneWorldRadio naar Nederland komt. OWR start hier dan tegelijk met de zenders in Roemenië (daarvoor sneuvelt daar VibeFM) en in Zwitserland.

Bij de Roemeense vrienden: https://www.paginademedia.ro/cna/vibe-f ... d-20246364

"Andrada Burdalescu, reprezentantul postului în şedinţa CNA, a anunţat că parteneriatul este realizat alături de Olanda şi Elveţia, iar postul de radio se va lansa simultan în România şi cele două ţări menţionate."

Vertaling:

"Andrada Burdalescu, de vertegenwoordiger van de zender in maakt in een CNA-bijeenkomst bekend dat de samenwerking samen met Nederland en Zwitserland wordt uitgevoerd en dat de radiozender gelijktijdig in Roemenië en de twee genoemde landen gelanceerd zal worden."

CNA is het Roemeense CvdM. Ik kan hier nog niks vinden bij het CvdM over OneWorldRadio, overigens. Op Radio.nl valt te lezen: 'Daarnaast is het de bedoeling dat het station ook elders in Europa gaat uitzenden via digitale etherradio. Welke landen dit zijn er per wanneer is nog onduidelijk.' Zou het dan toch óók Nederland zijn?
density1

Bericht door density1 »

Wel ja, nog meer EDM in de ether.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

density1 schreef: 15 jun 2021 17:59 Wel ja, nog meer EDM in de ether.
Een EDM only station zend nog niet uit dus je uitspraak is niet terecht.

Daarnaast op Tomorrowland Radio ook trance, techno, techouse.

Ook opvallend is dat in alle landen hetzelfde programma uitgezonden zal worden.
Feivel

Bericht door Feivel »

Pascal. K schreef: 15 jun 2021 18:08
density1 schreef: 15 jun 2021 17:59 Wel ja, nog meer EDM in de ether.
Een EDM only station zend nog niet uit dus je uitspraak is niet terecht.

Daarnaast op Tomorrowland Radio ook trance, techno, techouse.

Ook opvallend is dat in alle landen hetzelfde programma uitgezonden zal worden.
Zoals ik het lees bij PaginaDeMedia is het de bedoeling dat er gedeelde programma's zullen zijn, maar ook dat ieder land zijn eigen DJ's heeft. In Roemenië gaan bijvoorbeeld Roemeense DJ's aan de slag.

De opmerking over 'nog meer EDM' snap ik inderdaad ook niet helemaal. SLAM is de enige zender die een dancezender pretendeert te zijn, maar draait ook urban (Lil Kleine etc). Geen EDM only zender, dus. De hoeveelheid EDM die Q en 538 draaien vallen ook best mee (behalve wat er in de charts staat).
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Feivel schreef: 15 jun 2021 17:49 Zou BG Radio nu toch weer een placeholder zijn? Ik lees dat Tomorrowland met OneWorldRadio naar Nederland komt. OWR start hier dan tegelijk met de zenders in... -knip-
Dat hoeft niet. Er is nog ruimte genoeg, dus het zou zomaar ook kunnen, dan OWR naast BG-Radio op MTVNL (of misschien zelfs in Laag 7) komt.

Een ècht Dancestation, zonder moderne R&B, is altijd welkom.
hvbeek

Bericht door hvbeek »

Zojuist zijn Magic FM en Arrow Classic Rock toegevoegd aan MTVNL (beide 64 kbps). Zie

https://mediamagazine.nl/magic-fm-van-s ... -internet/
en https://mediamagazine.nl/arrow-classic- ... n-via-dab/
Feivel

Bericht door Feivel »

Lekker origineel, wel, de naam ‘Magic FM’. In Engeland is de naam ‘Magic Radio’ van Bauer. Daarnaast is ‘MagicFM’ in z’n geheel een Europees geregistreerd merk van de AG Holding in Roemenië. Dat zijn mannen met geld… :).
density1

Bericht door density1 »

Modulatie van Magic wel aan de lage kant, erg zacht.. Van wie is dit project? En Arrow ontvang ik nog gewoon op de andere mux niet op die van MTVNL.
Feivel

Bericht door Feivel »

density1 schreef: 18 jun 2021 02:09 Modulatie van Magic wel aan de lage kant, erg zacht.. Van wie is dit project? En Arrow ontvang ik nog gewoon op de andere mux niet op die van MTVNL.
De Nederlandse MagicFM is van Nico Silvius.
density1

Bericht door density1 »

Ik zag het inmiddels ook ja. Maar waarom zou je een radiostation starten op DAB met 'FM' in je naam...? Dat snap ik dan weer niet.
Klinkt als een 80's zender van wat ik tot nu toe hoor, dat is wel een toevoeging. De automatisering/playout software neemt er alleen een loopje mee, muziek snelheden variëren nogal. Het jengelt allemaal een beetje.
Feivel

Bericht door Feivel »

density1 schreef: 18 jun 2021 02:22 Ik zag het inmiddels ook ja. Maar waarom zou je een radiostation starten op DAB met 'FM' in je naam...? Dat snap ik dan weer niet.
Klinkt als een 80's zender van wat ik tot nu toe hoor, dat is wel een toevoeging. De automatisering/playout software neemt er alleen een loopje mee, muziek snelheden variëren nogal.
Niet alleen 80’s. Juweeltjes uit de gehele popmuziek. Zo’n toevoeging vind ik het nog niet. Dezelfde muziek is ook op Radio 10, de meeste lokale omroepen en regionale omroepen te horen.
edg-nl

Bericht door edg-nl »

density1 schreef: 18 jun 2021 02:22 Ik zag het inmiddels ook ja. Maar waarom zou je een radiostation starten op DAB met 'FM' in je naam...? Dat snap ik dan weer niet.
Klinkt als een 80's zender van wat ik tot nu toe hoor, dat is wel een toevoeging. De automatisering/playout software neemt er alleen een loopje mee, muziek snelheden variëren nogal. Het jengelt allemaal een beetje.
Zie het vaker. Zelfs bij internet-only stations die ooit piraat waren en op internet een doorstart maken. Uit de jingles haalt men vaak wel de frequentie, maar FM eruit doen ze niet. Terwijl dat eigenlijk hand in hand zou moeten gaan.
fdboer

Bericht door fdboer »

En nu nog fatsoenlijke dekking voor MTV NL anders heb je er nog steeds niks aan.
Plaats reactie