MTV NL via T-DAB/T-DMB

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
v.ijl

Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB

Bericht door v.ijl »

DX'r schreef:..... Het lijkt dat 12B het beter doet sinds GNR erop zit -smok
Hun gebeden zijn gehoord.. -smok
en dan is er koffie......
EtherScout

Bericht door EtherScout »

Volgens Radio-TV-Nederland zit GNR nu op 64 kb/s. Gelukkig maar, want dat was hard nodig.
glokhoff

Bericht door glokhoff »

Ik ontvang in Eindhoven nu Radio West via MTV NL op 9C... Zou men z'n toevlucht tot MTV NL gezocht hebben om ook in Den Haag tenminste iets van ontvangst te hebben ?
EtherScout

glokhoff schreef:Ik ontvang in Eindhoven nu Radio West via MTV NL op 9C... Zou men z'n toevlucht tot MTV NL gezocht hebben om ook in Den Haag tenminste iets van ontvangst te hebben ?
Ik ontvang 'm ook op 5B, al moest ik er wel m'n best voor doen, want 8A is hier sterker. Hij draait op 64 kb/s en nog zonder tekstregel. Ik denk dat je gelijk hebt: Radio West had graag betere ontvangst gehad op 8A.
Marijn541

Bericht door Marijn541 »

Ik had 5B vanmorgen tussen Oirschot en Tilburg op de radio.Gewoon via plakantenne
Pure 300 Di Pure Highway Pure One Flow en Pure wekkerradio!
Uncle2

Bericht door Uncle2 »

Zoeven gelezen dat BBC World Service in Belgie op de Nordkring Mux te ontvangen is. Mogelijk iets om erbij te zetten op de MTV NL mux?
DX'r

Bericht door DX'r »

Uncle2 schreef:Zoeven gelezen dat BBC World Service in Belgie op de Nordkring Mux te ontvangen is. Mogelijk iets om erbij te zetten op de MTV NL mux?
Ik hoop van niet.
Straks krijgen we ook nog de shit zoals Radio Bloemendaal, AFN, BFBS en CFN en wordt mtvnl het vuilnisbak netwerk van DAB -kots
hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore »

DX'r schreef:
Uncle2 schreef:Zoeven gelezen dat BBC World Service in Belgie op de Nordkring Mux te ontvangen is. Mogelijk iets om erbij te zetten op de MTV NL mux?
Ik hoop van niet.
Straks krijgen we ook nog de shit zoals Radio Bloemendaal, AFN, BFBS en CFN en wordt mtvnl het vuilnisbak netwerk van DAB -kots
Zoals het nu is hebben we er niets aan. Het is een mooie kans voor zenders die nu nog niet op FM, AM of DAB zitten. Alleen moeten de vermogens nog wel behoorlijk opgevoerd worden. Markelo is hier niet te ontvangen met die 0.60 vermogen (Boekelo OV). BBC WS is via internet en satelliet heel goed te ontvangen (thuis dan, niet in de auto).
Laat Ons Luisteren!
doc_nl

Bericht door doc_nl »

StuBru via MTV NL zou ik wel waarderen :))
Debaser

Bericht door Debaser »

Ik hoop eerder op wat serieuze internetzenders uit Nederland. Denk aan Deep FM, Pinguïn Radio en Traffic Radio. Die zenders kunnen wat toevoegen. Op FM compleet onrendabel maar op DAB+ zou het (mits MTVNL geen gekke bedragen vraagt) misschien zomaar interessant kunnen zijn.
Be a debaser!
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Debaser schreef:
Ik hoop eerder op wat serieuze internetzenders uit Nederland. Denk aan Deep FM, Pinguïn Radio en Traffic Radio. Die zenders kunnen wat toevoegen. Op FM compleet onrendabel maar op DAB+ zou het (mits MTVNL geen gekke bedragen vraagt) misschien zomaar interessant kunnen zijn.
Geheel met je eens Debaser ! Ik denk dat je het gehele aanbod van zenders op DAB+ zo aantrekkelijk mogelijk moet maken om FM-luisteraars enthousiast te krijgen over te stappen. MTVNL is dan uitermate geschikt om de door jou genoemde zenders (maar denk bijvoorbeeld ook aan een IndieXL of de Nederlandse 'Latin' zender Radio Brasa) voor een gevarieerder aanbod op DAB+ te zorgen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
EtherScout

Madurodam FM schreef:
Debaser schreef:
Geheel met je eens Debaser ! Ik denk dat je het gehele aanbod van zenders op DAB+ zo aantrekkelijk mogelijk moet maken om FM-luisteraars enthousiast te krijgen over te stappen. MTVNL is dan uitermate geschikt om de door jou genoemde zenders (maar denk bijvoorbeeld ook aan een IndieXL of de Nederlandse 'Latin' zender Radio Brasa) voor een gevarieerder aanbod op DAB+ te zorgen.
Ik ben het ermee eens dat het aanbod via een aanbieder als MTVNL groter kan worden, omdat er geen veiling gewonnen hoeft te worden. Het zou erg goed zijn voor DAB als bovengenoemde serieuze internetzenders erbij komen.

Wel vraag ik mij af of MTVNL daarvoor wel een (hèt) DAB-regiokavel nodig heeft. Volgens mij zijn de meeste kandidaten voor MTVNL landelijk. Laat de regionale stations ruilen met MTVNL. Dit levert veel ruimte op, omdat ROOS dan minder kanalen op één mux nodig heeft. Ook kunnen de B-kavelhouders nu beter regionaal gaan werken, doordat de muxen beter bij de B-kavels aansluiten. Ik zou zeggen: doe dit in 2017 als de vergunningen verlengd worden. Geef ieder B- en C-kavel voldoende ruimte om de analoge dekking geheel te dekken en verdeel de restruimte opnieuw.
RadioRatio

Bericht door RadioRatio »

EtherScout schreef:Wel vraag ik mij af of MTVNL daarvoor wel een (hèt) DAB-regiokavel nodig heeft. Volgens mij zijn de meeste kandidaten voor MTVNL landelijk. Laat de regionale stations ruilen met MTVNL. Dit levert veel ruimte op, omdat ROOS dan minder kanalen op één mux nodig heeft. Ook kunnen de B-kavelhouders nu beter regionaal gaan werken, doordat de muxen beter bij de B-kavels aansluiten. Ik zou zeggen: doe dit in 2017 als de vergunningen verlengd worden. Geef ieder B- en C-kavel voldoende ruimte om de analoge dekking geheel te dekken en verdeel de restruimte opnieuw.
Dat ben ik met je eens. Vooral op 6B en 8A nemen de publieke regionale omroepen (te) veel ruimte in die niet door andere stations benut kan worden. Op 8A zitten 6 regionale publieke zenders en op 6B zelfs 7. Radio Gelderland zit in de 6B, 7A en 8A muxen en is daarmee bijna een landelijke zender geworden op DAB+. Erg inefficiënt, het MTVNL-kavel is veel geschikter voor deze omroepen.
Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu »

extra landelijke mux? en het alleenrecht van de NPO van 12C weghalen?

Regionale publieke omroepen allemaal naar landelijk schoppen ( restruimte 12C + ruimte op nieuwe mux )

rest ruimte nieuwe Mux tegen marktconforme tarieven voor regionaal commercieel beschikbaar.. met de voorwaarde dat ze ruimte op de regionale mux(xen) inleveren voor nieuwe partijen?
het Radiomannetje

Bericht door het Radiomannetje »

Ou-Tannu schreef:extra landelijke mux? en het alleenrecht van de NPO van 12C weghalen?

Regionale publieke omroepen allemaal naar landelijk schoppen ( restruimte 12C + ruimte op nieuwe mux )

rest ruimte nieuwe Mux tegen marktconforme tarieven voor regionaal commercieel beschikbaar.. met de voorwaarde dat ze ruimte op de regionale mux(xen) inleveren voor nieuwe partijen?
Als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik de Regionale op de Mux van MTV parkeren en dan alleen in hun eigen provincie dekking geven ! want waarom moeten hun zo een enorm bereik hebben ? ik snap daar niks van !
Zo als het nu is is er een enorme verspilling van ether frequentie ruimte, ook de publieke omroep NPO zou van mij maar maximaal 6 kanalen krijgen want meer hebben ze echt niet nodig !Want voor elk kanaal betalen wij belasting dit terwijl er ook commerciële omroepen zijn die hetzelfde doen als NPO. :wink:

Als de regionale echt overal dekking nodig hebben kan het ook nog anders !
Dan kan NPO het af met 5 kanalen en de rest van 12 C kan dan gevuld worden met de 13 regionale omroepen, als je dit zou doen heb je heel veel ruimte vrij op de boven regionale muxen ! wwwwww
Dus twee oplossingen om de verspilling tegen te gaan, en ja er zullen weer diverse mensen over me heen vallen dat de NPO juist meer moet doen, maar dit is mijn mening ! -smok -smok
Als radiomaken niet zo verslavend zou zijn ! Had ik tijd over.
Plaats reactie